Liten forsterker med USB-DAC

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Innlegg
2.184
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Jeg leter etter en liten forsterker med USB DAC om dagen. Tanken var å bruke den sammen med QLN 604mk2, ihvertfall i første omgang. Prisen bør være svært lav, rundt 1-2000 kr.


Så langt har jeg sett en del på Topping TP30, men jeg tenker at den blir litt i svakeste laget for høyttalerne mine.
Jeg har for øyeblikket en TP21 på lån fra en kompis, og den sliter litt med å drive høyttalerne når jeg skrur opp på "festvolum".
Som regel spilles det på et mye lavere volum her, men det er jo kjekt å ha muligheten til å dra på litt når jeg skulle føle for det.

Er det noen som vet om noen litt kraftigere alternativer? Det trenger ikke nødvendigvis å være en klasse T forsterker, men det ser ut til å være det som passer best med kravene. :)

Edit:
Det er jo selvsagt en mulighet å bruke ekstern dac, men jeg har mest lyst på en integrert boks.
 

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Innlegg
1.860
Antall liker
146
Kingrex T-20u med ekstern PSU kan høres ut som er tingen. Kanskje ikke kraften du ønsker deg, men jeg bruker en sånn på klipsch RF-35, og det funker greit. (min er dog uten dac delen)
 

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Innlegg
2.184
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Den er enda litt svakere enn den jeg låner, så den tror jeg ikke er aktuell denne gangen ihvertfall.

Det er synd Bel Canto C5i koster så fryktelig mye, for den hadde jo passet perfekt. ;D
 

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Innlegg
1.860
Antall liker
146
Sjekk ut Teac. De har kommet med en liten digital amp med innebygget USB dac. Maxwell.no skal vel ha litt info rundt denne. Ca 6500K
 

ØivindJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.07.2009
Innlegg
1.130
Antall liker
0
Topp Bunn