Liv Lagga

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• POB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Antall liker
    3.171
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    32
    Underholdene som alltid.
    Likte spesielt de Whiskyglassene med favorittdrikken min oppi. Laphroig topper lista av de jeg har smakt hittil.:cool:

Ang portrettbilde av glassblåserdama Christine. Hun er jo veldig naturlig pen med fine trekk, og jeg ville forsøkt en litt svak vinkel inn mot ansiktet, bare pass på at nesa ikke gir slagskygge. Ellers er det bra bilde, men litt "oppsatt", hvis du skjønner. Viktig å få vakre ansikter til å "leve" litt. På bildene hvor hun jobber ser du at ansiktet ikke fokuserer på bildeopptak og trekkene i ansiktet er 1000 ganger flottere å se på enn i passfotooppstilling.
    Kanskje en annen bakgrunn også, og pass på lyset. Lyset er alt...
    Jeg er ikke noe spesialist på dette, men tok endel portrettbilder dengang foto var en del av hobbyen, og lekte mye lyssettinger med studiolamper.

God helg.

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    3.010
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Som vanlig Morten; fine bilder og skildringer fra vennemiddager etc. Hyggelige timer i venners lag, er verdt 100x mer enn all verdens psykolog-timer.

Ser at du slengte ut et bilde av ei dame med brille lenger opp her (jadda, det var brillene jeg hengte meg opp i....) - så da kom jeg til å tenke på at jeg skal til optikeren for øyetest i dag.
    Tenkte å printe ut dette bildet - og ta med.

Synstest.jpg

Ønsker Laggas ei fin helg.

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    34.142
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Takk for respons guttær, - og innspill om foto POB, det settes pris på!

Som Le er jeg også blitt langsynt, og på BHTsjekken om et par uker, regner jeg også
    med å se nederste linje like bra som resten.... ;)

Men nå er det på tide for fru Lagga og undertegnede å ta helgen, togavgang om en time,
    Gøteborg og symfonisk Beatleshyllning i Gøteborgsteatern venter, det blir en opplevelse.

Simma lugnt grabbar....

ShineySmileysCool.jpg

/ Morten

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    34.142
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Takk for gode kommentarer gutta, nå er det vel natta her....
    Gøteborg er flott Janne, har hatt en deilig indisk middag i Vasagatan, og hygget oss på pub, så blir det byvandring om noen timer. Etter showet har vi reservert på Barrique i Lorensberggatan, tenker det blir bra begge deler. ������
    Moderators ord er memorert gismo, ingen kjønnsdeler i bevegelse - dvs "the old in and out, eeh...?" som inspektør Closeau så treffende kalte det i en av Pink Pantherfilmene... ������
    Fine linker; takk Creed!
    Hi hi, vi ramla skikkelig innpå "feil" pub, hengsted for ungdom med litt alternativ stil, men vi fikk stort sett lov til å sitte i fred, og jamen var det morsomt å være en flue på veggen, og bare betrakte - lot kameraet få ligge, hadde blitt veldig feil tror jeg....

/ Morten

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.779
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    fy faen, kjenner det røsker skikkelig i magen her.

må være de laveste livsformer som har vært på ferde.

håper jenta finner motivasjon til å fortsette med ting som gir livet mening.

men hun MÅ skaffe seg forsikring...

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    34.142
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Uff ja,

det er så totalt lavmål!

En av grunnene til at jeg og andre prøver å hjelpe litt til og støtte der vi kan, er
    jo nettopp fordi hun ER en sultende kunstner, det er en konstant balansegang for å
    holde hjula i gang, men så er det så sant som det står i artikkelen;

Christine elsker virkelig det hun holder på med, og det driver henne, det holder henne oppe.

Selvsagt er det "håpløst" at hun ikke har forsikring, men når valget er mellom å tegne forsikring,
    eller kjøpe mat, så.....

Hun har vært over snittet bekymret for det økonomiske de siste månedene, håper bare
    ikke dette var det siste strået, hun er vitterlig en stor ressurs for lokalsamfunnet.

/ Morten

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.574
    Torget vurderinger
    24
    Uff ja,

det er så totalt lavmål!

En av grunnene til at jeg og andre prøver å hjelpe litt til og støtte der vi kan, er
    jo nettopp fordi hun ER en sultende kunstner, det er en konstant balansegang for å

Christine elsker virkelig det hun holder på med, og det driver henne, det holder henne oppe.

Selvsagt er det "håpløst" at hun ikke har forsikring, men når valget er mellom å tegne forsikring,
    eller kjøpe mat, så.....

Hun har vært over snittet bekymret for det økonomiske de siste månedene, håper bare
    ikke dette var det siste strået, hun er vitterlig en stor ressurs for lokalsamfunnet.

/ Morten
    Dette er virkelig ræva. Vi trenger alt vi har av individuelle kunsthåndtverkere i dette landet her, hvor folk heller løper på Nille og Ikea for å kjøpe skrot som er ubrukelig etter et par år i drift uansett. Herved oppfordres alle HFS'ere til å UMIDDELBART forestå innkjøp av julegaver hos nevnte etablissement!

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    34.142
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Det er en flott tanke Sluket!

Indigo Glassblåseri - Epla

Skal en tur innom der i dag, skjønte at det er en god del rydding, så må hun finne ut hvor mye som er tilbake -
    det ser jo ut til at det har vært et mål å knuse det de ikke kunne få med seg.

Men en god del har vært pakket ned, så da spørs det om de tingene har blitt oppdaget...

For de av dere som ønsker å støtte opp; ta kontakt med Christine, så blir dere garantert enige.

/ Morten

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.779
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Uff ja,

det er så totalt lavmål!

eller kjøpe mat, så.....

/ Morten
    Dette er virkelig ræva. Vi trenger alt vi har av individuelle kunsthåndtverkere i dette landet her, hvor folk heller løper på Nille og Ikea for å kjøpe skrot som er ubrukelig etter et par år i drift uansett. Herved oppfordres alle HFS'ere til å UMIDDELBART forestå innkjøp av julegaver hos nevnte etablissement!

den er jeg med på

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.961
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    2
    Hørte på lokale nyheter at de har tatt jævelen.. Politiet fant en del tyvegods hjemme hos fyren. Har visst vært tilknyttet Borgarsyssel tidligere..

lassemann

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    34.142
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Håper det var riktig det du hørte Lasse.
    Politiet kom mens jeg var innom tidligere i dag, og tok oss med bort til en leilighet med - vel; mye rart....
    ShineySmileysDoubt.jpg

Dessverre var det ikke noe av Christines ting der, vel; bortsett fra et teppe hun hadde hengt ut til tørk i sommer...

/ Morten

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    34.142
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Så flott Stein;

det er handling, i dobbelt forstand!

Takker på Christines vegne - men det gjør hun sikkert selv også. Igjen; flott!!!

ThumbsUp.jpg

/ Morten

POB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Antall liker
    3.171
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    32
    Trist å lese om slikt, kjenner jeg blir lei meg.
    Er det noe kommunen kan gjøre hos dere da?
    De burde se på lignende modell som er i Hokksund. Der har de ikke ukjente Nøstetangen, og Nøstetangens venner har jobbet sammen med kommunen for støtte omkring drift osv. Dette har virket bra, og det blir gitt endel kroner, det ble det ihvertfall den gangen jeg satt i kommunestyret.
    Hvis noen av dere har kontakter i kommuneadministrasjonen, eller ressurser til å lage "Indigos venner" for å jobbe med det i lokalmiljøet, så er det bare å starte jobben.
    Dette kan være en god måte og å sikre videre drift på.

Ta henne med på Horten messa, selg abbonnement på glasskunst. Kanskje noen kjøper.

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    34.142
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Flott Arne! - så er du også en av de hun tenker på her.... :rolleyes:

Åpner glassblåseriet igjen på torsdag | sa.no

Takk for tips POB, nevnte bl.a. det med glassabonnement for henne i dag - noe å tenke på.
    Får håpe hun snart får lyden tilbake i glasshytta og, hun spiller alltid musikk når hun jobber - musikkfreak....

