"Let the high-end police come and take me away in handcuffs."

V

vredensgnag

Gjest
Såvidt jeg kan se er det målingene Aczel betoner, når han skal avgjøre transparens, og ikke sine lytteinntrykk. Den som velger å lese anmeldelsen, i stedet for å anmelde hva de tror de har lest, vil se dette. Aczel er nok smertelig klar over sin hørsels tilstand gitt hans høye alder.
Mener forøvrig alvor i den meldingen som fikk pedal til å spørre om jeg var blott værvrang. Nå kaller jeg meg riktignok vredensgnag og bruker Berwalds sure oppsyn som avatar, men jeg er skeptisk til lytteinntrykk fra 35+ rapportører. Spesielt fra dem som har vært på altfor mange konserter med idiothøy lyd, og som ønsker samme lyd hjemme.
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
vredensgnag skrev:
jeg er skeptisk til lytteinntrykk fra 35+ rapportører. Spesielt fra dem som har vært på altfor mange konserter med idiothøy lyd, og som ønsker samme lyd hjemme.
Er i aldersgruppa, og har vært på langt fler konserter enn gjennomsnittet her.

Feilen med meg at jeg alltid bruker ørepropper på konsert, og syns det er ubehagelig med høy lyd på stereo'n hjemme.
Er det noe galt med meg??

BM. "Bekymret"
 

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
957
Antall liker
59
HCS skrev:
Gago skrev:
det finnes mange undermålere her i verden.

noen smaker ikke forskjell på hvitvin og rødvin.
andre hører ikke forskjell på to vidt ulikt konstruerte dac'er.

det må vi bare leve med.
..bullseye Gago  ;D
Og noen hører, ser, lukter og føler det de blir fortalt, så lenge prisen og/eller merket er "riktig"... :p
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.086
Antall liker
8.010
Torget vurderinger
12
Jeg er også i alderssegment 35+(+). Derfor virker det nå lurt å ikke formidle noen som helst lytteinntrykk, kun legge frem målekurver. Vurderer videre å bare måle musikken og henge kurvene opp på veggen siden jeg ikke kan stole på at hørselen fungerer. At hjernen gjennom langvarig tilvenning/hørselsreduksjon sannsynligvis i stor grad kompenserer (hey! EQ!!!!!) for ørenes reduserte ytelse kan ikke tillegges noe vekt. Så snart min musikk er målt ferdig legger jeg anlegget ut for salg til noen som ikke har forstått dette.

Ellers vil Amaronen byttes ut med billigste sort rød da jeg sannsynligvis likevel ikke kjenner forskjell, men kun vet at det bør være det.

(huskelapp til meg selv: dette innlegget vil jeg sikkert slette om en liten stund)
 
V

vredensgnag

Gjest
ErosLoveking skrev:
Er i aldersgruppa, og har vært på langt fler konserter enn gjennomsnittet her.

Feilen med meg at jeg alltid bruker ørepropper på konsert, og syns det er ubehagelig med høy lyd på stereo'n hjemme.
Er det noe galt med meg??

BM. "Bekymret"
Kjære Bekymret. Du gjør et klokt valg. Der din omgangskrets snart vil innlede setninger med "hæ?" - vil du fortsatt ha evne til å skjelne detaljer og rapportere hva som ble spilt, ikke hva som ble innbilt.
 
V

vredensgnag

Gjest
Aczel gjør kanskje som Harley i TAS. Det kan være nyttig med hjelpere.
 
L

Lydkaj

Gjest
vredensgnag skrev:
Såvidt jeg kan se er det målingene Aczel betoner, når han skal avgjøre transparens, og ikke sine lytteinntrykk. Den som velger å lese anmeldelsen, i stedet for å anmelde hva de tror de har lest, vil se dette. Aczel er nok smertelig klar over sin hørsels tilstand gitt hans høye alder.
Mener forøvrig alvor i den meldingen som fikk pedal til å spørre om jeg var blott værvrang. Nå kaller jeg meg riktignok vredensgnag og bruker Berwalds sure oppsyn som avatar, men jeg er skeptisk til lytteinntrykk fra 35+ rapportører. Spesielt fra dem som har vært på altfor mange konserter med idiothøy lyd, og som ønsker samme lyd hjemme.
Har læst hele testen hvis jeg ikke var chokeret efter det første udpluk jeg læste, så er jeg det virkelig efter at have læst hele testen.
Jeg kan ikke tage den mand alvorligt, han burde nok trække sig tilbage og nyde sit otium. Hvis han ikke vil det vil jeg foreslå at high-end politiet fører ham væk.

Jeg ville meget hurtigt kunne får den Benchmark til at lyde helt anderledes (selv Aczel ville kunne hører betragtelig forskel), og med subjektivt langt høje transparens (hvad det så end er det er ligesom ikke noget jeg ligger mærke når jeg er til koncert), og det sjove vil være at den modificerede Benchmark vil måle fuldstændig identisk med den originale Benchmark.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.086
Antall liker
8.010
Torget vurderinger
12
novgarod skrev:
HCS skrev:
Gago skrev:
det finnes mange undermålere her i verden.

noen smaker ikke forskjell på hvitvin og rødvin.
andre hører ikke forskjell på to vidt ulikt konstruerte dac'er.

det må vi bare leve med.
..bullseye Gago ;D
Og noen hører, ser, lukter og føler det de blir fortalt, så lenge prisen og/eller merket er "riktig"... :p
Liten kommentar til det siste: Jeg mener å huske at det er vitenskaplig dokumentert at det som for "folk flest" har størst betydning for opplevelsen av smaken på vin er humøret man er i og selskapet den blir drukket i.
Farlig å trekke konklusjoner på grunnlag av det.
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.906
Antall liker
2.096
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Hehe – her var det mange engasjerte skribenter, gitt.

Hva er egentlig problemet? At noen liker Benchmark DAC-, og at noen ikke liker den. Eller at Benchmark ikke har gjort så mange forandringer med DACen sin siden de introduserte den? Eller at den er for billig? Hadde den kostet mer, hadde lyden sikkert vært bedre. Kanskje har den et for lite kabinett. For liten trafo eller strømforsyning eller hva pokker vet jeg. Litt lite påkostet front – ser egentligt litt kjedelig ut. Burde vært større og dyrere – er det det som er problemet?

Heldigvis har jeg lite greie på dette – jeg har bare hatt mine tre Benchmarker i alt fra 2 ½ år til 1 år nå. Det store problemet mitt er at jeg ennå har til gode å se hva jeg eventuelt skal bytte dem ut med. Strever fælt - det er ikke det det står på - oppgraderingstrangen gjør seg stadig gjeldende. Men inntil videre har jeg funnet min DAC.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.086
Antall liker
8.010
Torget vurderinger
12
Ulf-B skrev:
Hehe – her var det mange engasjerte skribenter, gitt.

Hva er egentlig problemet? At noen liker Benchmark DAC-, og at noen ikke liker den. Eller at Benchmark ikke har gjort så mange forandringer med DACen sin siden de introduserte den? Eller at den er for billig? Hadde den kostet mer, hadde lyden sikkert vært bedre. Kanskje har den et for lite kabinett. For liten trafo eller strømforsyning eller hva pokker vet jeg. Litt lite påkostet front – ser egentligt litt kjedelig ut. Burde vært større og dyrere – er det det som er problemet?

Heldigvis har jeg lite greie på dette – jeg har bare hatt mine tre Benchmarker i alt fra 2 ½ år til 1 år nå. Det store problemet mitt er at jeg ennå har til gode å se hva jeg eventuelt skal bytte dem ut med. Strever fælt - det er ikke det det står på - oppgraderingstrangen gjør seg stadig gjeldende. Men inntil videre har jeg funnet min DAC.
Benchmark sine produkter er helt sikkert utmerkede siden de har fått gode tilbakemeldinger. Jeg har dessverre aldri noen sinne lyttet til en separat DAC, kun hastige demoer på messer etc.

Diskusjonen her er mer den sedvanlige måle/lytte-krangelen med utgangspunkt i en måletest av Benchmark gjort av the Audio Critic. Ingenmannsland er fremdeles like stort og vaktpostene på begge sider sitter parat med skarpladd tastatur. Belæringstrangen er stor og idiotforklaringene sitter som vanlig løst :)
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.486
Antall liker
4.331
Torget vurderinger
10
Ulf-B skrev:
Hehe – her var det mange engasjerte skribenter, gitt.

Hva er egentlig problemet? At noen liker Benchmark DAC-, og at noen ikke liker den. Eller at Benchmark ikke har gjort så mange forandringer med DACen sin siden de introduserte den? Eller at den er for billig? Hadde den kostet mer, hadde lyden sikkert vært bedre. Kanskje har den et for lite kabinett. For liten trafo eller strømforsyning eller hva pokker vet jeg. Litt lite påkostet front – ser egentligt litt kjedelig ut. Burde vært større og dyrere – er det det som er problemet?

Heldigvis har jeg lite greie på dette – jeg har bare hatt mine tre Benchmarker i alt fra 2 ½ år til 1 år nå. Det store problemet mitt er at jeg ennå har til gode å se hva jeg eventuelt skal bytte dem ut med. Strever fælt - det er ikke det det står på - oppgraderingstrangen gjør seg stadig gjeldende. Men inntil videre har jeg funnet min DAC.
For eks. Theta gen 8. Du får en pre på kjøpet! Er helt fullstendig overlegen Benchmark, har du råd så kjøp, fåes brukt til 28000! Ett KUPP....................
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.906
Antall liker
2.096
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
28.000 - you're crazy man! Jeg betalte 5.000 for min Benchmark nr.3 - og de 23.000 jeg får til overs kjøper meg en masse musikk. Og en masse av mye annet.
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.486
Antall liker
4.331
Torget vurderinger
10
Ulf-B skrev:
28.000 - you're crazy man! Jeg betalte 5.000 for min Benchmark nr.3 - og de 23.000 jeg får til overs kjøper meg en masse musikk. Og en masse av mye annet.
Syns du akkurat skrev at du fremdeles lette etter noe bedre? Skriv heller at du ikke har råd da......... ;)
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.906
Antall liker
2.096
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
SAL skrev:
Ulf-B skrev:
28.000 - you're crazy man! Jeg betalte 5.000 for min Benchmark nr.3 - og de 23.000 jeg får til overs kjøper meg en masse musikk. Og en masse av mye annet.
Syns du akkurat skrev at du fremdeles lette etter noe bedre? Skriv heller at du ikke har råd da......... ;)
Råd - hehe. Det er ikke noe problem. Kan godt cashe ut 28.000 eller hva som helst - men jeg har en sånn gammeldags value-for-money hang up. Kanskje derfor jeg svømmer i penger.
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.486
Antall liker
4.331
Torget vurderinger
10
Ulf-B skrev:
SAL skrev:
Ulf-B skrev:
28.000 - you're crazy man! Jeg betalte 5.000 for min Benchmark nr.3 - og de 23.000 jeg får til overs kjøper meg en masse musikk. Og en masse av mye annet.
Syns du akkurat skrev at du fremdeles lette etter noe bedre? Skriv heller at du ikke har råd da......... ;)
Råd - hehe. Det er ikke noe problem. Kan godt cashe ut 28.000 eller hva som helst - men jeg har en sånn gammeldags value-for-money hang up. Kanskje derfor jeg svømmer i penger.
Det blir noe annet! ;)
 
V

vredensgnag

Gjest
Kjære Ulf-B.
Det at dine Benchmark DACer er transparente er ikke nok. Aczel bør nyte sitt otium. Siden Linkwitz og Toole er hans omgangsvenner, bør nok de også legge inn årene.

Kjøp noe annet. Kjøp noe bedre. Eller du kan utfordre SAL til å høre forskjell mellom hans anbefalte og din favoritt.
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.486
Antall liker
4.331
Torget vurderinger
10
vredensgnag skrev:
Kjære Ulf-B.
Det at dine Benchmark DACer er transparente er ikke nok. Aczel bør nyte sitt otium. Siden Linkwitz og Toole er hans omgangsvenner, bør nok de også legge inn årene.

Kjøp noe annet. Kjøp noe bedre. Eller du kan utfordre SAL til å høre forskjell mellom hans anbefalte og din favoritt.
Det er ikke min favorit, den er bare en del bedre! Og jeg er klar!
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.906
Antall liker
2.096
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
vredensgnag skrev:
Kjære Ulf-B.
Det at dine Benchmark DACer er transparente er ikke nok. Aczel bør nyte sitt otium. Siden Linkwitz og Toole er hans omgangsvenner, bør nok de også legge inn årene.

