Liv Lagga

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.961
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    2
    Ellers sitter jeg her, og bare sukker over ottones bilde av kjøleskapet, det går i andre varer her...

Vis vedlegget 251799

- men det har sin logiske forklaring; Fru Lagga er i utdrikningslag, for ingen ringere enn Fru Lassemann!!!
    Så må damene få kose seg, det skulle da bare mangle

Vis vedlegget 251797

/ Morten
    Ja, så sannelig ble ikke utdrikningslag på fruen i går.. Det må ha vært vellykket, for når jeg reiste på jobb i morges spurte hun: Hvor har du sovet i natt? Hun var ikke nok helt ved sine fulle 5;)

mvh
    lassemann

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    34.143
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Virket som hun koste seg og hadde en fortreffelig aften. Da jeg kom utpå natten for å hente fruen,
    var de ikke kommet lenger enn til kaffe og kaker, så jeg ble bedt inn på før nevnte.

Der var et hus fullt av feststemte kvinns, jeg følte meg like forvirret som en fjert i en kurvstol!

Giddy with excitement.jpg

Bildene jeg tok taler sittt tydelige språk - men de ser vi på i en engere krets....

Fru Lagga er på vestbredden resten av helga, så her er det hjemme-alene, og om 40 minutter;
    skru-av-lyset-fest.

Men akkurat nå strekker anlegget på beina, kom litt musikk i posten i dag og, dette på vinyl:

IQ-The_Wake-Frontal.jpg

- og dette på CD, så passet det med en engelsk øltype til to erkeengelske album

IMG_5120.jpg

ShineySmileysSmile.jpg

/ Morten

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    34.143
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Der var Earth Hour over, slo av alt av lys og varme, men stereoen får de aldri!

Så det ble en fortreffelig time med Fish sitt nyeste; Feast Of Consequences, en passende tittel?

IMG_5121.jpg

Var for sein for å få i meg noe mat - så blir det nattmat igjen. Vin til kokken, sterkt anbefalt på Vinmonopolet i dag,
    og ja - jeg er ikke uenig, denne er fortreffelig!

IMG_5122.jpg

Ulempen med å få i seg litt for mye før matlagingen tar til, er at lysten til å eksperimentere kan ta overhånd. Det skal bli
    en indisk Achar Gosht - men..... - jeg får se hvor det ender.....

Supergrin.jpg

/ Morten

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    34.143
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Endte med en liten shoot i går. Vår glassblåserske har en ny serie, basert på et kråkebolledesign
    hun laget for en tid siden, her er grunndesignet

IMG_7179 copy.jpg

Høye portvinsglass og karafler

IMG_7193 copy.jpg

IMG_7201.jpg

Lekre de karaflene, og laget så de har en god tyngde

IMG_7212 copy.jpg

Og portvinsglassene forfriskende annerledes med sin høye hals, jeg mener stett...

IMG_7231 copy.jpg

Små boller til ymse innhold

IMG_7247 copy.jpg

Christine villle også ha noen nye bilder til hjemmesida, så da ble hun også parkert "on the waterfront"

IMG_7274 copy.jpg

IMG_7275 copy.jpg

IMG_7280 copy.jpg

IMG_7287 copy.jpg

ShineySmileysSmile.jpg

/ Morten

LESSisdox@

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Antall liker
    265
    Sted
    Åkrehamn,karmøy
    Torget vurderinger
    1
    Hei
    Fantastisk flotte bilder du har tatt av Glassblåseren :rolleyes:
    Kråkebolle/glass og karaffel seriene er kjempeflotte og det passet med Svaner å finvær til, godt sammensatt ,dette har du taket på.
    Waterfront ,,,,, tenkte da på denne som er innom kverna av og til ,,,god lyd er det også på den.Med Van the man i duo.
    i cover the waterfront ,,,
    Mvh Roy :cool:

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    34.143
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Tusen takk for hyggelig tilbakemelding Roy!

