Lettdrevede lukkede uten Bluetooth og støydemping og med kabel?

llossius

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.10.2005
Innlegg
181
Antall liker
0
Hei. Jeg er ute etter hodetelefoner som skal brukes i stille omgivelser og som ikke skal forstyrre de som sitter nært. De må også ha lav motstand og gjerne gå høyt på frekvensskalaen. Jeg kjøper gjerne brukte i prisområdet 3000 til 5000. Kom med forslag. Brukes til variert, men mest rolig musikk.
 

Lilac1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.03.2011
Innlegg
153
Antall liker
33
Shure SRH 1540. De beste lukkede jeg har prøvd i prisklassen "ikke sinnssyk". Prøvde Beyerdynamic T5p i samme seanse, uten at de imponerte særlig i forhold til prisen.
 

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.045
Antall liker
2.989
Torget vurderinger
2
Jeg trenger også lukkede lettdrevne ( uten BT og Noise C) i 5kkr klassen.
Jeg har et stort hode, og så i en anmeldelse at Shure SRH 1540 da kunne by på trøbbel.
 

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.371
Antall liker
12.375
Sted
Sørlandet
Sennheiser Momentum 2 eller 3. Eneste ankepunkt er at putene kan være litt i minste laget hvis man har store ører. Absolutt et bra produkt som tåler å bli brukt hver dag. Bra lyd, bra kvalitet og lettdrevne. En vanlig telefon driver dem fint uten at batteriet tappes raskt.

Har man stort hode så anbefaler jeg at du finner en kasserolle eller bolle som er noe større en hodet. Klem hodetelefonene rundt den og la dem stå der over natten eller lengre. De utvider seg greit på den måten.

Mvh
-BB-
 

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.045
Antall liker
2.989
Torget vurderinger
2
Med det store hodet følger store ører er jeg redd. Bør sikkert prøve før jeg kjøper, det er jo ikke så lett nå for tida..
 

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.371
Antall liker
12.375
Sted
Sørlandet
Med det store hodet følger store ører er jeg redd. Bør sikkert prøve før jeg kjøper, det er jo ikke så lett nå for tida..
Det er kjipt dette med prøving i disse tider. Jeg har selv relativt store ører (dog ikke gyldne - golden ears :cool:) og mine Momentum 2 passer akkurat. Med det mener jeg at jeg kan sitte med dem en hel dag på jobb uten ubehag. Men jeg måtte utvide dem da dem klemte for mye rundt skallen. Absolutt mine favoritt - allroundere. Jeg er storforbruker på hodetelefoner i jobbsammenheng og verre ble det med covid. Trådløse, lyddempende eksemplarer varer maks 1 år og da veksler jeg mellom 2-3 stykker, Bose og Sony.

-BB-
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Ett tips: Focal Listen! Ekstremt lettdrevne, stor, åpen lyd, store minneskumsputer. Og store klokker. Null Blue, lang kabel..Som hodetelefoner bør være. Bilige er det og. Men det tenker du langtfra på når de er i bruk.
 
Sist redigert:

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.388
Antall liker
20.804
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Er lavohmige Beyerdynamic DT770 tunge å drive?
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Valentino: In short: Ja. Et Beyerpar er litt som AKG der..Men ikke FULLT så gufne...
 

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.045
Antall liker
2.989
Torget vurderinger
2
Ett tips: Focal Listen! Ekstremt lettdrevne, stor, åpen lyd, store minneskumsputer. Og store klokker. Null Blue, lang kabel..Som hodetelefoner bør være. Bilige er det og. Men det tenker du langtfra på når de er i bruk.
Se der ja, det så ikke dumt ut. Det er jo ikke slik at jeg insisterer på å betale fem lapper hvis jeg ikke må.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Superhkm: Det trenger du heller ikke- ikke med de der ;)
 

Craylock

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.06.2020
Innlegg
192
Antall liker
74
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
2
Syns Beyer T70p er gode og så et par ute på Finn for 2k. Det er billibilli for den lyden. Aldri prøvd 1540, men 1840 var kjedelige syntes jeg. Jeg har både 250 og 32 ohms tesla-elementer her til T70. Så er de nyeste babyene her fine, men rare. AKG N90Q har ca 20db aktiv støydemp så man hører Verden, men det forstyrrer mindre. Ser det ligger et par på Finn til 4500. Disse gir veeldig god lyd på lesesalen uten at man må ha med mengder av stæsj.
 
Topp Bunn