Kjøp noe annet. Kjøp noe bedre. Eller du kan utfordre SAL til å høre forskjell mellom hans anbefalte og din favoritt.
Hehe. Rolig nå, kjære venn! Jeg bryr meg faktisk ikke om hvorvidt Benchmarkene mine er transparente eller ikke. Eller hva Aczel - som jeg ikke kjenner - eller Linkwitz - som jeg heller ikke har noe forhold til - måtte mene. Og hvem f... er Toole? Couldn't care less. Gir blanke i hvordan Benchmarkene mine måler eller hva andre mener om dem. De låter bare noe så inn i h... bra i mine oppsett.

Jeg har ikke lyst til å utfordre SAL. Ikke lyst til å utfordre noen andre heller. Det er da ikke derfor jeg driver med hifi og musikk - for å drive med utfordring. Dette skal være - og er - moro og hygge. Det kan godt hende det er godt hørbare forskjeller mellom SAL's og min favoritt - og mellom din og min favoritt. Men jeg har etterhvert fått til å lure inn tre hifianlegg her hjemme - og alle spiller ganske tett opp til slik jeg liker at det skal spille. Er ikke det nok? Jeg er faktisk noe så sjeldent som godt fornøyd.
 
V

vredensgnag

Gjest
Mitt forsøk på ironisk og sardonisk tilbakemelding falt på steingrunn.
Benchmark DAC er knallbra. Som jeg skrev tidligere i tråden - hadde den kommet med analog inn da jeg hadde en til prøving ville jeg kjøpt den. Nå har den dette.
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.906
Antall liker
2.096
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
vredensgnag skrev:
Mitt forsøk på ironisk og sardonisk tilbakemelding falt på steingrunn.
Benchmark DAC er knallbra. Som jeg skrev tidligere i tråden - hadde den kommet med analog inn da jeg hadde en til prøving ville jeg kjøpt den. Nå har den dette.
Neida - ikke steingrunn. Forsto deg godt - jeg kan da lese. Men dessverre står ikke formuleringsevnen i stil med leseevnen - ikke etter et par glass rødvin på slutten av en lang uke. Du tåler det, håper jeg.
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.911
Antall liker
5.581
Sted
Holmestrand
Ulf-B skrev:
28.000 - you're crazy man! Jeg betalte 5.000 for min Benchmark nr.3 - og de 23.000 jeg får til overs kjøper meg en masse musikk. Og en masse av mye annet.
Smart! ;)
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.911
Antall liker
5.581
Sted
Holmestrand
Ulf-B skrev:
vredensgnag skrev:
Mitt forsøk på ironisk og sardonisk tilbakemelding falt på steingrunn.
Benchmark DAC er knallbra. Som jeg skrev tidligere i tråden - hadde den kommet med analog inn da jeg hadde en til prøving ville jeg kjøpt den. Nå har den dette.
Neida - ikke steingrunn. Forsto deg godt - jeg kan da lese. Men dessverre står ikke formuleringsevnen i stil med leseevnen - ikke etter et par glass rødvin på slutten av en lang uke. Du tåler det, håper jeg.
Slapp av gutter, dere er klare og tydelige begge 2.
Slutter meg også til konklusjonen. Benchmark imponerte meg, men for å benytte en kommentar overhørt tidligere i tråden: Det skal ikke mye til (antagelig..).
 

HåkonN

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.11.2007
Innlegg
1.122
Antall liker
0
vredensgnag skrev:
Siden Linkwitz og Toole er hans omgangsvenner, bør nok de også legge inn årene.
Jeg ser dette blir nevnt flere ganger nå, så da regner jeg med hvem Aczel kjenner er ment som et tungtveiende argument for at alle Aczel`s påstander (selv de uten noen som helst referanser) bør tas ytterst seriøst. Dette til tross for at Toole`s publikasjoner i JAES og Aczel`s påstander ikke alltid sammenfaller med hverandre.

Jeg tror personlig det blir mer riktig å fokusere på Aczel`s meninger, og ikke hvem han har oppført i telefonboken sin. Men jeg utelukker ikke at jeg kan ta feil.... :)
 
N

nb

Gjest
I følge noen så låter alle typer minne forskjellig. Man skal lytte til folk med erfaring, følgelig oppfordrer jeg herved alle som bruker PC til å begynne med testing av ulike harddisker og RAM-brikker. Kanskje test litt SATA-kabler med det samme. I følge samme fyr får man også et lydbilde på 20 fot om man har 120dB kanalseparasjon. Hvor bredt blir da lydbildet fra en Benchamark? Eller fra en pickup?

Jammen må man lytte til erfarne fjellfolk.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.086
Antall liker
8.010
Torget vurderinger
12
nb skrev:
vredensgnag skrev:
Kjøp noe annet. Kjøp noe bedre. Eller du kan utfordre SAL til å høre forskjell mellom hans anbefalte og din favoritt.
I følge fyren som har moddet saken til SAL (forutsatt at det fortsatt er APL) så låter alle typer minne forskjellig. Man skal lytte til folk med erfaring, følgelig oppfordrer jeg herved alle som bruker PC til å begynne med testing av ulike harddisker og RAM-brikker. Kanskje test litt SATA-kabler med det samme. I følge samme fyr får man også et lydbilde på 20 fot om man har 120dB kanalseparasjon. Hvor bredt blir da lydbildet fra en Benchamark? Eller fra en pickup?

Jammen må man lytte til erfarne fjellfolk.
Mellom alle sarkasmene:
Hvordan skal man forstå dette? Jeg oppfatter her at du mener SAL's "moddete sak" ikke holder mål (=bedre enn f.eks. Benchmark) fordi du ønsker å idiotforklare modifikatøren.
Mulig jeg oppfattet det feil, men en liten oppklaring hadde da vært ønsket?
 
N

nb

Gjest
Trondmeg skrev:
Mellom alle sarkasmene:
Hvordan skal man forstå dette? ... fordi du ønsker å idiotforklare modifikatøren.
Mulig jeg leste med feil briller, men en liten oppklaring hadde vært ønsket hvis jeg misforsto?
Saken er sikkert utmerket, det er ikke poenget. Det var et eksempel på hvor mye mumbo jumbo som brukes for å forklare at digitaldings A er bra / bedre enn B. Samt at det åpenbart kan bikke over om man har for mye erfaring. Det var alt. Det var ingen sarkasmer, fyren har vitterlig uttalt dette (bortsett fra det med SATA-kabler). Kanskje jeg er frekk som tror han faktisk mener det? Det var en kommentar til hvorfor (modderens/konstruktørens) standalone CD-spiller nødvendigvis var bedre enn en PC-avspiller.

Noen brukte modderen som sannhetsvitne på alt mulig. Jeg hadde holdt en kapp på Aczel & co om jeg måtte velge, ref slike uttalelser som dette.

Klart nok?

<i>
Yes, this sounds good. We have done numerous experiments with computer based audio and, although the results are nice, the PC can't hold a candle against the NWO-2.5.

Also please be aware that different HDDs and different Memory based storage devices sound very different. The entire problem of PC based audio is the large number of conversions the audio data goes through. Each of these conversions alters the quality and can NEVER be as good as a dedicated audio DSP in a dedicated audio player feeding the DACs directly.
</i>
http://www.aplhifi.com/phpBB/viewtopic.php?p=3979
 
V

vredensgnag

Gjest
@Håkon N - så du ikke at jeg avskrev både Aczel, Linkwitz og Toole?
Det er blitt så vanskelig å kommunisere. Kan det være jitter i meldingene?

I dag avskriver jeg alt. Alt er subjektivt, alt gjelder. Opp er ned, osv.
Det blir fint. Selv han feleflørteren fra Nesodden blir helt topp, vel - han vant ESC, så da er han vel alt på topp.

Tilbake til saken. Alt er godt, eller dårlig. Heretter er dette helt opp til hver enkelt betrakter.
Dette blir bra!
 
8

8x12_TOM

Gjest
SAL skrev:
yasman skrev:
8x12_TOM skrev:
Den benchmarken rævkjørte dac'en i Rondo 992 så til de grader på alt fra detaljer, åpenhet, musikkalitet, og ikke minst rytme og driv i bassen. Et knallkjøp, ikke mer å si om det ;)
Det er det mange dacer som gjør!
He-he, det har jo vi prøvd! Den er helt grei til prisen men ikke noe mer, ett sted begynner Hi-End og den er ikke der! ;)
Hadde en Benchmark liggende som ble solgt for 2500.- Da snakker vi pris /ytelse ;) Har ikke påstått att det er Hi-End heller
Tror ikke jeg har hørt super hi-end når det kommer til lyd (bare pris ;D) Høres ut som du er der et sted, altså i hi-end land.
Bosatt i langesund i ferien, så en tur hadde vært morro hvis du tørr da ;D
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.086
Antall liker
8.010
Torget vurderinger
12
nb skrev:
Trondmeg skrev:
Mellom alle sarkasmene:
Hvordan skal man forstå dette? Jeg oppfatter her at du mener SAL's "moddete sak" ikke holder mål (=bedre enn f.eks. Benchmark) fordi du ønsker å idiotforklare modifikatøren.
Mulig jeg leste med feil briller, men en liten oppklaring hadde vært ønsket hvis jeg misforsto?
Saken er sikkert utmerket, det er ikke poenget. Det var et eksempel på hvor mye mumbo jumbo som brukes for å forklare at digitaldings A er bra / bedre enn B. Samt at det åpenbart kan bikke over om man har for mye erfaring. Det var alt. Det var ingen sarkasmer, fyren har vitterlig uttalt dette (bortsett fra det med SATA-kabler). Kanskje jeg er frekk som tror han faktisk mener det? Det var en kommentar til hvorfor (modderens/konstruktørens) standalone CD-spiller nødvendigvis var bedre enn en PC-avspiller.

Forrige eier av SALs spiller brukte modderen som sannhetsvitne på alt mulig. Jeg hadde holdt en kapp på Aczel & co om jeg måtte velge, ref slike uttalelser som dette.

Klart nok?
Klart nok forsåvidt. Noe sarkasme oppfatter jeg likevel, men skal forsøke å la det gå over siden du sier det ikke er tilsiktet. Det var kanskje unødvendig å knytte han som opphavsmannen til SALs moddete dings hvis ikke hensikten var å kommentere DACen.
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
vredensgnag skrev:
Selv han feleflørteren fra Nesodden blir helt topp, vel - han vant ESC, så da er han vel alt på topp.
Ekstreme mengder tweak-oil må i såfall til.
Vet ikke om jeg har helse til slikt.
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.906
Antall liker
2.096
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Hehe - det går da NOEN grenser. Verken snake oil eller Benchmark - eller noe annet - hjelper her. Feleflørter fra Nesodden - håpløst tilfelle.
 
R

Roysen

Gjest
Med den testen har The Audio Critic mistet all troverdighet som noe annet enn et "circus show" av og for gretne teknokrater som ikke har klart å følge teknologiens utvikling.

Den DACen har jeg hørt flere ganger og den er omtrent like "state of the art" som en Tivoli Radio.

Mvh
Roysen
 

HåkonN

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.11.2007
Innlegg
1.122
Antall liker
0
vredensgnag skrev:
@Håkon N - så du ikke at jeg avskrev både Aczel, Linkwitz og Toole?
Det er blitt så vanskelig å kommunisere. Kan det være jitter i meldingene?
Jeg bruker en Cirrus Logic bilde-DAC i min dataskjerm, som skal ha et jitternivå som ikke skal være mulig å oppfatte. I blindtester vel og merke.

Men det er faktisk mulig at min hjernes ADC basert på modulær celleteknologi har et jitternivå som ødelegger for min tolkning av visuelle inntrykk, og i så fall må jeg beklage at det var noe den overså. :)

Eller det kan rett og slett være mangel på mikrodynamikk og utklinging på bredbåndslinjen. Jeg bruker Get.
 

Moiz Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
06.08.2007
Innlegg
4.169
Antall liker
792
Sted
Oslo
Torget vurderinger
123
nb skrev:
Roysen skrev:
Den DACen har jeg hørt flere ganger og den er omtrent like "state of the art" som en Tivoli Radio.
Sa noen tap av troverdighet?


hvorfor ikke?

la oss ta en samnenliging..

Mytek DAC'EN bruker topp modellen fra AKM DA brikkesett mens Benchmark bruker AD1855 DA brikken! Selve chippen er utdatert og foreldet nærmest!!! Hvorfor Siau og gutta ikke bruker AD1955..er helt utrolig.

neste op-amper, Benchmark Dac'en bruker NE 5534 op-ampen.


ok? hva betyr dette?

den stammer fra 1975!

Mens Mytek brukerNational LM6172 med 30 db lavere forvrengning og slew rate på 3000 v/us .


p.s myteken er billigere..oops!!! dvs benchmark er bra dac og arbeidshest både i lydstudio oghjemme men er absolutt ikke state of the art
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
nb skrev:
Trondmeg skrev:
Mellom alle sarkasmene:
Hvordan skal man forstå dette? ... fordi du ønsker å idiotforklare modifikatøren.
Mulig jeg leste med feil briller, men en liten oppklaring hadde vært ønsket hvis jeg misforsto?
Saken er sikkert utmerket, det er ikke poenget. Det var et eksempel på hvor mye mumbo jumbo som brukes for å forklare at digitaldings A er bra / bedre enn B. Samt at det åpenbart kan bikke over om man har for mye erfaring. Det var alt. Det var ingen sarkasmer, fyren har vitterlig uttalt dette (bortsett fra det med SATA-kabler). Kanskje jeg er frekk som tror han faktisk mener det? Det var en kommentar til hvorfor (modderens/konstruktørens) standalone CD-spiller nødvendigvis var bedre enn en PC-avspiller.

Noen brukte modderen som sannhetsvitne på alt mulig. Jeg hadde holdt en kapp på Aczel & co om jeg måtte velge, ref slike uttalelser som dette.

Klart nok?

<i>
Yes, this sounds good. We have done numerous experiments with computer based audio and, although the results are nice, the PC can't hold a candle against the NWO-2.5.

Also please be aware that different HDDs and different Memory based storage devices sound very different. The entire problem of PC based audio is the large number of conversions the audio data goes through. Each of these conversions alters the quality and can NEVER be as good as a dedicated audio DSP in a dedicated audio player feeding the DACs directly.
</i>
http://www.aplhifi.com/phpBB/viewtopic.php?p=3979
Jeg tillegger Alex Peychev 1000 ganger mer kredibilitet enn Audio Critic. At du trekker meg inn uten å kjenne noen av lydproduktene hans kalles å ....... etter halmstrå? Å jeg har sammenlignet APL NWO2.0 med Pioneer cd-spiller PDS-06 som drivverk i Benchmark DAC-1 og ALLE 3 som hørte testen ble sjokkerte over hvor mye bedre APL var. Da gir jeg ganske enkelt blanke faen i hva en eller annen teoriidiot som tror han vet alt mener.
 
R

Roysen

Gjest
nb skrev:
Roysen skrev:
Den DACen har jeg hørt flere ganger og den er omtrent like "state of the art" som en Tivoli Radio.
Sa noen tap av troverdighet?
Troverdighet bør ikke forkynnes av noen som uttaler seg om lyden fra noe de ikke har hørt eller interesse av å høre.

Ja, jeg refererer til SOTA.

Mvh
Roysen
 

Moiz Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
06.08.2007
Innlegg
4.169
Antall liker
792
Sted
Oslo
Torget vurderinger
123
btw

Pacific Microsonics DAC

er og var et såkalt " state of the art" produkt

;D ;D ;D


 

DIY_dude

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.01.2007
Innlegg
1.313
Antall liker
67
Sted
OSLO
Torget vurderinger
8
NEVATON skrev:
Mytek DAC'EN bruker topp modellen fra AKM DA brikkesett mens Benchmark bruker AD1855 DA brikken! Selve chippen er utdatert og foreldet nærmest!!! Hvorfor Siau og gutta ikke bruker AD1955..er helt utrolig.

neste op-amper, Benchmark Dac'en bruker NE 5534 op-ampen.
Oi. Med NE5534 i utgangstrinnet kan jeg skjønne at denne dacen må låte rævva! Tipper den har ganske standard databladdesign. Da hjelper det ikke med fine spesifikasjoner, lav forvrengning og lavt støynivå. Jeg kan skrive under på at Mytek vil spille ringer rundt Benchmark, uten å ha hørt noen av dem.

Det finnes mange anerkjente elektroingeniører som ikke har et snev av forståelse for design av audiokretser. Denne audiokritikeren er tydeligvis en av dem.

Kjøpte meg en E-MU 0404 i dag. Denne dacen bruker også AK4396. Har bypasset utgangstrinnet, og dette låter jaggu helt usannsynlig fantastisk! For en dac! Trenger absolutt ikke filtrering.
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.486
Antall liker
4.331
Torget vurderinger
10
Når jeg nevnte Theta gen 8 tidl i tråden var det bare ett tips om noe som er en god del bedre enn Benchmark! Theta`n hadde jeg for ett par år siden og er ett knallkjøp nå til 25-30000. I dag har jeg en APL 3.0GO som har en DAC som er mye bedre enn Theta`n igjen! ;)

PS. 8x12 du er velkommen! ;)
 
Topp Bunn