ShineySmileysSmile.jpg

/ Morten

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    34.142
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Fjærkulene hennes er fine og dekorative, inte dumt inte!

Ellers er det jo sesong for noe annet nå, nemlig gresskar

Cicignon Kafe_9.jpg

Kjørte damen på en liten rundtur i går, satte opp utstillingen på bildet, i en café, hele turen
    hadde såpass feelgood, at det kommer en liten serie bilder - kanskje blir det fredagshilsen?

Mnjaaaaa............. kanskje ikke......

/ Morten

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    34.142
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Men, det er jo onsdag, og nå har dere virkelig fortjent en påskjønnelse karer,
    greit å tenke på noe hyggelig også, ikke bare inbrudd, tyveri og ødeleggelse for mange tusen kroner.

Det får bli litt ekstra mykt og fint i dag......

tumblr_lwrtmjVIwe1r1g6xio1_500.jpg

tumblr_lxyb5hmO3A1qcl3afo1_500.jpg

tumblr_ly93fcij9z1qjdnyzo1_500.jpg

tumblr_lyo7plHRcb1ro5nzyo1_500.jpg

tumblr_lyoo5d0oiC1r4dycjo1_500.jpg

tumblr_lz6u36tbQx1qhvrpbo1_500.jpg

tumblr_lzpsh8lRoz1qhodu2o1_500.jpg

tumblr_lz1iuqsLC31r62m2no1_500.png

tumblr_lzkwo2tMtH1qzzhs8o1_500.jpg

tumblr_m0k9bl7RNk1r1n26ko1_500.jpg

tumblr_m2blwezXfO1rqoyj6o1_400.jpg

tumblr_m7d60oHzyX1rw9uc0o1_500.jpg

Ha en flott onsdag karer!

ShineySmileysSmile.jpg

/ Morten

Aerik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    9.092
    Sted
    Våler i Østfold
    Får vel ta en ned for å ta julehandel og andre pressang kjøp på Borgarsyssel tydelig vis :cool:
    Kan hende det tragiske kan snues til det motsatte for glassblåseriet til Christine.
    Masse reklame,folk blir oppmerkseomme på det fine hun gjør/lager og alle her på HFS som sikkert støtter opp :cool:

Så folkens, stå opp og støtt ved å handle fra en uheldig og fantastisk glass kunstner her Indigo Glassblåseri - Epla
    eller ved å dra til Borgarsyssel i Sarpsborg.

Vi kan sammen lette hennes økonomiske byrder ved å handle litt. Har troen på dette her :rolleyes:

glass.jpg

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    34.142
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Jazzglassene er veldig kule Arild, gled deg!

En venninne av Christine driver Café Cicignon i Fredrikstad, og der får hun ha en salgsutstilling,
    så jeg svingte ned dit i går med glasskunst for sesongen, og møtte Christine der, hun får låne
    overnattingsplass hos bekjente der, inntil hun finner noe egnet sted å leie ift til pris og beliggenhet.

Mylene som driver caféen er fransk, og levende engasjert i det hun driver på med,

Cicignon Kafe_2_Mylene.jpg

jeg forstår godt at de to har funnet tonen og blitt gode venner, de har den samme gløden

Cicignon Kafe_1.jpg

Cicignon Kafe_7.jpg

Ble da riktig så innbydende dette?

Cicignon Kafe_8.jpg

Cicignon Kafe_4.jpg

Kunne ikke gå uten en liten lunch da ser dere. Hadde lyst til å smake på gresskarsuppen, som
    skal være fantastisk, men den var utsolgt... -og selv om Mylene hadde en ny på gang, ville den ikke
    være klar før dagen etterpå. Så, da ble det noe annet da...

Cicignon Kafe_10.jpg

Velsmakende det også. Et lite ærend til hadde vi, så det var bare å takke Mylene for god mat, og selvfølgelig
    for at hun ikke tar noe for å selge Indigovarer i caféen, pengene går uavkortet tilbake til Christine,
    merci Madame!

Cicignon Kafe_6_Mylene.jpg

Turen gikk så videre ut til en gård i Torsnes, som avler gresskar. Oppmuntret av all støtte, blir det en "event"
    i Glasshytta på Borgarsyssel nå til lørdag, fra kl 13. Så skal det serveres nettopp gresskarsuppe, og skal man
    ha gode og rimelige gresskar, går man til kilden...

Christine9_gresskar.jpg

Christine diskuterer tillaging og valg av gresskar med fruen i huset, som har utgitt bok om nettopp gresskar.
    Legg forøvrig merke til gresskaret på vekta....

Christine7_gresskar.jpg

Far i huset skulle gjerne ha veid det, så jeg hjalp ham med å bære det på vekta - 90,5 kg...

Christine8_gresskar.jpg

Stykket som er skjært av, fikk jeg som takk for hjelpa - og jamen fikk jeg med noen av frøene fra det og,
    ligger og tørker hjemme i vaskekjelleren, plantes til våren, og hvem vet....?

Fikk faktisk betan inn i kjøleskapet, den egner seg visstnok bedre til syrlig en søt tilberedning, tenker det
    er noe for Fru Lagga å lage chutney på....

IMG_3929.jpg

Puuuhh, og midt oppe i det hele; Churchill'en ble sandgul i natt......

IMG_3924.jpg

/ Morten

J

J.J

Gjest
    Like godt og se ditt fantastiske engasjement Morten!! Utrolig bra gjort av deg ;)

Måtte det gå vel med den unge frøkna nå, at hun får solgt masse glass, og at inspirasjonen igjen kommer tilbake for fullt.

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    34.142
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Takk for gode ord guttær, jeg er heldigvis ikke alene, men tenker at vi som vil, kan bidra med det
    vi kan, og hva kan jeg?

Tja; jeg har et kamera, jeg har en bil, og takket være turnusarbeidet, har jeg tid til overs på tider
    av døgnet som andre ikke har, så det er tre ting jeg kan bidra med; foto, transport og tid, og det gir jeg
    gjerne.

Som sagt, jeg er ikke alene, og det har effekt, damen er takknemlig og glad, veldig glad!

ShineySmileysSmile.jpg

/ Morten

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    34.142
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Og som nevnt, har dere muligheten til en liten event, og se henne i aksjon nå til lørdag:

https://www.facebook.com/events/1425876724292474/

For de som ikke bruker Facebook:

Lørdag fra kl 13 til kl 18

Lys, varme og omtanke og takknemlighet er det jeg opplever om dagen, jeg ønsker å gi det samme tilbake!
    Alle store og små mennesker er velkommen inn i varmen på verkstedet, lørdag.

Gresskar er kjøpt inn på Torsnes i dag, det blir servert suppe i glass. Mulig at vi går tom for suppe, da får vi håpe at alle får en kakebit i alle fall.
    Det blir servert kake og kaffe, saft til de små.

Alle barn kan blåse en kule for 150,- denne dagen.
    Glassblåsing for barna blir mellom 14.00 og 17.00.
    Kulene kan hentes dagen etter, m/navn gravert på.

Glass show kl.17.15.

Det blir tilbud på en del glass.

Velkommen!Indigo Glassblåseri
    Gamlebygata 8, 1721 Sarpsborg

[URL="http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fbing.com%2Fmaps%2Fdefault.aspx%3Fv%3D2%26pc%3DFACEBK%26mid%3D8100%26rtp%3Dadr.%257Epos.59.279093725121_11.122941251986_Indigo%2BGlassbl%25C3%25A5seri_Gamlebygata%2B8%252C%2B1721%2BSarpsborg%252C%2BNorway%26cp%3D59.279093725121%257E11.122941251986%26lvl%3D16%26sty%3Dr%26rtop%3D0%257E0%257E0%257E%26mode%3DD%26FORM%3DFBKPL2%26mkt%3Den-US&h=yAQHxtIae&s=1"]View Map
    · Get Directions

[/URL]

J

J.J

Gjest
    Flott initiativ Morten, at du sprer det glade budskapet her inne.

Men hva er facebook ?

:rolleyes:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn