Lime gulvlister istedet for å skru/spikre

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.157
Torget vurderinger
4
I dag er det dagen for å få på gulvlister i stua. 2 av veggene er i betong og jeg lurer på om jeg kan lime fast listene og evt hva slags lim jeg skal bruke?

Har forsøkt å lime fast gulvlist med limpistol i gangen uten hell så jeg regner med at jeg må ha bedre lim.

N

nb

Gjest
Universallim funker fint, tror det heter universallim eller bygningslim eller noe slikt. Fås på metallbokser som du bruker en slik sprøyte med håndttak og trykk bakfra (husker ikke hva en slik innretning heter i farten...). Jeg har brukt slik lim til å feste gipsplater på mur, rosetter i taket på gipsplater og gulvlister av tre mot mur og tapet - ingen ting har fallt ned så langt.

Ellers er det bare å spør på butikken, det er et standard spørsmål de bør vite svaret på.

Husk på at du må få press på listene mens limet størkner. Det kan være litt tricky om du ikke har tenkt på det på forhånd. Enkleste måte er å bruke noen planker, stendere e.l. og lage press fra motsatt vegg. Det er ikke vanskelig, men det er for sent å tenke på det når du har påført limet og er klar til å feste de...

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.279
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
enig TEC7 FANTASTISK !
mvh
Leif

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.159
Torget vurderinger
1
Det meste av monteringslim fungerer utmerket, f.eks. Casco Superfix.

mvh
KJ

Topp Bunn