Litt merkelig tweak

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
485
Torget vurderinger
4
Litt klønete at alle de andre kildene får en kanal som spiller i motfase.........

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.997
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Har høyrt dette tweaket før, og hadde ei aning om at det verka postivit inn på dynamikken, men gadd ikkje prøve det heime sjølv, all den tid det vart problem med kassett og radio, som eg hadde på den tida. Effekten var merkbar, men ikkje markant. Det er over 25 år sidan, så eg veit ikkje kor høgt eg ville jubla i dag (orkar ikkje no heller, då eg har elektronisk deling og treng tweake dobbelt så mange utgangar av forsterkarane...)

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
507
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Hei.

Det kan være litt tungvindt ja :(

Men det lyder bedre IMO

Asbjørn

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Litt klønete at alle de andre kildene får en kanal som spiller i motfase.........
hadde det ikke vært for det skulle jeg jammen testa selv.. er litt lat av meg og gidder ikke å bytte om hvis jeg hører på andre kilder.. ;)

virak

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.06.2005
Antall liker
62
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Takk for linken! Jeg bruker bare vinyl som kilde, så dette var interessant.

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.519
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
33
(orkar ikkje no heller, då eg har elektronisk deling og treng tweake dobbelt så mange utgangar av forsterkarane...)
Det holder vel om en snur fasen to ganger? En gang fra PU og en gang på utgangen. Alt i mellom kan være som før. En switch/vender gjør dette enkelt. Et lite flip og fasen er snudd. Tre sekunder.

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
674
Fikst, lite twaek, ja. Men ikke særlig fikst når en har en sub...

K

kbwh

Gjest
Eh, virkningen av dette tweaket er vel sterkt avhengig av (manglende) kvalitet på strømforsyningen(e) eller?

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
674
Eh, virkningen av dette tweaket er vel sterkt avhengig av (manglende) kvalitet på strømforsyningen(e) eller?
For så vidt, ja. Men det var effekten på vinylknitring som fasinerte meg. Må nok prøves. Men da uten sub ;)

Er det øvrige utstyret bygget med ekte balanserte inn- og utganger skulle det være uproblematisk å bygge om hele anlegget uten å måtte svitsje om.

PS! bruker en Mac og iTunes som eneste andre kilde kan en installere OSS 3D-equalizeren som har en kjekk funksjon for nettopp å snu fasen på den ene kanalen :)

http://www.subband.com/downloads/

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.519
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
33
Vesentlig poeng. Men perfekte strømforsyninger er det vel bare DIY'ere som har?

K

kbwh

Gjest
DYIere og folk som er så moderne at de bruker svitsjede strømforsyninger!

Spøk til revolver: En DIYer kan jo dimensjonere til evigheten, men perfekt er et ord jeg ikke liker å bruke om hifi.

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.519
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
33
DYIere og folk som er så moderne at de bruker svitsjede strømforsyninger!

Spøk til revolver: En DIYer kan jo dimensjonere til evigheten, men perfekt er et ord jeg ikke liker å bruke om hifi.
Og det samme kan sies om svitsjede strømforsyninger....

Topp Bunn