Svanene var ren bonus, de var ikke der da vi kom til stedet, men litt ut i bildeserien ser jeg at
    de dukker opp lengre ute, men jeg hadde ennå ikke registrert de da dette bildet ble tatt

IMG_7211 copy.jpg

Ellers var det ikke den låta jeg tenkte på, men nå ble jeg jammen i tvil om hvilken jeg "foretrekker"...
    Anyway, låta i hodet mitt, var denne:

https://www.youtube.com/watch?v=veLOZMrCViY

Simple Minds - "Waterfront"

ShineySmileysSmile.jpg

Vennlig hilsen

Morten

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.291
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Men det gjelder jammen også Space 294! Har tenkt å skrive noe serrriøst om den, men det ender med at jeg bare spiller skiver og koser meg istedet!
    Woot!

Her er det noe jeg har gått glipp av! Må nesten få audiens i Casa Lagga en dag i nær fremtid for å kikke nærmere på den der! :) lenge siden sist også, nå.

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    34.143
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Alt for lenge siden Stein!

Har hatt Sluket og Lassemann på besøk nå i efta, veldig hyggelig!

Da ble sågar spilt klassisk - Ravel og Debussy - her i stua er tydeligvis ALT mulig!!!!!

ShineySmileysShock.jpg

ShineySmileysGrin.jpg

Postmannen har vært snill i dag også, fine dagen!

IMG_5125.jpg

Men som sagt, lenge siden nå - vi må finne en dag snart.

ShineySmileysSmile.jpg

/ Morten

POB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Antall liker
    3.172
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    32
    Lekre vinylsnurrer du har Lagga.
    Virker som du har ei greie gåandes med Nottingham ?
    Jeg spør fordi jeg er litt på søk etter bedre spiller enn det jeg har nå og da er det greit å sjekke litt i trådene til de jeg vet styrer mye med vinyl.
    Budsjettet mitt rekker selvfølgelig ikke til en Dais, men den nye Space-modellen ser jo fin ut.

Så da er spm: Hvorfor liker du Nottingham så godt? Bortsett fra at de er veldig fine å se på, da.

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    34.143
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Lekre vinylsnurrer du har Lagga.
    Jo takk, jeg er veldig fornøyde med de! :)

Virker som du har ei greie gåandes med Nottingham ?
    He he he, det var, med litt andre ord, det samme Sluket bemerket her for noen timer siden, og ja - dere
    har rett i det.

ShineySmileysGrin.jpg

Jeg spør fordi jeg er litt på søk etter bedre spiller enn det jeg har nå og da er det greit å sjekke litt i trådene til de jeg vet styrer mye med vinyl.
    Budsjettet mitt rekker selvfølgelig ikke til en Dais, men den nye Space-modellen ser jo fin ut.
    Må bare si meg skyldig her, har prøvd ut, sett og hørt på en del spillere de siste åra, vel, i mange år, men i det siste for å bli enig med meg selv
    om hva jeg ønsker å bruke her i huset, det går såklart på flere ting; tekniske løsninger, driftssikkerhet, soniske kvaliteter, og feelgoodfaktor, for å nevne
    noen av de viktigste kriterier.

Så da er spm: Hvorfor liker du Nottingham så godt? Bortsett fra at de er veldig fine å se på, da.
    Der sneier du innom feelgoodfaktoren, og den er formidabel med Nottinghamspillere, men utseendet er allikevel kun en liten del av godfølelsen,
    utseendet er en bonus. (For de som ikke MÅ ha spilleren bygget inn i ei firkanta kasse da, såklart)

Jeg liker enkelheten, det er ingenting unødvendig på en Nottingham, men det lille som er der, dét er det kjælet for, og foredlet til det beste det kan være.

Jeg liker at den potensielle ugagnskråka; motoren; er fullstendig ufarliggjort, ved at den er så svak at den kun greier å opprettholde riktig hastighet.
    Den greier aldeles ikke å dra i gang tallerkenen, det må du gjøre selv. Ingen støy eller vibrasjoner fra motor mao. Derfor heller ikke noen start/stopp-bryter.

Jeg liker at lageret til tallerkenen er laget av samme bronse som den britiske marine bruker i lagre til propellakslinger og lignende. Det forteller meg at jeg
    aldri kommer til å oppleve noen form for slitasje i lageret.

Jeg liker at det ikke finnes en eneste fjæring i spillerne, det gjør oppsettet av dem såre enkelt; få de i vater, og du er ferdig. Det viktigste er dog, og selvfølgelig; den lydmessige gevinsten. Mer om det senere.

Jeg liker at tallerknene har høy masse (tallerkenen til Dais veier 22 kg), massen, koblet med en "avslappet" motor gjør wow og flutter til "ikkeproblemer".
    Den lydmessige gevinsten er også her betraktelig.

Jeg liker at alle materialene i Nottinghamspillere er så døde og resonansfrie som det er mulig å få de, og at hele filosofien bak spillerne dermed er gjennomført på en beundringsverdig måte.

Jeg liker at Nottinghamspillere bygges for hånd i to uthus til en gård like utenfor nettopp Nottingham.

Jeg liker at det ikke er himla mange år siden de kunne ta seg råd til en styringsenhet til fresene sine, før det ble alt gjort fullstendig manuelt.

Feelgoodfølelsen er en sum av det jeg har nevnt til nå, den taktile følelsen spiller også inn; de er så himla gode å ta på og bruke, de har en robusthet
    som inngir tillit, og som jeg har opplevd kun hos én annen spiller; "Simply Black".

Jeg liker alt hva det ovennevnte gjør for lyden.

Ingen fjæring, svak motor, überkvalitetslager, døde materialer og høy masse gjør at Nottinghamspillerne har en stor ro i lydbildet. Det gir et kullsvart bakteppe (I Dais enda mer kullsvart enn hos Space 294), som lar artistene stå tydelig frem, du "ser" hvor de er.
    Den store massen og tyste drivverket gir også et formidabelt fundament i bassgjengivelsen, dyp, massiv og tight.

Alt dette gjør at de er mitt valg, Nottingham har slik jeg oppfatter det; "løst oppgaven" på enklest vis, og mest troverdig vis. Det er vitterlig slik at de virkelig geniale løsninger, alltid viser seg å være enkle løsninger. I Hifiverdenen er det som oftest motsatt; store, kompliserte, "overengineered" løsninger på enkle problemer, som koster masse penger. I den sammenhengen ansér jeg Nottingham Analogue Studios sine spillere som nettopp geniale, de er den enkleste løsningen på et "problem".

ThumbsUp.jpg

Vennlig hilsen

Morten

Sist redigert:

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    34.143
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    (-) med andre ord Less is more /less is doxa :cool:
    ThumbsUp.jpg

Det stemmer Roy, og de to Doxa'ene her i huset er gode eksempler.
    RS har vært inne i begge og røsket ut ALT som ikke har med lyd å gjøre, i den som etterhvert skal drive kun diskantene,
    er det ikke engang lavpassfilter igjen.

Det er nesten ingenting igjen inne i kabinettene, men dægern som det speller av det lille som er der!

Supergrin.jpg

/ Morten

PS Det var ikke mye inni Doxaene før han begynte heller, men nå er det altså enda mindre der.... DS

POB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Antall liker
    3.172
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    32
    Hehe... trykte jeg på noen knapper der tro:rolleyes::confused:
    Det kom jo en avhandling:cool:.
    Tusen takk.

Nottingham er på lista mi nå.

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    34.143
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3

Aerik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    9.092
    Sted
    Våler i Østfold
    Feelgoodfaktoren og det at det låter bra for eier, er alt en trenger. :cool:
    Hva andre mener er i grunn knakende likegyldig.

Morten du har funnet noe som trigger deg,
    fortsett med det, det er veien for deg.
    Ser frem til å få komme til en lyttestund senere engang. :)

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    34.143
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Vel...

MjAxMy1hMjc5NmE4ZGFhZDU3ZDhm.png

Skjønt; ikke mye grunn til dans på jobb i dag...

office.jpg

Selv flere runder med antistresskuren du kjøpte på Ebay, er virkningsløse

Bang head.jpg

Nei, ta helga, for søren: Flykt!

Escape.jpg

Vel ute i bilen kommer godfølelsen tilbake, men så er det en grombil du har kjøpt også da!

954797_738205449529486_197475769_n.jpg

Dessverre er det liten hjelp i overkul bil - ute i fredagstrafikken...

Rush hour.jpg

Uansett, du er da fri, på sett og vis - men trafikken tar sin gode tid, du tar deg i å mimre over
    kongebesvarelsen din i 9. klasse...

00.learn to school today.jpg

Hold deg dog våken, det har gått gæernt i fredagstrafikken før..

E18 Vestfold 1 juledag 2013.jpg

Som sagt, hold deg på veien, du har time hos tatovøren vettu, han fjernet en tattoo du angret på, forrige uke

Cover up tattoo.jpg

Strøkent arbeid, så nå har du en ny idé, du vil ha på kroppen

horrible-tattoos-funny-7.jpg

Ellers har du en liten interiørrunde på papiret i helga, det kan bli dyrt, Skeidar har tilbud på skrivebord.

00.Willysskrivebord.jpg

Bohus har en megakul lenestol i vårsortimentet

00.The Gentleman’s Surprise Chair _Circa 1880.jpg

Og IKEA har som alltid noe som ser riktig morsomt ut, å tilby

431506_397205210367529_3172007_n.jpg

Nå, men før dette dras inn i huset, - må du ha gjort litt arbeid hjemme, du begynne dog å tvile mer og mer
    på valget av håndverker

922699_10151667719150306_1674694543_n.jpg

Female-Carpenter.jpg

Det føles litt håpløst akkurat nå, du vet ikke helt om du skal le eller gråte

00.gallows_by_hornedquad.jpg

Kanskje rett og slett bli borte i helga, til håndverkeren har gjort seg ferdig? Camping?

00.camping.jpg

Eller bli ett med naturen?

00.elefant.jpg

Men la engangsgrillen bli hjemme

473563_418251631543422_1792516755_o.jpg

Få heller opp teltet, og nyt tiden med en god venninne

campi4.jpg

Husk å dra opp glidelåsen...

Pain begins 0042.jpg

Så går det nok bra, og dere kan kose dere med en rotur på vannet når dagen kommer

1044144_545753405459910_1631703137_n.jpg

- og turen hjem går som en lek

a_variety_of_things_that_will_definitely_end_badly_640_17.jpg

Har du funnet drømmekvinnen?

naken-jente-i-for_8143413x4.jpg

Som er alt du ønsker deg?

best-today-8.jpg

Vel, tiden får vise - imens ønsker Laggas dere en fortreffelig helg!

:cool:

/ Morten

POB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Antall liker
    3.172
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    32
    God helg til alle.

Takk for alle skriblerier om Nottingham, Morten, både i tråden og på PM. Du er hjelpsomheten selv, og med stort hjerte for det du driver med, det merkes godt.
    Valget falt allikevel på noe annet for denne gang.
    Måtte ha noe nytt NÅ, og budsjettet var ikke så stort, så da var det bare å kline til når tilbudet kom.
    Vinylen hadde ligget brakk i 5-6 mnd nå, pga mye jobbing med det digitale, så jeg var litt sulteforet kan du si.

Dette blir absolutt ikke siste spilleren min, så neste gang det kjøpes blir det muligens en Nottingham. Den er i hvertfall på lista.

/Per Olav

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    34.143
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Puh, så bra Per Olav, - jeg var kanskje "litt" entusiastisk i siste tilsvar i går, eller i natt var det vel....

ShineySmileysSaint.jpg

Og ja, du har helt rett; hjertet er med i mange av valgene mine. Det betyr ikke at jeg ikke er ute etter
    best mulig lyd for pengene, men at feelgood-faktoren ofte er utløsende for hva jeg til slutt velger,
    når valget står mellom gode kandidater.

At du er sugen på å få vinylen opp og gå, og går for et godt tilbud, er ikke vanskelig å forstå.
    Det er da også en meget god spiller du har skaffet deg, gratulerer med det!

