Rørutstyr Linlai erfaringer og synspunkter

Amou

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.08.2018
Innlegg
524
Antall liker
1.020
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
3
Den nye rørprodusenten Linlai som startet opp i 2019 av avhoppere fra Psvan virker interessant med tanke på pris og hva de skriver av info om sine rør, men finner lite erfaring om rørene over tid(den korte tiden de har vært på markedet) og ikke info fra norske forbrukere.
Tenker at denne tråden skal være en erfaringstråd på dette merket.
Litt info om Lilay:


Rør fra Linlai:


WE300_1600x1600.jpg
 
Sist redigert:

Mongo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.03.2008
Innlegg
176
Antall liker
163
Torget vurderinger
1
Premium vacuum tubes 880 dollars med frakt og forsikring.
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.113
Antall liker
2.648
Rør-drama borte i Canada. Grant Fidelity stopper umiddelbart alt salg av Psvan rør. Her prøver Psvane å stoppe butikken til de "foræderske" avhopperne som har startet Linlai.

WHY?
In short answer: Grant Fidelity, as a Canadian business, will NOT, NEVER EVER be dictated by any suppliers, no matter which country that supplier is located in, with what production capacity that supplier naively thinks they might dominate the world supply so that they can tell us who else Grant Fidelity ‘can or cannot’ do business with.
 

Amou

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.08.2018
Innlegg
524
Antall liker
1.020
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
3
Rør-drama borte i Canada. Grant Fidelity stopper umiddelbart alt salg av Psvan rør. Her prøver Psvane å stoppe butikken til de "foræderske" avhopperne som har startet Linlai.

WHY?
In short answer: Grant Fidelity, as a Canadian business, will NOT, NEVER EVER be dictated by any suppliers, no matter which country that supplier is located in, with what production capacity that supplier naively thinks they might dominate the world supply so that they can tell us who else Grant Fidelity ‘can or cannot’ do business with.
Spesiell oppførsel fra Psvan. Tydelig ondt blod mellom Linlay og Psvan.
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.113
Antall liker
2.648
Spesiell oppførsel fra Psvan. Tydelig ondt blod mellom Linlay og Psvan.
HiFi bransjen er liten og smålig. F.eks HiFi-magasinet på nett Positive Feedback (positive-feedback.com) hadde på 2000-tallet stadige omtaler av EMM Labs SACD spillere. Så testet bladet en SACD spiller fra Playback Designs som ble startet av avhoppere fra EMM Labs. Etter det nektet EMM Labs å levere flere testobjekter til Positive Feedback.
 

Mongo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.03.2008
Innlegg
176
Antall liker
163
Torget vurderinger
1
Har du fått røra?
Ja det har jeg - er nå innspilt ca 150t på de. Kjempe rør helt fra starten, lyden har endret seg minimalt ilp disse 150t. Kan anbefales på det varmeste. AN 4300e rør har jeg gitt til datteren, beholder Linlai og Acme ( som reserve). AN ble for voldsomt «in your face» hele tiden mens Linlai låter mer som 2a3 rør!
 

Amou

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.08.2018
Innlegg
524
Antall liker
1.020
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
3
Ja det har jeg - er nå innspilt ca 150t på de. Kjempe rør helt fra starten, lyden har endret seg minimalt ilp disse 150t. Kan anbefales på det varmeste. AN 4300e rør har jeg gitt til datteren, beholder Linlai og Acme ( som reserve). AN ble for voldsomt «in your face» hele tiden mens Linlai låter mer som 2a3 rør!
Spennende! betalte du mva oppe på de 880$?
 

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.980
Antall liker
1.055
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
Jeg hadde ventet MINST 5 år...før jeg handlet av ny-startet produsent. Alternativt måtte forskjellen i pris vært så STOR at en aksepterte kinaputter i annenvær eske.
 
Topp Bunn