Litt nytt på pickuplista igjen.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    2M Black spiller så det står etter :cool:
    Akkurat DET kan jeg skrive under på:)!!! Er på andre dagen med denne herligheten nå, og den spiller vanvittig bra ift alt jeg har hørt i mitt oppsett tidligere. Mye takket være Rudi sin omtale av 2M Black pluss en drøss med andre testet, gjorde at jeg tok sjangsen. Relativ enkel å justere også, dersom man har de rette hjelpemidler, som digitalvekt, boblevater og protraktor. Kjører den på 1,53g og vannrett med ørlite løft i armbasen. Dvs den er rett, men er kanskje 1 mm positiv VTA. Antiskating justerer jeg alltid mindre enn VTF.

    Og, ja, Black er en vesentlig oppgradering fra Ortofon 2M Bronze, som jeg har hatt på lån i ca. 2 uker nå. Og 2M Black er på langt nær ferdig innspilt...

    Så til alle som ønsker klasse-lyd uten å betale 10-12.000 for en MC; look no further!
     
    Sist redigert:

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.499
    Antall liker
    7.491
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Så kan det se ut til at følgende pickuper kommer innom i løpet av høsten:

    Soundsmith Sassuro
    Air-Tight PC-1S
    Miyajima Madake
    ZYX Premium 4D

    Med andre ord 4 kjempe spennende pickuper, Miyajima med den helt nye topp modellen Madake, ZYX med sin nye Premimum serie og Air Tight sin topp modell og ikke minst kommer Soundsmith pickupen jeg har ventet nesten et år på...... desverre ble jo Soundsmith "fabrikken" hardt rammet i fjor av en av de mange orkanene i U.S, men nå ser det ut til at det full fart igjen......... det ser ut til at julen kommer tidlig til Vestby i år :)
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.499
    Antall liker
    7.491
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Nå ser det ut til at brikkene faller på plass slik at Arve, Morten (Lagga) og meg selv blir og treffe på Horten messa hvor vi antagligvis skal ha et rom hvor det blir mulighet for og komme innom for en vinylprat.
    Har man vinyl relaterte spørsmål så skal vi svare etter beste evne, vi tre har jo nærmere 100 års erfaring til sammen, så noe fornuftig burde vi klare og lire av oss ;).
    Jeg har blitt bedt om og holde foredrag, men synes selv det blir litt for høytidlig, men vi kan jo kanskje ha som topic og snakke litt justeringer og påvirkninger og hva som skjer og ikke skjer når man setter opp en pickup/arm uten og gå så dybt inn i "materien" at vi havner på "nerd" nivå, men vi får se an hva det måtte være interesse for....... forslag taes i mot :)
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Nå ser det ut til at brikkene faller på plass slik at Arve, Morten (Lagga) og meg selv blir og treffe på Horten messa hvor vi antagligvis skal ha et rom hvor det blir mulighet for og komme innom for en vinylprat.
    Har man vinyl relaterte spørsmål så skal vi svare etter beste evne, vi tre har jo nærmere 100 års erfaring til sammen, så noe fornuftig burde vi klare og lire av oss ;).
    Jeg har blitt bedt om og holde foredrag, men synes selv det blir litt for høytidlig, men vi kan jo kanskje ha som topic og snakke litt justeringer og påvirkninger og hva som skjer og ikke skjer når man setter opp en pickup/arm uten og gå så dybt inn i "materien" at vi havner på "nerd" nivå, men vi får se an hva det måtte være interesse for....... forslag taes i mot :)
    Morro!
    Det beste er nok og ha en ganske fast tekst med grunnleggende gjennomgang av ulike parametere, skal man bare stå og svare på spørsmål vil det domineres av de snakkesalige og kanskje ikke nødvendigvis de som trenger og høre det.

    Disse tingene kan du feks gå igjennom hver hele time, og ta spørsmålene etterpå.
     

    jarste

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.06.2012
    Innlegg
    119
    Antall liker
    44
    Torget vurderinger
    6
    Rudi som Norges svar på Michael Fremer!

