Levetid på 6C33C-B rør?

The Gunner

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2010
Antall liker
19.233
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Jeg har opplevd at et rør i pre'en har vært ødelagt og dermed ikke fått lyd i noen av kanalene (jeg har ikke Spark).

Ser du har pre-out. Har du forsøkt den som pre mot en annen forsterker?
Hei,
Jeg har dessverre ikke en annen effektforsterker for hånda pt, men en annen integrert - kan den da brukes?
Det er nok ikke smårørene, siden jeg svitsjet tilbake til de forrige, uten at det hjalp :eek:

Prudence

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.06.2013
Antall liker
27
Sted
Bergen
Ja du kan bruke en annen integrert forsterker. Du kobler vanlige signalkabler i pre-out utgangen på Ayon'en inn i f.eks aux inngangen på den andre integrerte. Forforsterkeren på Ayon'en blir da signalkilden til den andre integrerte forsterkeren (som da må stå i aux innstilling). Og den andre integrerte må ha høytalere tilkoblet
Slå av begge forserkerkerne før du kobler - for ordens skyld.
På samme måte som når man kobler til eks en CD spiller bør man alltid slå på signalkilden (her Ayon'en) først. Deretter den andre integrerte forsterkeren. Dette for å hindre at signalkilden sender fra seg impulser til forsterkeren når den slåes på. Og motsatt når du slår av. Da er det av med forsterkeren først og deretter signalkilden. Så det var en annen som skrev akkurat det samme på forumet for ikke så lenge siden
Jeg bruker ofte noen av mine integrerte forsterkere på denne måten. Kjekt med integrerte forsterkere som har pre in eller ut

The Gunner

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2010
Antall liker
19.233
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Beklager alt styret. Tok kontakt direkte med Ayon. Viste seg at det var bare kretsen som skulle beskytte rørene som slo seg på. Etter en stunds venting, så slo den seg av og alt virker nå bra. Takk for oppmeksomheten, mine herrer. :)

Topp Bunn