Leker med tanken på å konvertere fra CD til PC kilde, trenger råd og hjelp!

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.714
Antall liker
28.423
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
gut_man skrev:
He he, tkr. Kanskje på tide å oppgradere datakompetansen da :) Det finnes sikkert noen som kan hjelpe til med den biten. Hadde uansett vært artig med en slik test da! Har jo litt trua på at LMC og Petter Dale er såpass bevandret og kvalitetsbevisste at de er en god indikasjon på potensialet her!
Den troen har jeg også, det er derfor jeg synes at dette er så spennende. Ellers har Aubi tilbudt seg å hjelpe til med databiten.
mvh
 

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
5.449
Antall liker
3.163
Torget vurderinger
6
Flott, da venter vi i spenning på rapport! Vet du tkr eller noen av dere andre her inne om en DCS Elgar og en usb/Spdif konverter kan være noe? Vet ikke om Elgaren jeg har funnet er oppgradert noe, venter på svar. Er det noen som vet noe jeg bør være obs på?
 

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
5.449
Antall liker
3.163
Torget vurderinger
6
gut_man skrev:
Flott, da venter vi i spenning på rapport! Vet du tkr eller noen av dere andre her inne om en DCS Elgar og en usb/Spdif konverter kan være noe? Vet ikke om Elgaren jeg har funnet er oppgradert noe, venter på svar. Er det noen som vet noe jeg bør være obs på?
DCS Elgar blir for dyrt tror jeg tralala... Ser at US pris for EMM Labs DAC6 i 2003 var 6500$. Det må vel da kunne være realistisk å klare å få kloa i en slik for rundt 3000$. Da tror jeg feltet har krympet til: DAC6, Audio Note 2,1 signatur eller en LMC moddet DDDac. Audio note er rimeligste alternativ.CD spilleren min er lagt ut for salg, så da er jeg altså i ferd med å brenne noen broer. Spennende dette ;D Noen flere jeg bør være på utkikk etter?
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.909
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Ja, ja.... Da er du i gang! ;D

Nå står iallefall jeg uten digital kilde, men jeg er ikke helt sikker på hvilken retning jeg skal ta!
Som et mottrekk til pc basert avspilling har jeg luktet litt på denne:

http://www.positive-feedback.com/Issue27/acute.htm ;)

Men vi får se!
Jeg gleder meg til å høre på det som du allerede har testet hjemme hos deg!!
 

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.963
Antall liker
2
gut_man skrev:
Vet du tkr eller noen av dere andre her inne om en DCS Elgar og en usb/Spdif konverter kan være noe? Vet ikke om Elgaren jeg har funnet er oppgradert noe, venter på svar. Er det noen som vet noe jeg bør være obs på?
Kameraten min har en slik og det var med med bruk av nettopp denne jeg så lyset ved HD basert avspilling.

Det var absolutt ingen forskjell mellom blodtrimmet Teac Esoteric X-03 (?) og gammel laptop via Apple Airport og billig toslink.

Irritasjonsmoment ved bruk av Airport var at DCSen mistet synken av digitalsignalet ved sporskift. Da bryter den, re-synker og så fader inn igjen. Irriterende... Nå bruker han Sonos og dette er ikke lenger et problem.

Hvordan er det forresten LMC modder DDDac? Driver å bygger en selv... ;)
 

Rockefoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2003
Innlegg
721
Antall liker
31
Torget vurderinger
2
Det hjelper kanskje ikke med flere anbefalinger, men jeg har en bel canto dac 3. den banker benchmark hos meg.
det fine med den er at den har mange digitale innganger, valg av disse samt volum på fjernkontroll og låter meget bra. Reviews på nett via www.belcantodesign.com.
 

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
5.449
Antall liker
3.163
Torget vurderinger
6
Da har jeg tatt et valg, og gått for en blodtrimmet DP-dac 8.0 med en diger batteri psu, nye opamper og bortkoblede overflødige kretser. Jeg bruker balansert/XLR digitalkabel fra EMC drivverket mitt og har tenkt å bruke en coax kabel fra mediaboxen min i første omgang for å se hva jeg liker best. Neste skritt blir nok å kjøpe meg en spdif/usb adapter å kjøre pc rett i dac. Jeg var litt skeptisk til DP-dac'en, men OMF sin tråd med sammenligning av DP dac og EMM Labs, samt gode råd fra Haakon Rognlien gjorde at jeg gikk for denne løsningen, som også ble den billigste med veldig god margin. Foreløpig har jeg bare testet med cd, men dette smaker fugl! Mulig jeg er veldig heldig med matchen til mitt øvrige anlegg, men dette er meeget bra!! Kommer tilbake med flere inntrykk etterhvert :D
 
Topp Bunn