Lite anlegg til Svigers

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
3
Svigers er misfornøyd med det gamle lysorgelet fra 80-tallet og lurer på om jeg kan hjelpe til for å finne noe nytt.
Stikkord er: billig, bra og lite.

Finnes det noen alternativ til nedenforstående i omtrent samme prisklasse (de hører forresten på en del vokalpop, visesang og klassisk)?

CD, Radio, forsterker og høyttalere.

DENON DM33 + GALE Gold Monitor  
http://www.hifiklubben.com/no/produ...DM33__GALE_Gold_Monitor__.htm?id=5906&rv=5906
eller:
DENON DM33 + DALI Concept 1
http://www.hifiklubben.com/no/produ...tail/DENON_DM33__DALI_Concept_1__.htm?id=5820

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.448
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Sikkert noe en kan trives med dette. Velg DAB versjonen for utvalgets skyld. "Alltid-kanalene", etc.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
11.715
Sted
Holmestrand
Har kikket på dette til lignende formål selv. Vedkommende jeg var konsulent for ville ikke bruke mere enn 2000 kr. Valgte en Tivoli-radio som fungerer perfekt.
Selv ville jeg ha gått for alternativ 2 med Dali-høytalere. Kompakt, rimelig,  god funksjonalitet og bra lyd etter forholdene.
Ville kanskje også ha vurdert denne, siden man da får med DVD-spiller http://www.hifiklubben.com/no/produ.../detail/NAD_L53__DALI_Concept_1__.htm?id=7308

O

OldBoy

Gjest
Teac har et par tilsvarende bokser i noenlunde samme prisleie. Jeg vurderte dem for et par måneder siden, men har gått for en mer tradisjonell løsning. Jeg mener å huske at det er Hi-Fi-Centerkjeden som selger disse. Jeg vet ikke om hvordan disse er i forhold til Denon-alternativet, men det kan muligens være verdt en nærmere sjekk.

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
3
Finnes det evt noe godt alternativ til Gayle eller Dali fra klubben?

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.833
Torget vurderinger
49
Ikke gidd.
Før du vet ordet av det blir han bitt av basillen og gjør allt han kan for å overgå deg ;D

pang

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.03.2005
Antall liker
13
Tar du for mye i kan det hende at du om en stund ikke har noen svigerfar.
Kjøp Tivoli.

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
3
Flere som foreslår Tivoli, men blir ikke denne litt pinglete, selv i stereo i ei stue? Synes Sub'en til Tivoli er dårlig... har en viss betoning i midbass(?) som er plagsom...

jaerbo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.10.2004
Antall liker
1
Torget vurderinger
8
Audio Pro - kom vel med et "kompakt produkt" til ca. 8000,- som jeg mener å erindre fikk mye positiv omtale....

Mvh JE

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
11.715
Sted
Holmestrand
Flere som foreslår Tivoli, men blir ikke denne litt pinglete, selv i stereo i ei stue? Synes Sub'en til Tivoli er dårlig... har en viss betoning i midbass(?) som er plagsom...
Helt enig. Tivoli er en bra radio. End of story. Min "klient" var egentlig ikke interessert i å spille plater, lyd, stereo eller andre fiffigheter. Han skulle ha radio, derfor Tivoli.Ville ikke ha kjøpt "sub" eller CD-greie fra Tivoli. Dyrt, og ikke imponerende. Da er de nevnte tingene fra f eks Denon og Teac langt bedre, og tilbyr mye mere for pengene.

Silversurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2004
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Kjøpte Denon + Gale Gold ifjor til mine foreldre, og det låter veldig bra + god betjening.
Flott kvalitet/finish på allt sammen, spesiellt Denon.

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
3
Veldig fornøyd med tilbakemeldinga, men bare fyr på!!
:))
TJ

Anfield

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.09.2004
Antall liker
42
Audio Pro - kom vel med et "kompakt produkt" til ca. 8000,- som jeg mener å erindre fikk mye positiv omtale....

Mvh JE
Audio Pro Stereo One heter det. Gir deg utrolig mye god lyd for pengene faktisk, og ikke så bassfattig som mange slike minianlegg pleier å være.

Verdt en lytt!!

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Antall liker
0
Tivoli er bra radio. Det finnes bedre radioer.  Det finnes mye bedre hifi-løsninger enn Tivoli. Jeg tror at du åpnet denne tråden med en av de beste for din svigermor. Stol på egen vurdering!

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
524
Jeg kan bare ikke begripe hvordan man kan anbefale disse Tivoliradioene i hytt og pine? De lyder jo skikkelig søppel? :eek: Jeg eier en selv, og har hørt dem hjemme hos flere venner. Konklusjonen er den samme.
Gå for en Denon kombiradio sammen med et par ok høyttalere. Tivoli... Ærlig talt folkens! ;)

H

Homarhus

Gjest
Onkyo er en Japseprodusent som lager OK mininlegg hvis man på død og liv skal ha et lite billiganlegg. Sony og JVC er også flinke på dette området.

Er egentlig lei av folk som spør oss High-end nerder om råd. Jeg anbefaler folk å spare penger. Kjøp bil med et fett anlegg i stedet. Kjenner en fyr som liker å sitte i garasjen å lytte. Slipper å ta hensyn til naboen.
I stua er Bose en overlegen produsent for folk med krympemani.

ls35a

Hi-Fi interessert
Ble medlem
06.09.2005
Antall liker
0
Teac sin nye CD-receiver, CRH255DAB, "knuser" alle mini-komponentene, inkludet Denon, i en sammenligningstest i forrige Hi-Fi & Musik.

De måler den faktisk til over 2x40 watt i 8Ohm, den er oppgitt til 2x25 watt fra Teac. Gøy at det finnes ærlige produsenter i denne prisklassen også :)

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
3
Den Teac'en hørtes spennende ut. Bra at det ser ut til å være et reelt alternativ til Klubben's receiver. Det har nok "Hi-Fi" norge godt av!

H

Homarhus

Gjest
Å gå inn i en Hi-fi klubbenbutikk er snart like spennende som å gå inn i en hvilken som helst el-kjøp butikk :eek:

Nå får jeg vel hele bransjen på nakken. ;)

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
3
Ganske så enig...
Om Hi-Fi klubben kan man trygt si : ..Det var en gang... ;)

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
3
Teac sin nye CD-receiver, CRH255DAB, "knuser" alle mini-komponentene, inkludet Denon,  i en sammenligningstest i forrige Hi-Fi & Musik.

De måler den faktisk til over 2x40 watt i 8Ohm, den er oppgitt til 2x25 watt fra Teac. Gøy at det finnes ærlige produsenter i denne prisklassen også :)
Finnes denne testen noe sted tilgjengelig på nett?
Noen som vet?

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
3
Har HiFi & Musik intenettside, forresten?

Finner den ikke...

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
3
Hmm. Grundig!
Er nok ikke noe sånt svigers er ute etter, men jeg ble litt nysgjerrig - spesielt med tanke på at heile grea veier såpass mye som 5.2 kg... Det er overraskende!

Topp Bunn