Litt mimring...

C

Cappuccino

Gjest
Kjenner at nostalgien og sentimentaliteten senket seg da jeg kom over noen gamle bilder mens jeg ryddet på Mac´en.

Dessverre klarer jeg ikke å finne skikkelig gamle bilder, men av de oppsettene som jeg har hatt oppigjennom så vil jeg trekke frem dette som kanskje det mest balanserte og harmoniske. Dette var et anlegg jeg hadde for 5-6 år siden i mitt forrige hus.
All elektronikk var fra Theta som spilte igjennom D80 høyttalere fra Proac. All kabling var Wireworld Gold. Det låt kanskje ikke stramt, dynamisk og hurtig, kanskje en noe litt treg bass, men samtidig utrolig musikalsk, varmt og forførende. Rommet hadde ikke helt heldige dimensjoner, så litt akustiske tiltak med DaaD´er kom særdeles godt med.

På denne tiden følte jeg virkelig at jeg var landet i high-end-land, det er i hvert fall sikkert, så dette bildet vekker mange gode minner:

Vedlegg

C

Cappuccino

Gjest
Nede til høyre i racket var en Theta Intrepid multikanal, 5x100w om jeg husker rett.
Den var ikke så veldig god egentlig, langt bak f.eks. Dreadnaught forsterkeren fra samme produsent, men som jeg da ikke hadde plass til i racket.

Jeg hadde ikke anskaffet Jeff Rowland på dette tidspunktet, men fikk testet ut med 501 monoblokker på D80´ene i dette oppsettet en liten stund. Men de nådde helt klart ikke opp til Citadelene. Nå har Rowland kommet med den lille mirakel-boksen PC-1 til 501 i ettertid, så muligens ville det blitt en annen match i dag. Jeg benytter selv en slik løsning på min senterkanal i dag og er veldig fornøyd med det.

Det du ser helt i yttertant er Theta Citadel monoblokker, som jeg hadde biwiret til D80´ene. De har i ettertid kommet i ny og bedre utgave, v. 1.5, som jeg dessverre aldri har hørt, men jeg må si at dette var en veldig god forsterker. Kan minne litt om EC Nemo, men jeg vil påstå at Citadelene er enda mer oppløste og raffinert, men samtidig også mer hardtslående når det trengs. En ulempe med disse var at de avga nokså mye varme, og også låt klart best når de hadde stått på en stund...

Topp Bunn