Lekre kabler! (Viablue SC-4)

M

marsboer

Gjest
Det er for meg uvesentlig hvordan det låter, siden forskjellen uansett er minimal.

I følge leverandør kreves 100 timers innspilling, så jeg kan gi en seriøs vurdering da.

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
120
Sted
Bergen
Jeg har selv kjøpt disse kablene og er fornøyd med dem. De trenger virkelig de 100 timene som leverandøren sier men da spiller de også veldig bra. Her er det bare å hive på repeat.

Elektron

L

lark

Gjest
Koble en STOR 8 ohms effektmotstand på kablene. Sett på repeat, skru opp og reis på ferie ;D

M

marsboer

Gjest
JAE (active) skrev:
Lekre,joda,men,men
Var dette en slags insinuasjon om at lyden skulle være dårlig fordi kabelen er lekker?

Isåfall så er det helt greit ;)

J

JAE

Gjest
marsboer skrev:
JAE (active) skrev:
Lekre,joda,men,men
Var dette en slags insinuasjon om at lyden skulle være dårlig fordi kabelen er lekker?

Neida,prøvde disse, grunnet byttehandel for en stund tilbake,og dette er ikke ment som noen uhøflighet,men disse forblir,som mange andre godt lagret bakerst i skapet,med andre ord var ikke disse noe å rope hurra for,men for all del,hyggelig at disse passer i andre oppsett,og litt vakre er De jo ;D

M

marsboer

Gjest
JAE (active) skrev:
marsboer skrev:
JAE (active) skrev:
Lekre,joda,men,men

Tviler på at de passer noe bedre i mitt oppsett. Det ble i hvertfall ikke noe forbedring

Neida,prøvde disse, grunnet byttehandel for en stund tilbake,og dette er ikke ment som noen uhøflighet,men disse forblir,som mange andre godt lagret bakerst i skapet,med andre ord var ikke disse noe å rope hurra for,men for all del,hyggelig at disse passer i andre oppsett,og litt vakre er De jo ;D

M

marsboer

Gjest
Elektron skrev:
Jeg har selv kjøpt disse kablene og er fornøyd med disse. De trenger virkelig de 100 timene som leverandøren sier men da spiller de også veldig bra. Her er det bare å hive på repeat.

Elektron
Hva er det som endrer seg underveis?

M

marsboer

Gjest
Har hørt på disse et par timer nå og out-of-the-box synes jeg at de virker noe udynamiske og mangler litt oppløsning i forhold til kablene de skulle erstatte. Strenger og stemmer mangler litt hurtighet i anslagene og rommet og stereoperspektivet virker litt mindre luftig og noe mer tilslørt. De minner igrunn veldig om sist gang jeg hadde et sett tykke kobberkabler (Tara Labs Omni 3)
Jeg er SVÆRT skeptisk til innspilling av kabler, men kommer til å utføre en ny sammenligning når kablene har fått en del timer til på baken.
Til info så skulle mine gamle kun erstattes fordi de opprinnelig var bi-wire, mens jeg kjørte alle ender inn på kun ett sett terminaler, dvs at jeg kjørte single-wire med bi-wire kabler noe som så stygt og klønete ut. Men siden jeg faktisk føler meg mindre engasjert av musikken nå så spørs det om jeg ikke bare kommer til å kjøpe et single-wire sett av min "gamle" kabel, selv om disse både er mye billigere og kjedeligere utseendemessig.

Mao så er fremdeles mine gamle stusselige kabler de beste jeg har hatt noen gang med mindre Viablue kablene åpner opp lukene litt mer etter de har fått en lang runde med "innspilling"...

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
120
Sted
Bergen
Jeg synes den var litt lite oppløst eller kanskje lukket men likte mindre at den ga en bløt bass. Dette endret seg radikalt og særlig etter 70 timer. Tok sjansen på den dyreste xlr-kabelen et år senere. Samme litt livløse greiene men er nå innspillt og lyder langt mer oppløst. Nå må jeg innrømmer at jeg har vært skeptisk til innspilling men det er jeg ikke lenger. På sikt skal jeg nok videre på kabelhimmelen. Imidlertid må jeg oppgradere ferdig først. Inntil videre fungerer kablene utmerket.

Elektron

M

marsboer

Gjest
Jeg ser ikke vitsen i å ha Viablue kablene lenger når jeg vet at Better Cables at allerede er den beste matchen hittil i mitt anlegg. Innspilling "tror" jeg ikke nok på til at jeg har lyst til å vente 100timers sporadisk bruk på å finne ut av (har ikke mulighet til å la de stå på repeat i dagesvis siden de står i stua med spedbarn i huset i tillegg)
Viablue kablene er noe tilgivende i toppen, noe som ikke kler mitt anlegg som allerede låter veldig snilt.
De er derfor lagt ut for salg på avforum.

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
120
Sted
Bergen
Det var da en fasinerende utvikling fra positiv trådstarter til særdeles negativ. Hvis du ikke gidder spille dem inn så er det vel ikke så mye mer å tilføre.Vi andre kan vel konstatere at medlemmers synspunkter har større påvirkningskraft enn produktets iboende egenskaper.

Elektron

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.250
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Trodde trådstarter mente kabler var kabler, så lenge de ikke var av billigste sort og at utseende betydde mer.

Hva skal vi tyde ut av dette kabelpolitiet7motstandere ;)

M

marsboer

Gjest
Elektron skrev:
Det var da en fasinerende utvikling fra positiv trådstarter til særdeles negativ. Hvis du ikke gidder spille dem inn så er det vel ikke så mye mer å tilføre.Vi andre kan vel konstatere at medlemmers synspunkter har større påvirkningskraft enn produktets iboende egenskaper.

Elektron
...eller at mine eksisterende kabler er meget gode, faktisk langt bedre enn jeg hadde trodd. Den eneste iboende egenskapen til dette produktet jeg kan se er at mine gamle kabler er noe bedre i mitt anlegg - hvor enn surt dette er å innrømme etter å brukt penger på et sett kabler jeg svært mye heller skulle benyttet. Det behøver ikke å si at det ville vært slik i absolutt alle anlegg, bare i mitt.

Jeg har hørt forskjell på kabler ofte jeg, én gang til dels betydelig, men som oftest lite til ingen forskjell derav den initielle holdningen.
Nå har de seg bare slik at disse kablene er litt tilbaktrukne akkurat der anlegget mitt er litt daft fra før (men fremdeles latterlig liten forskjell), og det ser jeg ingen grunn til at skal endre seg siden jeg faktisk ikke kan forstå at noe som helst kommer til å endre seg ved innspilling. Mine gamle kabler har litt ekstra guffe akkurat i dette området. Hvorfor ha en kabel som må "spilles inn" når mine gamle fungerer glimrende out-of-the-box. Hva skjer om jeg tar ut kablene, bytter om kablene mellom høyttalerne eller ikke bruker anlegget på et par uker. Må de spilles inn på nytt? Uansett så er Viablues sterke sider bassen etter det jeg har forstått, noe som for meg er en helt uvesentlig ting som jeg aldri kommer til å merke noe til siden jeg sender alt under 100hz til en sub.

Men nå er de ikke solgt enda, så enn så lenge så står de og spiller. Men en single-wire utgave av mine gamle gode kabler er bestilt, selv om disse er kjedelige.

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
120
Sted
Bergen
Ikke noe negativt ment fra min side Marsboer. Jeg synes tvert i mot at du er modig.

Elektron

M

marsboer

Gjest
Men i svarte da!

Kjørte på med litt lyd uten å sende bassen til suben. Her var det ingen tvil om at Viablue kablene var minst et par hakk hvassere enn de gamle kablene. Nå som volumet var litt høyere synes jeg de gamle virket skrikete og stressa, mens Viablue kablene virket avslappet og naturlige med en fyldigere og mer punchy bass. Selvsagt er det snakk om små forskjeller, men jeg blir faen ikke klok på såkalte "måleinstrumentene" vi har på hver side av hodet.

Min gamle kabel er best på lavt volum med sub, mens Viablue kablen er best på alt annet.

Tror jeg beholder kablene litt likevel jeg. Skal jeg først være i tvil kan jeg likegodt ha de som ser fetest ut ;)

L

lark

Gjest
marsboer skrev:
Men i svarte da!

Kjørte på med litt lyd uten å sende bassen til suben. Her var det ingen tvil om at Viablue kablene var minst et par hakk hvassere enn de gamle kablene. Nå som volumet var litt høyere synes jeg de gamle virket skrikete og stressa, mens Viablue kablene virket avslappet og naturlige med en fyldigere og mer punchy bass. Selvsagt er det snakk om små forskjeller, men jeg blir faen ikke klok på såkalte "måleinstrumentene" vi har på hver side av hodet.

Min gamle kabel er best på lavt volum med sub, mens Viablue kablen er best på alt annet.

Tror jeg beholder kablene litt likevel jeg. Skal jeg først være i tvil kan jeg likegodt ha de som ser fetest ut ;)
Slik er det ;D Jo mer man holder på, dess mer forvirret blir man. En dag er man skråsikker, og dagen etter er forvirringen total. Joda, jeg kjenner meg igjen ;D

J

JAE

Gjest
marsboer skrev:
Men i svarte da!

Du vet,innspilling ;D.Gi De en sjanse,musikk er tålmodighet

mls

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.11.2007
Antall liker
27
lark skrev:
marsboer skrev:
Men i svarte da!

Slik er det ;D Jo mer man holder på, dess mer forvirret blir man. En dag er man skråsikker, og dagen etter er forvirringen total. Joda, jeg kjenner meg igjen ;D
Dagsform har ofte mer å si enn man er klar over. Er man sliten og stressa lyder det ofte dårlig, f.eks.

Topp Bunn