LESER DU SKATTELISTENE ?

Er du en av dem som i nyskjerrighet "grafser" i naboens inntekt og formue ?

• Ja selvsagt !

Stemmer: 0 0.0%
  • Må se hvor mye vi arver etter svigermor!?

• Er ikke interessert, men alle andre gjør det jo.

• Nei det interesserer absolutt ikke meg !

• Det irriterer meg at andre får vite hva jeg tjener !!

• Det burde forbys!

• Totalt antall stemmer
    0

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Nå er den her igjen, tiden da alle aviser på nettet laster ulidelig langsom fordi "hele verden" bare MÅ se hva svigermor og naboer tjener. Dette må være IT avdelingens mareritt periode, intranett i de fleste bedrifter går som i sirup. Er DU en av de som overbelaster nettet for å se hva naboen og eller gammelkjæresten tjente i fjor ? Irriterer du deg over denne kollektive "dyneløftegalskapen" ? Bør det forbys eller bør ALLE tallene legges ut og ikke bare nettotallene ? Hadde det vært greit å se hvilke fradrag naboen har, er det greit at resten av verden ser at DU har fradrag for tre barn som nabolaget ikke vet du er far til ?? Hvorfor er dette begrenset til kun nettotall som egentlig ikke sier så mye ?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
HA...... Nå har også jeg laget avstemmingstråd !! :D :D :D :D :D :D :D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Gratulerer med egen avstemningstråd... :)

Sjekker aldri naboen. Synes faktisk det kan være mer interersant å sjekke alderen på en del folk enn hva de tjener, det tallet sier jo lite uansett.
Sjekker meg selv, blir alltid like overrasket.. ;)

JEJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Antall liker
49
Er vi ikke alle litt nysjerrig?

mvh

JOhan

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
En ting er i alle fall sikkert; jeg bør ikke basere framtiden på arv fra svigermor :eek:
Eneste rike slektningen jeg har bruker visst opp sparepengene sine på å berge det lokale bunnlaget i eliteserien i ishockey fra konkurs... ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Komponenten skrev:

Sjekker aldri naboen. Synes faktisk det kan være mer interersant å sjekke alderen på en del folk enn hva de tjener, det tallet sier jo lite uansett.

Slik går det når man konsekvent fornekter alderen sin ! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
BT skrev:
En ting er i alle fall sikkert; jeg bør ikke basere framtiden på arv fra svigermor :eek:
Eneste rike slektningen jeg har bruker visst opp sparepengene sine på å berge det lokale bunnlaget i eliteserien i ishockey fra konkurs... ;D
Nei det er jo en av ulempene ved å ikke ha noen.. ;)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Spiralis skrev:
Komponenten skrev:

Slik går det når man konsekvent fornekter alderen sin ! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Neida, jeg fornekter ikke alderen min, bare hva jeg tjener.. ;)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Komponenten skrev:
BT skrev:
Nuvel... da jeg installerte Samboer 2.0 fikk jeg visst også installert Svigermor 2.0 i samme slengen.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Interessant å se hva som er nasjonens mest intektsgivende levebrød;
å kjøpe og videreselge strøm-kontrakter.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Det er litt rart å tenke på at jeg har høyere inntekt enn Stein Erik Hagen, Kjell Inge Røkke og Øystein Stray Spetalen til sammen. Ja, det har forresten du også, dersom du hadde mer enn 0. ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
BT skrev:
Komponenten skrev:
BT skrev:
Nuvel... da jeg installerte Samboer 2.0 fikk jeg visst også installert Svigermor 2.0 i samme slengen.
Høres for meg ut som om Samboer 2.0 har bare er en forenklet utgave av Kone1.0, men med akkurat de samme ulempene.. ;)

Hvordan noen kan klare å få til 0 i inntekt er virkelig merkelig, når de faktisk tjener uhorvelige mengder, hvorfor lager de et sånt skattesystem?

O

OldBoy

Gjest
Leser bare min egen skatteliste jeg, og den får jeg i posten.

Dårlige nyheter kan aldri utsettes lenge nok.

:) :) :)

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Med krav på å bli trodd, jeg driter i hva andre tjener. Jeg vet hva jeg tjener selv, og det holder.
Dessuten syns jeg denne uthengingen på nettet er en uting, funnet på av misunnelige sosialister. ;D ;D

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.875
oddgeir skrev:
Dessuten syns jeg denne uthengingen på nettet er en uting, funnet på av misunnelige sosialister. ;D ;D
Det er FrP blekka VG som er kjappest til å grafse i folks inntekter og legge det ut på nett. Klassekampen gjør ikke slikt.
Ad de med 0 i inntekt, burde vi ikke starte en innsamlingsakjson for dem ? Det må jo være fryktelig å ha 0 i inntekt.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Pink_Panther skrev:
oddgeir skrev:
Det er FrP blekka VG som er kjappest til å grafse i folks inntekter og legge det ut på nett. Klassekampen gjør ikke slikt.
Ad de med 0 i inntekt, burde vi ikke starte en innsamlingsakjson for dem ? Det må jo være fryktelig å ha 0 i inntekt.
Jada, horene i Akersgata står på, men de som har muligjort denne underbuksejournalistikken er skatteetaten etter pålegg av regjeringen.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Pink_Panther skrev:
Ref tidligere tråd om aviser: VG er "Se og Hør" journalistikk, "avishorer"!!

Som jeg også sa i den andre tråden, Klassekampen er faktisk en god avis !! ;)

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.875
oddgeir skrev:
Jada, horene i Akersgata står på, men de som har muligjort denne underbuksejournalistikken er skatteetaten etter pålegg av regjeringen.
En sosialistisk eller borgelig regjering?

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.158
Torget vurderinger
1
BT skrev:
Komponenten skrev:
BT skrev:
Etter at jeg avinnstallerte samboer 1.0, har jeg avinnstallert kjæreste 4.0. Derimot ser kjæreste 5.0 til å kunne fungere, men har et integrert grensesnitt med sine barn. De har en far som fungerer som en trojaner. Det er litt interessant å kikke hva hvor mye input han har.

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Ja må innrømme det, dessverre. Synes statistikken mer mest interessant. Feks er det 3184 personer i Bærum som har over 1 mill i skattbar inntekt.

Videre er det under 1% som tjener over 1 Mill nok. Så at det er så veldig mange søkkrike millionærer som de rød-grønne "må ta" er en myte.

Litt tilfredsstillende å se at det er færre som tjener mer enn meg enn de som tjener mindre enn meg :eek:, deriblant Kjell-Inge Røkke. Stakkars mann, han her vel ikke råd til en Tivoli radio en gang.

Statistikk kan brukes til hva som helst også løgn....
Men når alt kommer til alt er det utrolig at det legges ut offentlig ,med navn og adresse. Det er jo en shoppingliste for innbruddstyver

mvh
Sleiven

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
BT skrev:
Interessant å se hva som er nasjonens mest intektsgivende levebrød;
å kjøpe og videreselge strøm-kontrakter.
Ikke spesielt vanskelig når broren sitter i nøkkelstilling i Statkraft, og kompanjongen kommer fra Agder energi

Topp Bunn