Ø
Øivind
Gjest
Capital punishment is as fundamentally wrong as a cure for crime as charity is wrong as a cure for poverty.
Henry Ford
Sant?
Henry Ford
Sant?
Still fundamentally better than today's system with capital punishment for poverty..Øivind skrev:Capital punishment is as fundamentally wrong as a cure for crime as charity is wrong as a cure for poverty.
Henry Ford
Sant?
Et eksempel: Oxfam har registrert at vi tar noe over to ganger så mye verdier ut fra Afrika som det vi gir tilbake. Resultatet av den logikken du her siterer overført til dagens verden ville ført til at vi sannsynligvis hadde drept en god del millioner (fritt beregnet av min intuitive kraft og sunne fornuft) afrikanere mer enn det vi gjør i dag ved å manipulere markedssystemet med kapital/kjøpekraft til å tjene våre interesser - slik vi alltid har gjort.Øivind skrev:Capital punishment is as fundamentally wrong as a cure for crime as charity is wrong as a cure for poverty.
Henry Ford
Sant?
Altså da er jeg enig. Det viktige er å gi mennesker muligheter og støtte til å skape sin egen fremtid. Det jeg er redd for er at en bare benytter seg av den ene siden av logikken og dermed fortsetter i samme bane minus bistanden. Blant annet fordi vi er avhengig av en den tredje verden for å kunne leve slik vi gjør i dag.Øivind skrev:Poenget til Ford var sikkert at det å gi kun gir en middlertidig løsning. Ingen langvaring bedring.
Det passer vel ganske bra med eksemplet ditt også, ettersom det er det som "passer oss best" her i vesten?
Det finnes knapt et land uten en ekstrem høyrelibertarianer, point taken.Slubbert skrev: