Linn Ekos 2

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
461
Torget vurderinger
4
Sendte min Ekos til Linn for oppgradering til Ekos 2. Fikk en flunka ny arm tilbake, eneste som var igjen av den gamle var motvektsloddet og liften.
Min gamle Ekos hadde utmerkete lagre og var i god stand, men Ekos 2 viste seg å være en langt bedre arm. Drøyt 5000,- kostet byttet og det synes jeg var rørende billig for en arm som koster 24000,-.
Hvor lenge Linn vil tilby denne oppgraderingen vet jeg ikke, men i og med at Ekos 2 er erstattet av Ekos SE ville jeg ikke stolt på at dette varer i all evighet.

B

break_out

Gjest
Sv: Linn Ekos 2

FZ skrev:
Sendte min Ekos til Linn for oppgradering til Ekos 2. Fikk en flunka ny arm tilbake, eneste som var igjen av den gamle var motvektsloddet og liften.
Min gamle Ekos hadde utmerkete lagre og var i god stand, men Ekos 2 viste seg å være en langt bedre arm. Drøyt 5000,- kostet byttet og det synes jeg var rørende billig for en arm som koster 24000,-.
Hvor lenge Linn vil tilby denne oppgraderingen vet jeg ikke, men i og med at Ekos 2 er erstattet av Ekos SE ville jeg ikke stolt på at dette varer i all evighet.
Har vært inne på tanken men har ikke gjort noe enda.. Hvor lang tid tok det før du hadde armen tilbake?

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
461
Torget vurderinger
4

Kontrapunkt mente det skulle ta ca. 2 uker, men det tok rundt 5 ...
Hvis du har en Ekos 1 anbefaler jeg deg å ta oppgraderingen selv om armen din er 100% i orden. Forskjellen var mye større enn jeg hadde forventet....

B

break_out

Gjest

FZ skrev:
Kontrapunkt mente det skulle ta ca. 2 uker, men det tok rundt 5 ...
Hvis du har en Ekos 1 anbefaler jeg deg å ta oppgraderingen selv om armen din er 100% i orden. Forskjellen var mye større enn jeg hadde forventet....
Stilte spørsmålet ang. oppgradering da jeg kjøpte Ekosen (fra en HiFi butikk i Scotland), og de mente at det ikke var så stor forskjell at det var bryet verd.. De mente at mine lagre var så bra som Mk2... salgsriks? Har som jeg skriver det litt i bakhodet men antok at det drøyde med å få armen tilbake. Kan jo sende den inn i forkant av en ferie el. for 5 uker blir for jæ.. å være uten. Tror jeg sender Kontrapunkt en mail om hvor lenge dette tilbudet står seg, for ja det er meget billig i forhold til pris på arm. Ser ikke at jeg drister meg til å kjøpe noe SE arm på en stund uansett, så oppgradering er nok mest sansynlig. Hvordan oppleves forbedringen?

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
461
Torget vurderinger
4

break_out skrev:
Stilte spørsmålet ang. oppgradering da jeg kjøpte Ekosen (fra en HiFi butikk i Scotland), og de mente at det ikke var så stor forskjell at det var bryet verd.. De mente at mine lagre var så bra som Mk2... salgsriks? Har som jeg skriver det litt i bakhodet men antok at det drøyde med å få armen tilbake. Kan jo sende den inn i forkant av en ferie el. for 5 uker blir for jæ.. å være uten. Tror jeg sender Kontrapunkt en mail om hvor lenge dette tilbudet står seg, for ja det er meget billig i forhold til pris på arm. Ser ikke at jeg drister meg til å kjøpe noe SE arm på en stund uansett, så oppgradering er nok mest sansynlig. Hvordan oppleves forbedringen?
Lagrene på min Ekos var også veldig bra. Pendeltesten som skal være minst 35 pendlinger var på rundt det dobbelte og vertikallageret besto drop-testen med glans. Alikevel var forbedringen formidabel. Kan vel hende at de har funnet på noen andre triks også på over 15 år. Bedre internkabling kanskje og enda mindre resonanser muligens.

Det første jeg hørte var at bassen var enda tightere og føltes dypere enn tidligere. Den har også mer "PRaT" enn den gamle. Alt virker mer dynamisk enn tidligere og detaljer som jeg før bare ante står nå mye tydeligere fram. Symbaler f.eks. klinger mye riktigere ut nå.

Da jeg hadde hørt Keel/Ekos SE var det nedtur å spille samme plata på min spiller (Jeff Buckley, Grace), men nå er gapet mye mindre. Behovet for Ekos SE ble faktisk mye mindre for meg ihvertfall.

Topp Bunn