LessLoss

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Frezzaldo

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.02.2009
    Antall liker
    80
    @Sven_Palvig jeg håper du fortsetter å skrive om dine erfaringer med Less Loss og denne morsomme hobbyen. Ikke bry deg om alle de fantastisk flinke elektroingeniørene her inne som er mer opptatt av rakke ned på andres erfaring, enn å dele sine egne. Gleder meg til din neste post.

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    2.205
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    @Sven_Palvig jeg håper du fortsetter å skrive om dine erfaringer med Less Loss og denne morsomme hobbyen. Ikke bry deg om alle de fantastisk flinke elektroingeniørene her inne som er mer opptatt av rakke ned på andres erfaring, enn å dele sine egne. Gleder meg til din neste post.
    Tusind tak!
    Jeg vender tilbage. 😀

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    2.205
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Disse to Giant Stifts under min Router, giver musikken mere glød. Virker sådan magisk, at man bliver inddraget mere i musikken.
    Jeg har her til aften lyttet.med og uden med de fødder fra LessLoss., som hedder Giant Stifts.
    Jeg har rigtig mange af Giamt Stifts, og gjort forsøg med dem flere steder. Andre steder giver endnu mere end under Routeren.
    Jeg placerede 2 ovenpå låget til en streamer fra Innuos. Det gav meget lidt, så de blev fjernet igen.

Vedlegg

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    1.110
    Så bra for deg Svend👍, selv om det som vanlig sikkert vil ergre noen at du poster dine inntrykk😏 (merkelig nok, siden dette er et fora for nettopp hifi og burde kunne romme alle dets aspekter.... ). Mvh. K

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    5.752
    Så bra for deg Svend👍, selv om det som vanlig sikkert vil ergre noen at du poster dine inntrykk😏 (merkelig nok, siden dette er et fora for nettopp hifi og burde kunne romme alle dets aspekter.... ). Mvh. K
    Ergre er kanskje ikke riktige ordet. Personlig er jeg mer nyskjerrig på hvilken teoretisk hypotese som ligger bak forsøket?

Altså hvordan forbedrer dette TCP overføring av data slik at FLAC konteineren får alle data den behøver for å konvertere til PCM data uten dropouts? For det er slik at skavanker på TCP overføring, som allerede er ganske utenkelig, resulterer i dropouts grunnet koprimeringsalgoritmene typisk benyttet til AV jobber med rammer av data som inneholder mange serielle samples pr rekonstruksjon.

Eller er hypotesen at siden wifi routeren fra Telenor er dobbeltisolert, i.e. uten sikkerhetsjord, at disse plattformene på noen måte endrer jordpotensialet man får på sin skjermede Ethernettkabel? I.e. litt som disse boksende med jord og sand som finnes for salg.
    Om man tenker i de baner forsøk koble en annen skjermet kabel til router, og forsøk nå holde fingeren på og av skjermen. Om man ikke hører forskjell nå kan man greit avskrive en slik hypotese.

møffe

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2016
    Antall liker
    1.849
    Sted
    Lolland, i udkanten af Danmark
    Har det været dyrt nok, virker det iflg. den glade ejermand. Alt andet ville være idiotisk.

Den tekniske forklaring må man selv opfinde. Men der burde være rigeligt at tage af, f.eks. ikke målbare micro-resonanser, og hvad man ellers kan læse sig til.....

Jeg syntes også at bilen kører bedre når den er nyvasket, hjemme i indkørslen. Faktum !

Sevald

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    33.658
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Lessloss er en tråd som engasjerer. Snart 1500 innlegg. Jeg vet ikke hvorfor jeg er inne her… kjeder meg kanskje. Men der og litt fascinerende hva folk kan tro på. Venter i spenning på neste LessLoss produkt. Har troen på at det blir magisk👌

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    2.205
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    20260805_191015.jpg

LessLoss Giant Stifts og Auva feets 50.

Begge er gode, men på hver sin måde. Auva er bedre til at fjerne vibrationer, hvorimod Giant Stifts gør noget magisk.
    Under min Innuos streamer, min After Dark Switz.
    Strømforsyningen på 12 volt, der trækker miniDSP, boks til fiber og Routeren, havde gavn af at der blev brugt dobbelt Giant Stifts. Altså 2 ovenpå hinanden, så jeg ikke brugte de orginale fødder. Det er en dyr løsning, og da jeg foretrækker 4 under hvert apparat fremfor 3, da det giver bedre lyd, ledte jeg efter en anden løsning. Valget faldt på, at kombinere 1 Giant Stifts med Auva 50 beregnet til højttalere, for at få hård affjedring.. Ikke de Auva 50 til apparater.
    Det viste sig at være en rigtig løsning og LessLoss Giant Stifts kunne så bruges andre steder f.eks. ovenpå låget til forstærkere med en LessLoss 10X boks ovenpå.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn