Linux (Ubuntu) + Abrahamsen A-DAC

Session^

Hi-Fi interessert
Ble medlem
18.05.2007
Innlegg
85
Antall liker
0
Jeg sendte en melding til firmaet for å høre om dette skulle bli noe problem.
Fikk til svar: tror det, prøv.

For andre som måtte lure har jeg laget denne posten.
Det funker lett som bare det.

Cheers ;D
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.142
Antall liker
10.631
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Session^ skrev:
Jeg sendte en melding til firmaet for å høre om dette skulle bli noe problem.
Fikk til svar: tror det, prøv.
Men svaret sier da at de tror det blir et problem ;)
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
Den kommer opp som en USB Audio device, hvilket betyr at den er generisk, og derved også støttet i Linux.
 

Session^

Hi-Fi interessert
Ble medlem
18.05.2007
Innlegg
85
Antall liker
0
bambadoo skrev:
Session^ skrev:
Jeg sendte en melding til firmaet for å høre om dette skulle bli noe problem.
Fikk til svar: tror det, prøv.
Men svaret sier da at de tror det blir et problem ;)
Ser at det har sneket seg inn en feil der. Abrahamsen trodde ikke det skulle væra noe problem :)
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Ubuntu er en fantastisk linux-distro...Og i April 2011 kommer datamaskinverdenen til å endre seg med
Ubuntu 11.04 også kalt: Natty Narwhal...
Når den kommer er det slutt på forskjellene mellom osx Win og Mac og alt mulig forskjellig...
The one to unify them all= 11.04..

Gleder meg!!! 8)

mvh
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Imperial skrev:
Når den kommer er det slutt på forskjellene mellom osx Win og Mac og alt mulig forskjellig...
The one to unify them all= 11.04..
Hva mener du?
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
Unity desktop? Positive og negative sider ved det der og, spør du meg.
Liker lubuntu, jeg da.
 

Session^

Hi-Fi interessert
Ble medlem
18.05.2007
Innlegg
85
Antall liker
0
Jeg kommer ikke til å bruke Unity, men det som er fint med Linux er at en står totalt fritt til å velge selv.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Unity er da bare en window manager, og jeg skjønner ikke hva dette har å gjøre med "osx Win og Mac og alt mulig forskjellig".
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Det jeg mener er at neste generasjon av Wine og Virtualbox og slik gjør at man kan kjøre programmer helt uavhengig av operativ systemer... Host/Guest blir på en måte utvisket...
Mac on linux bl.a er ett prosjekt man holder på med...
Snart kan man ha en pc, med valgfritt operativsystem, og kjøre programmer "side by side" fra alle mulig platformer.

Antakelig vil det i første omgang bli mulig på nettopp Ubuntu... det tror jeg.
Vi får se... ;D

Jeg har testet 11.04 beta, den som kom 2 desember, og det første jeg merka meg var at den kjørte noe så alvorlig mye raskere enn 10.10 !!!
Kjører Host operativsystemet raskere og mer effektiv, så kjører guest programmene bedre og...

Jeg ser for meg at det blir mulig å kjøre f.eks win 7, Ubuntu 11.04, og OSX_n.n side by side på samme maskin snart, sømløst.. Som fysisk installasjon eller virtualisert, sømløst side by side, lagvis, you name it...

Ubuntu holder nemlig på med ett utrolig spennede prosjekt...
En slags synkronisator som kan synke alt mulig for programmer, totalt uavhengig om de er på samme maskin eller ei...
eller om de på samme virtuelle maskin eller ei...
Og det er dette som blir så spennende...
Foreløpig er slike ting skal vi noget komplekse, men det vil endre seg... tror jeg, iløpet av 2011...

Det er nemlig ett opensource prosjekt som heter Xen.... som jeg tipper man vil begynne å bruke på hjemmemaskiner etterhvert..

Les litt om Xen de som vil... er meget spennede nemlig....

Så det var ikke Unity, skrivebordet jeg tenkte på det var Xen.... :-*

I fremtiden vil det bli slik som dette:
Man har en pc med x anntall kjerner... da kan man kjøre x antall programmer... eller operativsystemer...
Basically.... på Xen maskinen.. og det stopper ike der heller
for det er noe mer pågang... QUEMU = prosessoremulering... jupp... man kan emulere en prosessor...
Også dette er opensource...

"When used as a virtualizer, QEMU achieves near native performances by executing the guest code directly on the host CPU. QEMU supports virtualization when executing under the Xen hypervisor or using the KVM kernel module in Linux."

The future is so bright... it's like an open source..

Spennede? Å gjett om!

Og innebygd i Ubuntu 11.04 er det en kvm modul til Xen paravirtualiseringsbruk...
Hence... Aha? Aha!!!


Man kan kjøre den i 10.10 og...

Her er en tråd som kan være av interesse: http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=linux_kvm_virtualbox4&num=1

Og, den kjernen som er på vei ut nå er kernel 2.6.37.

Men for oss som liker lyd, så er det i kjerne 2.6.38 planlagt noe som vil gjøre livet for "pc kilden" lettere...
Har bare lest noe om det til nå, men jeg regner med det kommer i media når den kjernen er på plass.
Vi får vente å se om det matrialiserer seg... eller virtualiserer seg..


mvh
 
Topp Bunn