Thumbs_Up.jpg

/ Morten

• Liker
    Reaksjoner: POB

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    34.143
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Herlig Ove, han karen ser jammen ut som om han har sittet der siden Absinthen
    var på sitt mest populære.......

ShineySmileysGrin.jpg

Nyt Praha, byen er dessverre ennå et blankt felt i fotoalbumet, men en dag....

ShineySmileysCool.jpg

/ Morten

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    34.143
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Rart å tenke på, men dette er det mest high tech / avanserte togsettet NSB besitter pr i dag.

IMG_5132.jpg

Selvfølgelig fordi det er et rullende "laboratorium", og er i dag gjennom en uke med testkjøring på
    Østfoldbanens østre linje, hvor ERTMS "signalløst signalsystem" prøves ut.

Nå, det var nå det.

Snille postmannen som bidro med litt vinylmat til kverna i dag, Magnum er aldri feil.

IMG_5133.jpg

Nest nyeste dette, går veldig og venter på den nyeste skiva.

IMG_5134.jpg

Veldig grei "ventemusikk" da!

ShineySmileysGrin.jpg

/ Morten

jane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.06.2004
    Antall liker
    1.338
    Sted
    '
    Den grønne ormen ja, den biter...

Sist redigert:

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.351
    Torget vurderinger
    10
    Hei Morten!

Jeg er litt nysgjerrig på disse Nottingham spillerene, ikke minst som følge av din entusiasme, men det er et par ting jeg lurer på.

Du skriver her at motoren er så svak at den kun greier å opprettholde riktig hastighet. Men kan det likevel være en sjanse for at så ikke er tilfellet i kraftige musikkpartier?

Går det greit å bruke støvbørste på platene når spilleren snurrer, eller vil dette kunne stanse motoren?

Bør man helst bruke et underlag under spilleren, og i så fall hva anbefales?

Mvh.
    Ketil

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    34.143
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Hei Ketil

jeg har aldri hørt noe slik selv, og jeg tror ikke det er en aktuell problemstilling med disse spillerne.
    Husk at tallerkenen til f.eks. Dais veier 22 - tjueto - kilo. Når den massen rusler rundt på 33.3, eller 45, omdreininger,
    skal det mye mere til enn utsving i en platerille, eller en platebørste, for å forstyrre.

Tallerkenen til Space 294 veier noe mindre enn Dais sin, til gjengjeld har den en diameter på 14 tommer, altså to tommer mer
    enn de fleste andre spillere har. Dette gir tallerkenen en kraftig svinghjuleffekt, og sørger for jevn gange.

Det at motoren er tilpasset oppgaven sin på denne måten, bidrar også til et besnærende lavt støygolv.

Spillerne kommer med sine egne baser, så underlag er i havn fra dag 1. Noen har prøvd seg frem med å kjøre
    spillerne UTEN basene sine, og sikkert også med alternative baser. Andre må si noe om det, selv holder jeg
    meg nevrosefri ved å bruke spillerne slik de er bygget og designet. Tviler på at jeg har noe bedre å komme med
    enn Nottingham Analogue selv... ;)

Link til en ganske grei test her, han sier det vel bedre enn jeg får til å forklare. :)

Nottingham Space 294 Turntable and Ace-Space 294 Tonearm | Hi-Fi+

Vennlig hilsen

Morten

Sist redigert:

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    34.143
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Ebay, ja - hva kan man ikke si om Ebay.....

Anyway, var på posten i dag og hentet en lten pakkenellik som har tatt veien fra Canada,
    nærmere bestemt British Columbia.

Lot meg besnære en sen aften av et Sansui PUskall, opprinnelig til en SR 232, eier gadd ikke å skru av PU,
    så en herpa Empire fulgte med, alt for 40 Canadiske dollar, frakt inklusive.

Tror det er den mest møkkete HiFidings jeg har tatt i. Vet ikke om det kommer fram på bildet....

