Liten sub?

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
525
God dag.

Jeg har et lite anlegg i stua som jeg bruker til bakgrunnsmusikk og radiolytting. Elektronikken er en Teac cd-reciever og høyttalerne er i dag Focal sib, men disse skal byttes ut med Gallo Micro. Nå er situasjonen den at jeg er avhengig av å gjøre dette visuelt akseptabelt for min bedre halvdel. Jeg tenkte da at en liten sub kunne skvises inn mellom den sjenken anlegget står på og veggen. Her er det hele 18cm i bredden, og det kommer det til å fortsette å være grunnet et himla svært akvarium som er plassert oppå..

Yamaha har jo en grei liten sub som passer inn der, tenkte jeg. Vel, i dag tok jeg denne suben i øyesyn, og måtte bare konstatere at den neppe er brukelig siden den ikke har hverken variabelt delefilter eller innebygget høypassfilter.

Nå har jeg sittet lenge og scannet nettet for brukbare bassløsninger som bare er 18 cm brede, og jeg sitter her ennå. Noen som kan hjelpe meg?

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.915
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Sv: Liten sub?

DIY med en Tangband 6,5" bass?

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
525

C._Alshus skrev:
DIY med en Tangband 6,5" bass?
Mulig at dette blir alternativet, en diy-løsning. Håper å kunne kjøpe noe ferdig da, men må man så...
En veldig flat sak kan også gjøre nytten.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
525

lakki_luke skrev:
Kan du bruke Tivoli Audio sin?
Njei, jeg bør ha variabel delefrekvens eller innebygget høypassfilter.

lakki_luke

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
536
Sted
Jæren

Hmmm!
Jeg har ikke fått skjekket noe,men Bose har jo også flere suber.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
525

Ser ikke ut som at Bose selger suber enkeltvis. Virker som at dem kun selger dem sammen med sine systemer.

pelsjeger

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.04.2004
Antall liker
1.764
Torget vurderinger
4

Kef har en sak som er beregnet for å fylle ut bunnen til hjemmekinoeggene deres.

390 x 440 x 195 mm ... akkurat for bred?

pelsjeger

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.04.2004
Antall liker
1.764
Torget vurderinger
4

Den gamle System Audio SA-sub50 har mål på 56.2x45.5x19cm. Nypris rundt 6k, gikk ut av markedet for 2-3 år siden, men burde vel være mulig å oppdrive på bruktmarkedet? du må nok trylle fram en ekstra centimeter mellom veggen og sjenken...

pelsjeger

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.04.2004
Antall liker
1.764
Torget vurderinger
4

Fant en slim Wharfedale sub på finn.no. Den ser veldig slank og liten ut. Kan se ut som om den kanskje har highpassfilter, men ikke greit å vite fra bildene:

Topp Bunn