Linn LP12/feil ved jording/brum? HJÆLP!

ariston

Medlem
Ble medlem
13.10.2010
Antall liker
0
Hei!
Har kjøpt en LP12 fra ebay uten strømforsyning og installert en Valhalla.
Sliter med brum, ganske lavt men generende. Montert en SME 3009S, ubrukt før nå, da det fulgte med armboard fra SME på spilleren. Hva gjør jeg feil?
SME armen har to jordingsledninger, en tar jeg til skruen på avstivningen som holder Valhalla på plass, den andre til metallet på det flytende opphenget.

Hjelp, please. Jævlig irriterende å ikke få dette riktig.
Har flere platespillere som ikke er plaget med dette når de er koblet på Accuphase forsterkeren fra 1989.
Hjelper heller ikke med enkeltstående RIA forsterkere koblet til line på forsterekeren.

Rune

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
466
Torget vurderinger
4
Har du jordet subchassiet til skruen bak som går gjennom topplate og wire strap (wire strap er den plata Valhalla er festet på)? Hvis ikke bør du prøve det og samtidig fjerne jordledning fra arm til skruen bak. Jord armen bare til subchassis. Og selvsagt jord fra arm til forforsterker.

ariston

Medlem
Ble medlem
13.10.2010
Antall liker
0
Tusen takk FZ!!
Fikk endelig satt meg ned og prøvd. Jordet SME armen bare til sub-chassiet, og da var det gjort. Fet god Linn lyd. men det er ennå brum når jeg tar i armen. Men det er småtteri i forhold...Har ikke annen jord til forsterkeren enn den som ligger i det vanlige oppsettet (jord til RIAA og derfra til forsterkeren, som ikke er jordet separat..

Bruker en gammel Ortofon 540 mm pickup på SME IIIS armen. Andre forslag?

Er det forresten noen som har et støvlokk til Linn´ en tilovers? Eller forslag til andre fabrikater som kan brukes?

Rune

Topp Bunn