Litt nyskjerrig på yrker..

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Innlegg
5.835
Antall liker
1.418
Sted
Steinkjer
Utdannet barnevernpedagog, jobber son miljøterapeut i kommunale boliger. Men er for tiden mottaker av arbeidsavklaringspenger i påvente av nødvendig helsehjelp.
 
S

sorgenfri

Gjest
Sjømann! Nei, det heter ikke det lengre - Sorry. Skipsmedarbeider.

Halvstudert røver fra NTNU...Da, het det ikke det.


Er iferd med å bli outsourcet av blårussen...overlevde nå Fase4 - Svært få vil se fase5 og enda heve lønn....Aksjer er ikke min greie:-(
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Fengselsbetjent. Før det har jeg gjort litt forskjellig i samme gata. Barnehage, forsvaret (stort sett soldatutdanning og instruktør/veileder i HV, men også en sving innom personell). Jeg har ellers gjort ymse, lager, anleggsslusk og denslags.

Prøvd å studere også, tok exphil/exfac og grunnfag i statsvitenskap før jeg ga opp. Pensumlister er det verste lesestoffet som finnes...

Jeg har et elsk-/hatforhold til staten som arbeidsgiver. Gøy å jobbe med viktige ting. Men frustrerende strekt på ressurser, alltid. Og ofte føler man seg som Sisyfos, igjen og igjen og alt er som før. Savner ofte den følelsen fra anleggsgartnerfirmaet jeg jobbet i. Reise som sistemann, snu seg tilbake og se, tenke 'ferdig, og det ble jaggu fint'.

Så..... Arbeider.
 
Sist redigert av en moderator:

WilliamPoppy

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.08.2005
Innlegg
349
Antall liker
41
Interessant det her! En klar overvekt som jobber direkte med mennesker tydeligvis :rolleyes: Ville tro det var flest mat-nat folk. En annen interessant ting, er at jeg er den eneste byråkraten som har stått frem på dette forumet (som riktignok jobber med mennesker). Noen teorier rundt dette?
 

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.315
Antall liker
1.174
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Utdannet telekommunikasjonstekniker fra fagskole, har fagbrev som automatiker og har tatt videreutdanning i energirådgiving fra fagskole samt prosjektledelse fra høyskole. Jobber i dag hvor den største utfordringen er å vite hvilken hatt jeg skal ha på meg gjennom arbeidsdagen.... ;-)

Er avdanket politiker med mangeårige styreverv i både ungdomsparti og moderparti samt folkevalgt i kommunestyre med div underutvalg. Deltar i dag kun som meddommer i Tingretten og Lagmannsretten hvor jeg har gjort tjeneste i over 25 år....

Om jeg ville gjort noe annerledes? Tja....kanskje juss - juridiske spissfindigheter i en rettssak har alltid fasinert meg :)
 

Aerik

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
2.353
Antall liker
5.463
Sted
Moss
Er det virkelig ingen marinejegere, astronauter, profesjonelle synkronsvømmere eller annet spennende på dette forumet :p

Selv selger jeg legemidler på resept ;)
Jeg henter ofte resepter :)

Dagens yrke er "Daily Survivor" sterk musikk avhengig, etter en stygg fallskade og en liten 30 min hjertestans :rolleyes:.
Er ikke NAV'er selv om mine inntekter kommer fra NAV.
Utdannet Markedsøkonom og noe Høyskole greier innen It prog, MCPSE, Novel, Datakommunikasjon, Serverdrifting osv. etc.
Radio og sendeteknikk (Forsøk på radioamatør lisensen) og musikk som hovedhobby siden media 80 tallet.

Jobbet som selvstendig "Agent" for flere levrandørører innen flere bransjer i norden i mange år, frem til skaden.
Tidligere Controller.
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.588
Antall liker
27.757
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Er dyredoktor. Har ila en lang karriere grunnlagt to praksiser og en dyreklinikk. Dene ene praksisen ligger i Nordnorge, og eksisterer fremdeles med en annen driver. Resten solgte jeg til en svensk kjede tidligere i år. Jobber som vanlig ansatt i den butikken og gleder meg til å kunne trekke meg tilbake om et par år. Dimmelenken begynner å bli kort......

mvh
 

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
3.032
Antall liker
545
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Rakettforsker med utdanning fra Re, Horten, Andøya og Kiruna... Ved god hjelp av Wikipedia og Google så klarer jeg alt :D
 

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Innlegg
1.583
Antall liker
536
Jeg har også utdannelse. Faktisk.

Men som selverklært konge/Bonzaigartner på Heidrun(TLP)-Laben trenger jeg den strengt tatt ikke lenger...
 

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Innlegg
8.013
Antall liker
4.128
Sted
I en kjeller
Torget vurderinger
17
Jeg jobber ikke, jeg bytter bare sofa. Får ikke betalt for hva jeg gjør, men for hva jeg kan.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg er i etteretningsbransjen; og mer kan jeg ikke si for da må jeg kanskje d.... alle her!
Jeg mistenker at folk i etterRetningsbransjen generelt skriver etterretning korrekt ;D
Pass deg, nå! Hårsåre tastaturdyslektikere med venner i CIA kan lage mye krøll for en stakkar!

The other day upon the stair
I saw a man who wasn't there
He wasn't there again today
I think he's from the CIA
 

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
4.356
Antall liker
1.701
Sted
Phobos
Pøh, så lenge menneskeheten etter flere tiår med intense studier ikke en gang har klart å finne oss på min hjemplanet, så er jeg ikke spesielt bekymret for amerikanske etterretningstjenster 8)
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Letingen etter intelligent liv på andre planeter får vente. Men, så snart vi finner noe på denne..........
 

DagT

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2013
Innlegg
2.568
Antall liker
3.134
Sted
Oslo
Gravde meg ned i et hovedfag i fysikk og måleteknikk en gang i tiden og klarer fremdeles å leve av det.
 

tyan

Musiker
Ble medlem
31.10.2009
Innlegg
257
Antall liker
48
Sted
Telemark
Har IT-, handel- og elektronikkutdanning. Jobbet en periode som salgs- og IT-konsulent. De siste årene har jeg jobbet som miljøarbeider i rusomsorg og drevet med salg og reparasjon av musikkinstrumenter. Er i tillegg hobbymusiker, lydtekniker, webdesigner, PC-reparatør etc.
 
Sist redigert:

MB-S124

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.05.2012
Innlegg
784
Antall liker
945
Telekommunikasjonsmontør, går idag på ingeniørskolen. Master i kybernetikk er planen etter at Bachelor i elektronikk er ferdig. Sitter i disse dager med eksamensforberedelser..
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.273
Antall liker
9.510
Torget vurderinger
2
Jeg har fulltidjobb som den gretne gubben på kontoret, rekker knapt å gjøre noe fornuftig mellom alle frustrasjonene og avbrytelsene her i det jævla kontorlandskapet.
Før jeg ble den 7de far i huset var jeg en lovende sivilingeniør fra NTH.

Ja eg jobber i åljå...og jobber 5 dager i uka i motsetning til visse andre

mvh
Balle Clorin
 
Sist redigert:

666

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2013
Innlegg
2.511
Antall liker
6.121
Torget vurderinger
14
Her er min yrkesvei :) Teknisk fagskole, sterkstrøm, lære i NSB. Skiftet til selvstendig næringsdrivende
etter et par år.
10 år med eget rengjøringsfirma i Oslo. Så like mange år innen helsestudiobransjen.
Samtidig, garnforeting og solstudio.
Så en del år med treskjæring og produksjon av treskilt.
Så 10 år innen akutt psykiatri.
Så det som ikke var så kult: Konkurs, fengsel, 3 dødsfall på rappen(min søster av kreft. min bror av selvmord og min kone 1 år etter at vi giftet oss av hjerneslag og nå Nav ansatt.
Det er det som kalles å ha levd livet.
Angrer intet. (andre har det mye værre)
Lasse
 

FV

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.07.2010
Innlegg
62
Antall liker
11
Torget vurderinger
5
Hva jobber du med?

Litt inspirert av tråden om jobbintervju og lønn lurte jeg på hva sentralens brede medlemsflokk driver med i sitt daglige virke?
 

Crusty

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.09.2012
Innlegg
3.110
Antall liker
1.840
Sted
Horten
Har vi ikke gjort det her før? Uansett: Landbruksvikar/avløser.
 
Topp Bunn