    Nå ser det ut til at brikkene faller på plass slik at Arve, Morten (Lagga) og meg selv blir og treffe på Horten messa hvor vi antagligvis skal ha et rom hvor det blir mulighet for og komme innom for en vinylprat.
    Har man vinyl relaterte spørsmål så skal vi svare etter beste evne, vi tre har jo nærmere 100 års erfaring til sammen, så noe fornuftig burde vi klare og lire av oss ;).
    Jeg har blitt bedt om og holde foredrag, men synes selv det blir litt for høytidlig, men vi kan jo kanskje ha som topic og snakke litt justeringer og påvirkninger og hva som skjer og ikke skjer når man setter opp en pickup/arm uten og gå så dybt inn i "materien" at vi havner på "nerd" nivå, men vi får se an hva det måtte være interesse for....... forslag taes i mot :)
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.499
    Antall liker
    7.491
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Rudi som Norges svar på Michael Fremer!





    Ha-ha........ mnja.... slike sammenligninger er ikke jeg noen stor fan av, mye fordi Fremer har dette som betalt jobb.
    Men at Fremer og jeg driver med mye av det samme er greit nok, men det samme gjelder jo for Arve og Morten også. Vi er alle glødende opptatte av hobbyen våres og søker å dele den med flest mulig. Kan vi/jeg gjøre vinyl-hverdagen enklere/bedre for noen, så er våres/min "mission" oppfyllt.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.499
    Antall liker
    7.491
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Nå ser det ut til at brikkene faller på plass slik at Arve, Morten (Lagga) og meg selv blir og treffe på Horten messa hvor vi antagligvis skal ha et rom hvor det blir mulighet for og komme innom for en vinylprat.
    Har man vinyl relaterte spørsmål så skal vi svare etter beste evne, vi tre har jo nærmere 100 års erfaring til sammen, så noe fornuftig burde vi klare og lire av oss ;).
    Jeg har blitt bedt om og holde foredrag, men synes selv det blir litt for høytidlig, men vi kan jo kanskje ha som topic og snakke litt justeringer og påvirkninger og hva som skjer og ikke skjer når man setter opp en pickup/arm uten og gå så dybt inn i "materien" at vi havner på "nerd" nivå, men vi får se an hva det måtte være interesse for....... forslag taes i mot :)
    Morro!
    Det beste er nok og ha en ganske fast tekst med grunnleggende gjennomgang av ulike parametere, skal man bare stå og svare på spørsmål vil det domineres av de snakkesalige og kanskje ikke nødvendigvis de som trenger og høre det.

    Disse tingene kan du feks gå igjennom hver hele time, og ta spørsmålene etterpå.




    Ja vi må nok finne på en eller annen topic kanskje og holde oss til den. Jeg har bestemt meg for og ikke gå for dypt ned i materien fordi det antaglighvis ikke vil fenge så mange og de vil kjappt bare Zzzzzzzzzzzzz. Så kanskje litt antiscating, SRA, VTA og litt forklaring hva som skjer og ikke skjer når man justerer dette litt feil.......... men som sagt: KOM MED FORSLAG slik at det kan bli mest mulig intresannt for så mange som mulig.
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Så kan det se ut til at følgende pickuper kommer innom i løpet av høsten:

    Soundsmith Sassuro
    Air-Tight PC-1S
    Miyajima Madake
    ZYX Premium 4D

    Med andre ord 4 kjempe spennende pickuper, Miyajima med den helt nye topp modellen Madake, ZYX med sin nye Premimum serie og Air Tight sin topp modell og ikke minst kommer Soundsmith pickupen jeg har ventet nesten et år på...... desverre ble jo Soundsmith "fabrikken" hardt rammet i fjor av en av de mange orkanene i U.S, men nå ser det ut til at det full fart igjen......... det ser ut til at julen kommer tidlig til Vestby i år :)
    Gjesp..! Aldeles lite spennende....når "billigste" blir godt nord for 30Kkr... - savner mer utdypning i den "folkelige" enden av skalaen: kanskje 7-15Kkr(+)?
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.499
    Antall liker
    7.491
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Så kan det se ut til at følgende pickuper kommer innom i løpet av høsten:

    Soundsmith Sassuro
    Air-Tight PC-1S
    Miyajima Madake
    ZYX Premium 4D

    Med andre ord 4 kjempe spennende pickuper, Miyajima med den helt nye topp modellen Madake, ZYX med sin nye Premimum serie og Air Tight sin topp modell og ikke minst kommer Soundsmith pickupen jeg har ventet nesten et år på...... desverre ble jo Soundsmith "fabrikken" hardt rammet i fjor av en av de mange orkanene i U.S, men nå ser det ut til at det full fart igjen......... det ser ut til at julen kommer tidlig til Vestby i år :)
    Gjesp..! Aldeles lite spennende....når "billigste" blir godt nord for 30Kkr... - savner mer utdypning i den "folkelige" enden av skalaen: kanskje 7-15Kkr(+)?






    Arve har Takumi til test som koster ca 15k, Morten har nettop hatt Waza til test som koster litt mer, men skal jeg være helt ærlig så florerer det ikke akkurat av nye intresannte pickuper til 5k - 10k klassen......... kom med forslag til nye intresannte pickuper som samtidig er og få tak på her hjemme så skal vi gjøre våres beste for og få tak på de til test, så får jeg bare håpe at du klarer og holde deg våken i mellomtiden ;)
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.691
    Antall liker
    7.929
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    No kan vi sjølvsagt seie noko om billege pickupar også. Rudi er nok litt "bortskjemd", og eg må absolutt medgje at eg har enorm sans for ein del av oppsetta hans. Når det er sagt, held eg meg sjølv med Dynavector sin gamle, billege DV10x5 som referanse. Ikkje for at eg held dette for å vere verdas beste pickup (sant å seie har dei fleste picukpar eg har testa dei seinare åra vore betre på mange felt), men fordi det er ein rasande god pickup etter prisen, og fordi han er enkel i bruk, funkar i mange armar, og treng ikkje allverda av perfekt riaa.
    Vi får vel ikkje høve til å demonstrere massevis av pickupar, men det er nokre perler som folk sannsynlegvis kunne glede seg over; Denon har nokre, og Grace F9 kan påmonterast mange herlege stiftar. For ikkje å snakke om kva du kan gjere med ein Bang &Olufssen om du er litt tøff....
    Vi snakkast på messa!
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Rudi har da vel folkemodeller i lista si også. Gode sådanne!
    så kan det sikkert diskuteres i hvilket prissjikt en folkemodell ligger i. :rolleyes:
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Joda, heldigvis har dere testet et bredt utvalg tideligere. Hadde vel egentlig et ønske om at en "klasse-referanse" & "Best-buy" ble utpekt i rett-under-10Kkr-klassen, noe som kunne være tilsvarende det en AT-OC9 var for 25-30år siden... (tenker vel at den kvalitet som kostet 3k i 1985, kommer på nesten 10k i dag, men gjerne rimeligere, om mulig, og helst en modell som forhåpentligvis har vært / kan være på markedet i mer enn 2 år)
    Minste Lyra kan vel nesten passe inn...?

    Cluet med en såkalt referanse, er at andre ting blir sammenliknet med denne.
     
    Sist redigert:

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.691
    Antall liker
    7.929
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Korleis tenkjer folk seg dei ulike klassane? Det er vanskeleg (bortsett frå ein del sensasjonar) å definere best buy når du er på eit litt høgt nivå, iallfall slit eg med å finne ut kva fot eg skal stå på når dei ulike eigenskapane skal vegast opp mot kvarandre, og pickupane elles gjer det like godt. Klangbalanse? Dynamikk av alle slag? Perspektiveigenskapar? Det vert litt individuelt.
    "Billeg" er heller ikkje alltid så lett å bruke som kriterium. Ein pickup som får ein del positiv merknad, er Audio Technica AT 95. Du får vel ikkje billegare pickup enn dette, og mange tykkjer han er grei. Men eg orkar ikkje spele meir enn eit par platesider med han før eg går lei. Motsett finn eg ein del manglar med Benz LP, sjølv om eg kan drøyme meg vekk langt seinare ut i dei små timar med denne enn med ting som kanskje både spelar meir presist og har meir nyansert dynamikk.
    Det er ikkje enkelt. Så eg gjorde som eg trur Cobra2 har som framleg: vel meg ei referanse som mange har høyrt, i "fornuftig" (kva no dette måtte vere for den einskilde) prisklasse: Dynavector sin billegaste.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.499
    Antall liker
    7.491
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    ......... og med forfremmelse av meg til intet mindre enn "sjefsvinylguru"......... det var da voldsomt, det neste må bli "ubersturmankartoffelgeneralanalogvinylguruopphøyditredjesjef", noe mindre enn det vil jeg ha vondt for og svelge eller godta :p
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.191
    Antall liker
    1.065
    Torget vurderinger
    1
    Du vet det, Rudi, at vi har jo egentlig mange vinylguruer i Audiophile.no. Og siden du er enda guruere enn de andre guruene, må det nesten bli sjefsvinylguru. Ellers skal jeg se hva vi kan få gjort med den andre tittelen du nevner der - får se hvordan det går med Vinyl Klinikken.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.499
    Antall liker
    7.491
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Ja i Audiophile.no kunne jeg tenkt meg stillingen som "reserve for tredje kaffekoker assistent", det høres for meg ut som en stilling med passende ansvars området........... "Overkikkador" er også intresannt.

    Men det spørs da hvor mye fornuftig vi klarer og lire av oss hvis Arve, Morten og jeg skal være i et og samme rom over litt tid, ingen av oss er jo akurat redde for en fleip eller 19 ........ men gøy kan det bli ;)
     

    svartkeiko

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    Hei!
    Er det ingen som har prøvd The Archon MC fra Acustical Systems?
    Det er en rasende god pickup.Spiller med en utrolig detaljrikdom og holografi.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.499
    Antall liker
    7.491
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Hvem tar inn den til Norge ?........ og hva havner prisen på her ?......... og Svartkeiko...... hvor har du fått din fra ?....... bare sånn for og være litt "noosie" ;)
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.948
    Antall liker
    27.887
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    I en helt annen forening ble flere med meg beskyldt for å være koryféer, det var neppe
    positivt ment, men jeg lo godt og lenge - så det er mer enn bra nok for meg!

    Morten - Koryfé.

    ShineySmileysSaint.jpg


    / Morten
     

    svartkeiko

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    Hvem tar inn den til Norge ?........ og hva havner prisen på her ?......... og Svartkeiko...... hvor har du fått din fra ?....... bare sånn for og være litt "noosie" ;)
    Hei Rudi!
    Jeg kjøpte min hos Endpoint Audio.Pris synes å ha gått litt opp så nå havner den på ca.25k.
    Jeg hadde tenkt til å kjøpe VdH Frog Gold som jeg kjenner veldig godt men valgte det usikre å kjøpe The Archon MC.
    Dette har jeg ikke angret et eneste sekund på.Detaljrikdom og Holografi i toppklassen.Den spiller maks på min Project 10.1 Evo.
    Mvh Kenneth
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.499
    Antall liker
    7.491
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Hvem tar inn den til Norge ?........ og hva havner prisen på her ?......... og Svartkeiko...... hvor har du fått din fra ?....... bare sånn for og være litt "noosie" ;)
    Hei Rudi!
    Jeg kjøpte min hos Endpoint Audio.Pris synes å ha gått litt opp så nå havner den på ca.25k.
    Jeg hadde tenkt til å kjøpe VdH Frog Gold som jeg kjenner veldig godt men valgte det usikre å kjøpe The Archon MC.
    Dette har jeg ikke angret et eneste sekund på.Detaljrikdom og Holografi i toppklassen.Den spiller maks på min Project 10.1 Evo.
    Mvh Kenneth




    Nå demrer det litt her ja........ jeg var i kontakt med Endpoint audio om den tidligere i år og skulle få en til test, men så har det tydlighvis gått i glemmeboka både av Endpoint og meg....... sånn er det noen ganger :rolleyes:
     

    svartkeiko

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    Hvem tar inn den til Norge ?........ og hva havner prisen på her ?......... og Svartkeiko...... hvor har du fått din fra ?....... bare sånn for og være litt "noosie" ;)
    Hei Rudi!
    Jeg kjøpte min hos Endpoint Audio.Pris synes å ha gått litt opp så nå havner den på ca.25k.
    Jeg hadde tenkt til å kjøpe VdH Frog Gold som jeg kjenner veldig godt men valgte det usikre å kjøpe The Archon MC.
    Dette har jeg ikke angret et eneste sekund på.Detaljrikdom og Holografi i toppklassen.Den spiller maks på min Project 10.1 Evo.
    Mvh Kenneth




    Nå demrer det litt her ja........ jeg var i kontakt med Endpoint audio om den tidligere i år og skulle få en til test, men så har det tydlighvis gått i glemmeboka både av Endpoint og meg....... sånn er det noen ganger :rolleyes:
    Hei igjen! Jeg blei bergtatt av detaljrikdom og uten at den blei "masete" på noe vis.
    Jeg spiller den via ARC Ref.2 på 500 ohm.Der syns jeg den kommer til sin maksimale utnyttelse.
    Det virker dessuten som et godt stykke arbeid fra Acustical Systems.Kan ikke se en eneste ting å sette finger på.
    Jeg betalte 23,700 for denne og jeg har som sakt ikke angret et eneste sekund.Og det var ekstra artig at jeg traff innertier uten at jeg hadde hørt denne før.
    Og dessuten var den mindre kostbar enn Frog.
    Men slik er det med HiFi.Den som våger vinner.Noen ganger.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.499
    Antall liker
    7.491
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Så var Hifimessen over for undertegnede for denne gang. Rommet vi hadde "vinyl-klinikken" på var til tider stappfullt og jeg håper og tror at en del fikk gode råd og tipps, noen ble kanskje litt leie av lang ventetid og spaserte videre....... så desverre kunne vi ikke hjelpe alle. Men i allfall hadde Morten, Arve og undertegnede det gøy og det var bare hyggelige mennesker inne hos oss....... og det er noe vi setter stor pris på, vi la vel opp til litt uformelt "sitt ned og slå av en prat" og luft det som det måtte trenges hjelp til..... og det synes jeg fikk til ganske bra, men som med mye annet er det sikkert rom for forbedringer...... så vi får se neste år, så velkommen tilbake da :)
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.948
    Antall liker
    27.887
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Enig Rudi, var en hyggelig dag!

    Selv var jeg litt forkjølet og feberhet, så måtte kaste inn håndkleet i 17tida, uansett var det morsomt og givende,
    forhåpentligvis også for de som kom ruslende inn til oss.

    Er gjerne med på dette ved neste korsvei også.

    ShineySmileysSmile.jpg


    / Morten
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.417
    Antall liker
    17.114
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^^ Positivt tiltak det der Rudi. Takker for en hyggelig - og lærerik prat, med noen gode tips i bagasjen.:)
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.499
    Antall liker
    7.491
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Så er vi i gang igjen, og test av den første av 4 Miyajima MC pickuper med cross-ring metoden er lagt ut i dag......... så håper jeg vi klarer og få ut testene av de andre 3 med 7-10 dagers mellomrom......... så enjoy og følg med :)
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Hvorfor er det ikke interessant å teste de 4 pu'er fra Ortofon?:
    tenker på Quintet-serien (Red, Blue, Bronze og Black) i tillegg har og White (mono) kommet.
    Kan tenke meg at dersom Ortofon hadde skrudd prisen opp til 10.000kr for Quintet Black, så hadde flere hifi testere fått øya opp for den...
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.499
    Antall liker
    7.491
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Hvorfor er det ikke interessant å teste de 4 pu'er fra Ortofon?:
    tenker på Quintet-serien (Red, Blue, Bronze og Black) i tillegg har og White (mono) kommet.
    Kan tenke meg at dersom Ortofon hadde skrudd prisen opp til 10.000kr for Quintet Black, så hadde flere hifi testere fått øya opp for den...


    Vi tester gjerne Ortofon, men Ortofon har lagt opp til en salgs politikk i Norge som gjør at det ikke lenger er importør, men i stedet direkte salg til butikkene. Så hvis vi skal teste Ortofon så må vi testere kjøpe pickupene selv......... jeg gjorde det en periode med 2M Black, Rondo Bronze, Cadenza Blue, Cadenza Bronze, Cadenza Black og Winfeld....... men som du sikkert forstår i og med at jeg ikke får betalt eller blir sponset av noen så blir det mye penger ut av vinduet....... og det var umulig for undertegnede og drive på sånn. Så det hele går ikke på interessen våres som testere, men på de som selger/importerer hvor intreserte de er og låne ut ting til test. Men på en måte så skyter de seg litt selv i benet fordi konkurentene blir fler og de blir bedre, så til slutt kan Ortofon sitte der med spikeren de har kokt utrolige mengder med suppe på de senere årene....... før eller siden så går det opp for de fleste at det finnes MANGE gode om ikke bedre alternativer.
     

    svartkeiko

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    Hei!
    Enig med Rudi her.Mange nye ute i markedet nå.Men "suppa" begynner å bli litt i tynneste laget fra enkelte produsenter.
    De som sverger til produsenter fra "oldtiden" har mye å miste,tror nå jeg.
    Mvh Kenneth
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Hvorfor er det ikke interessant å teste de 4 pu'er fra Ortofon?:
    tenker på Quintet-serien (Red, Blue, Bronze og Black) i tillegg har og White (mono) kommet.
    Kan tenke meg at dersom Ortofon hadde skrudd prisen opp til 10.000kr for Quintet Black, så hadde flere hifi testere fått øya opp for den...


    Vi tester gjerne Ortofon, men Ortofon har lagt opp til en salgs politikk i Norge som gjør at det ikke lenger er importør, men i stedet direkte salg til butikkene. Så hvis vi skal teste Ortofon så må vi testere kjøpe pickupene selv......... jeg gjorde det en periode med 2M Black, Rondo Bronze, Cadenza Blue, Cadenza Bronze, Cadenza Black og Winfeld....... men som du sikkert forstår i og med at jeg ikke får betalt eller blir sponset av noen så blir det mye penger ut av vinduet....... og det var umulig for undertegnede og drive på sånn. Så det hele går ikke på interessen våres som testere, men på de som selger/importerer hvor intreserte de er og låne ut ting til test. Men på en måte så skyter de seg litt selv i benet fordi konkurentene blir fler og de blir bedre, så til slutt kan Ortofon sitte der med spikeren de har kokt utrolige mengder med suppe på de senere årene....... før eller siden så går det opp for de fleste at det finnes MANGE gode om ikke bedre alternativer.
    Godt svart, og langt mer nyansert enn det første svaret jeg valgte å ikke svare på:)

    Da skjønner jeg deg godt. Å måtte kjøpe produkter som skal testes er jo helt idiotisk. Det vil nok Ortofon tape på i det lange løp. Jeg skrev for øvrig sjøl direkte til Ortofon for ett par månede siden, og tilbydde å skrive en litt omfattende test nettopp av Quintet-serien. Jeg skrev litt om hvorfor og motivasjonen bak det, men det var overhodet ikke interessant for Ortofon.

    Men det er alltid spennende å lese om PUene du tester!
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.499
    Antall liker
    7.491
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Så har Morten og undertegnede gjort ferdig testen av Miyajima Shilabe pickupen som er en av de beste all-round pickuper vi har testet.
    Håper det hele faller i smak, du finner testen på audiophile.no....... enjoy :)
     

    hexachordia

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.02.2005
    Innlegg
    172
    Antall liker
    19
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    5
    Hei Rudi.
    Bare så jeg får litt perspektiver på det du skriver. Synes du Shilabe er en mer komplett pickup enn Lyra Atlas?

    Så har Morten og undertegnede gjort ferdig testen av Miyajima Shilabe pickupen som er en av de beste all-round pickuper vi har testet.
    Håper det hele faller i smak, du finner testen på audiophile.no....... enjoy :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn