Litt nybegynnerhjelp

augon

Medlem
Ble medlem
20.08.2010
Antall liker
0
Heisann

Jeg trenger litt hjelp! Har lyst til å starte litt med vinyl, men er heeeeelt blank! Lurte på om dere her inne kanskje kunne hjelpe meg med litt tips osv? Jeg har et par Dynavoice Magic F6 høytalere så jeg trenger forsterker og platespeller. Tenkte å kjøpe brukt og bruke totalt en 2000-3000 kroner på "prosjektet" i første omgang.

Augon

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.860
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Dersom du finn deg ein gammal, direktedriven japansk platespelar frå ca 1980 med tung arm, kan du kjøpe deg ein Denon-pickup (DL 110 om du skal spare pengar, DL 160 om armen ikkje er heilt topp, eller DL 103 om du har ein Technics SL 12-, 13-, 14- eller 1500 eller andre skikkelege japanar-armar frå dentid. Men 103 treng ein god MC-riaa, i motsetnad til dei andre) Så er det riaa. Ein eldre forsterkar eller receiver har slikt innebygd, og er du heldig, finn du ein brukbar på loppemarknad eller på bruktmarknaden. Du kan også kjøpe ein av dei rimelegare riaa-forsterkarane.
Då skulle du vere komen godt i gong utan å ha brukt for mykje kronasje. Lukke til!

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
35
Sted
Hagan
Du finner helt sikkert er dugelig forsterker på Finn. Det samme kan være tilfelle med platespiller. I den prisklassen der så velger du uansett ikke på øverste hylle.

augon

Medlem
Ble medlem
20.08.2010
Antall liker
0
Ser at det er en kar som selger en Pioneer PL-12D. Kan det være noe?

Bånnulka

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.01.2010
Antall liker
128
Sted
Halden
augon skrev:
Ser at det er en kar som selger en Pioneer PL-12D. Kan det være noe?
:)

Sier som Rudi,løp og kjøp. Flott spiller ferdig resturert. Finns mail på resturering på¨nettet hvordan dette skal gjøres.

Mvh Roar

Otern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.02.2007
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Er ellers en Rega til 1599,- hos Musikmagazinet. Men du har sikkert allerede sett annonsen :)

augon

Medlem
Ble medlem
20.08.2010
Antall liker
0
Otern skrev:
Er ellers en Rega til 1599,- hos Musikmagazinet. Men du har sikkert allerede sett annonsen :)
Ja, da er den bestilt. Svært spent nu.

S

Stereo_Mono

Gjest
Blir nok bra det :) Deilig å kunne starte med en ny spiller, som er mere eller mindre helt klar til bruk ut av esken.
Fantastisk pris på Musikmagazinet da. Regner med at P1 deres kommer ferdig med en Ortofon OM5E påmontert.
Det som er veldig ok med den Ortofonen er at du kan bare bytte stiften og beholde huset og gjerne oppgradere den til en bedre stift i OM10, 20, 30 eller 40 stift når behovet vil melde seg.

S

Stereo_Mono

Gjest
Blir nok bra det :) Deilig å kunne starte med en ny spiller, som er mere eller mindre helt klar til bruk ut av esken.
Fantastisk pris på Musikmagazinet da. Regner med at P1 deres kommer ferdig med en Ortofon OM5E påmontert.
Det som er veldig ok med den Ortofonen er at du kan bare bytte stiften og beholde huset og gjerne oppgradere den til en bedre stift i OM10, 20, 30 eller 40 stift når behovet vil melde seg.

Bånnulka

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.01.2010
Antall liker
128
Sted
Halden
digiman skrev:
:)

Helt enig,dette var da en meget god pris.

Mvh Roar

augon

Medlem
Ble medlem
20.08.2010
Antall liker
0
Skulle jeg mene ;)

Så da mangler jeg bare forsterker.

L

Lars.N

Gjest
Ligger en Yamaha ax-1050 på hifimagasinet.com til 2500,- Svenske pesetas .

Mvh

Laban

Topp Bunn