IMG_5140.jpg

Uten å ville virke fordømmende eller forutinntatt, mistenker jeg et tidligere liv hos en, eller flere, storrøykere.

IMG_5141.jpg

Empire 66 EX, noen som vet noe om den? Er den verdt å kjøpe ny stift til?

Vel, nå skal Empiren av, så blir'e skrubb med Zalo og tannbørste....

ShineySmileysSmile.jpg

/ Morten

Aerik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    9.092
    Sted
    Våler i Østfold
    Kona kom hjem med denne boka dag.

Whisky : verdens beste merker og destillerier

8278228469.jpg

Og så hadde hun tatt med en Jack Daniels i tillegg. Lucky me :cool:
    Dette etter at hun hentet noen strøkne plater fra med han Åge og sambandet, presset fra 70/80 tallet tallet,
    som jeg handlet i en Vinylgruppe i går.
    Så da er det bare å kose seg da :cool:, og takke min kjære.

Morten du kjører på om dagen du ja ;) gratulerer med Sansui PUskall og Empire 66 EX

God Lørdag folken's

Sist redigert:

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    34.143
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3

Whisky : verdens beste merker og destillerier

Vis vedlegget 253206

Morten du kjører på om dagen du ja ;) gratulerer med Sansui PUskall og Empire 66 EX
    Se der ja Arild, der har du noen hyggelige lesestunder foran deg, og med en god dram i handa, blir
    boka neppe dårligere!

Hmm, ja; sanker sammen noen PUskall, litt av tanken med tonearmene m/SMEfeste, er jo å tulle litt med "PUrulling"

ShineySmileysBlink.jpg

/ Morten

ogla

Prepare to be baffeled!
    Ble medlem
    18.08.2010
    Antall liker
    742
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    18
    hva kan man om Ebay.....

Anyway, var på posten i dag og hentet en lten pakkenellik som har tatt veien fra Canada,
    nærmere bestemt British Columbia.

Lot meg besnære en sen aften av et Sansui PUskall, opprinnelig til en SR 232, eier gadd ikke å skru av PU,
    så en herpa Empire fulgte med, alt for 40 Canadiske dollar, frakt inklusive.

Tror det er den mest møkkete HiFidings jeg har tatt i. Vet ikke om det kommer fram på bildet....

Vis vedlegget 253190

Uten å ville virke fordømmende eller forutinntatt, mistenker jeg et tidligere liv hos en, eller flere, storrøykere.

Vis vedlegget 253191

Empire 66 EX, noen som vet noe om den? Er den verdt å kjøpe ny stift til?

Vel, nå skal Empiren av, så blir'e skrubb med Zalo og tannbørste....

Vis vedlegget 253197

/ Morten[/QUOTE]

Empire har jeg hatt modell 3000 av som opprinnelig var utviklet for quadrofoni, I tillegg har jeg hørt en annen modell jeg tror var litt mere eksklusiv.
    Etter min mening er ikke dette akkurat top shelf pickuper kanskje, men helt ok å spille med:)

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    34.143
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Ok, takk for innspill!

Empire er jeg helt blank på, så her er alt av verdi.

ShineySmileysSmile.jpg

/ Morten

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    582
    Torget vurderinger
    46

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    582
    Torget vurderinger
    46
    Beklager, ikke meninga å kuppe et svar her!!!

Morten (K)

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    34.143
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Beklager, ikke meninga å kuppe et svar her!!!
    Bare hyggelig det Morten :)

Jeg vil løselig tippe at hovedhensikten med de to innretningene er isolasjon fra skinnegangen, samt den røde fargen.

Brannvesenet er neppe oppsatt med / kurset på sperring av spor med flagg.
    Skjønt, ja ja.... - mener at ihvertfall en del var kurset på jording av kjøreledningen, høres det kjent ut Morten?

Siden vi først er på togsporet, og siden mennesker aldri slutter og overraske med dumskapen sin, kan jeg nevne at jeg til morgenen
    i dag ble oppringt av føreren til det første toget ned til Rakkestad, han fikk ikke signal inn til stasjonen.
    Etter en liten konferanse, fikk han muntlig kjøretillatelse inn på Rakkestad. Det var noe galt med veibommen, så jeg ba ham undersøke.

Det viste seg da at en eller annen i løpet av helga hadde tjoret veibommen fast til signalmasta med tau....

ShineySmileysDoubt.jpg

Hyggeligere var det med et testtog som kom ned til Særp og snudde natt til lørdag, de måtte kjøre alene på strekningen pga målinger, så kom inn litt over 4 på natta.
    To lokomotiver og 300 meter vogn, her er lokene, for de toginteresserte av dere (jeg vet dere er der) ;)

IMG_5138.jpg

IMG_5139.jpg

ShineySmileysSmile.jpg

/ Morten

Sist redigert:

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    34.143
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    En helg med springskift har ikke gjort en gryende forkjølelse noe bedre,
    så korøvelse får utgå for min del i kveld, tviler på at det hadde vært særlig populært om jeg hadde
    møtt opp, for å si det slik....

Blir istedet hjemme og selvmedisinerer meg litt, og prøver og ta et bilde av denne sexy esken uten
    å bli helt skjelven av forventning, men det går ikke se'....

IMG_5145.jpg

Det er vel kanskje kombinasjonen av den røde fargen på mørk bakgrunn som fyrer oppunder, assosierer med andre steder......?

Amsterdam.jpeg

- men har bare besøkt restauranter der altså, kors på halsen!

Med klærne av, må det være lov og si at det ser lovende ut

IMG_5146.jpg

Har hatt den liggende noen dager, i påvente av at postmannen skulle legge igjen en kabel i postkassa.

Nå er også den her:

IMG_5144.jpg

Kjøpt fra Backbeating Promotions, et lite firma som holder til i Aberystwyth, Ceredigion, Wales.
    Morsomt å støtte opp om sånne små, lokale bedrifter.
    Det er en kabel med skjerm og kontakter i begge ender, skulle ikke forundre meg om det er kobbertråd
    inni der også, tenker den flytter signalet fra A til B uten innvendinger.

Får se om formen tillater montering i løpet av kvelden. Først litt medisin, valget ble enkelt, etter togpraten
    for noen minutter siden...

IMG_5147.jpg

/ Morten

Sist redigert:

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    582
    Torget vurderinger
    46
    Det er nok en slangebru beregnet for at biler skal kjøre over uten å sprenge slangene. Ellers er vi i Molde langt fra jernbane desverre, 5 mil til Raumabanen og Åndalsnes og 12 mil til Dombås og Dovrebanen. Ellers har det faktisk vært NSB folk i familien, to onkler, en var lokfører på Nordlandsbanen og den andre var stasjonsmester blant annet på Vikmamar utenfor Trondheim, senere på Eidsvoll og Hauketo.;)

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    34.143
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Slangebru, greit nok. Det var en pussig retning de var lagt i, men altså; Belgiere - hvem forstår seg på dem?

Var nok litt kjørt etter en arbeidshelg, iblandet feber, - så; da tar allt lenger tid enn man planlegger for da...

Fikk i det minste begynt, dette verktøyet følger med alle Jelcoarmer, ellers trengs det kun et par sekskantnøkler,
    som også følger med.

IMG_7346 copy.jpg

Med avstand spindel - rotasjonsenter satt, er det bare å plugge inn kabel, og slippe armen nedpå

IMG_7347 copy.jpg

På med bakloddet og en pickup, og få armen i balanse på 0 gram, sånn:

IMG_7348 copy.jpg

Vel, så hadde tiden løpt fra meg, bare å hive seg i dusjen, trekke på seg finstasen, og komme seg på jobb...

IMG_7349.jpg

Ellers fikk jeg tid i helga til å ta de første bildene av Christines nye whiskykaraffel, som går sammen med whiskyglassene
    hun laget i fjor høst...

IMG_7336 copy.jpg

Må da kunne sies å ha et ganske maskulint formspråk?

IMG_7338 copy.jpg

IMG_7341 copy.jpg

ShineySmileysSmile.jpg

/ Morten

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn