Lehmann Riaa SilverCube

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.939
Antall liker
1.279
Sted
Nadadouro, Portugal
Ikke mange har erfaring med Lehmann tror jeg, det virker veldig stille her når det navnet nevnes....
Kjøbte min Black Cube i 1999 og har den stadig, dog oppgradert til SE status med ny strømforsyning.
Silver Cuben har den store fordel at dip switchene sitter utvendig, jeg må ha av lokket hver gang jeg vil eksperimentere.
Min erfaring med andre riaa´er er lik nul, men jeg skifter ikke min Black Cube ut, interesserer mig ikke....
Men du skriver Black Cube har imponert dig, har du hørt den da ?
 

KAS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2005
Innlegg
156
Antall liker
0
Hei :)
Jeg har en BlackCube SE som jeg bruker idag. Fordelen med den orginale SE versjonen er at dip switchene sitter under boksen med enkel tilgang. Jeg er forøvrig meget godt fornøyd med denne, men har testet et par Step-up trafoer i det siste, og ser at det i dette leddet er forbedringspotensiale. Som nevnt har jeg hatt flere andre riaa trinn også, men Lehmann SE har imponert meg med sin åpenhet, luftighet og detaljer.
Derfor er jeg interessert i SilverCube.

Mvh
KAS
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.939
Antall liker
1.279
Sted
Nadadouro, Portugal
Jeg spurgte Norbert Lehmann om disse motstander der brukes i Cuben, jeg ville prøve Vishay. Havde kontakt med både engelsk og amerikansk avdeling av Vishay, men etter noen tids søken gav jeg opp dette, kunne ikke finde den rigtige modellen motstand.
Ifølge Vinyl Asylum skulle disse Vishay løfte Cuben masse dog....

Synes de sterke punkter ved Cuben er støysvakhet, og så de punkter du nevner. Man sitter generelt med en fornemmelse av at det er platematerialet der setter grensen egentlig, lyder kanskje dumt.
PM Audio har kanskje en Silver på lager ? Jeg fik min strømforsyning fra han.
 

KAS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2005
Innlegg
156
Antall liker
0
Hei igjen,

Jepp, støysvak er den virkelig. Samtidig som vokalister virkelig får pustet inn og ut. Det jeg ikke er helt fornøyd med er nedre bass området. I og med at Silver er atskillig dyrere, må det være noe med denne modellen.
Jeg får ringe Paul å høre.

Takker så meget :)

MVH
Kas
 

KAS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2005
Innlegg
156
Antall liker
0
Ringte Paul, og han hadde aldri solgt SilverCube.

Er det noen andre som har kjennskap til denne?

Mvh
KAS
 

KAS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2005
Innlegg
156
Antall liker
0
Takk skal du ha :D Den har jeg ikke sett, tusen takk!

Ha en riktig god helg :D

Mvh
KAS
 

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Innlegg
756
Antall liker
111
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
kas: hva fikk deg til å bytte ut dpr2.2?
jakr
 

KAS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2005
Innlegg
156
Antall liker
0
kas: hva fikk deg til å bytte ut dpr2.2?
jakr

Solgte hele vinylriggen da jeg ikke fikk det til. Da gikk DPen også (tabbe,, :-/ tja, kanskje?).

Gikk ikke mange ukene før jeg fant ut at jeg måtte starte på nytt. Var så heldig å komme over en gml. Sota med ny Ruby 3 O.A pu. Kjøpte BlackCube da denne var billig, og fått mye skryt. Wow! nå pustet anlegget. Har hatt flere Riaaer, og ikke funnet noe som har egenskapene til Lehmann. Har ikke testet DPen på den nye spilleren, så jeg kan ikke si hvordan den egentlig fungerer. DPen har muligens noe strammere og bedre dynamikk i bass området en BlackCube. Lehmann er derimot utrolig åpen og luftig, så derfor står SilverCube på ønskelisten.

PM Audio har som nevnt ikke solgt noen her så det er vel kanskje lite info. å få. Reiser en del i jobben, så jeg får stikke innom en hifi-sjappe i Tyskland neste gang jeg er der.

Mvh
KAS
 

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Innlegg
756
Antall liker
111
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
du finner en silver cube på www.audio-markt.de under phonovorversterker. 1500euro, (2700euro ny).

selv har jeg enda ikke fått ut fingeren, hadde nesten bestemt meg for en audionet pam og vurderte også å legge en esp (ekstern strømforsyning) med i pakka. men så begynte jeg å snuse litt på dpr 2.2 og tvilen kom i siget. dp-en er ikke noe for øyet, men jeg tror jeg får mye for pengene dersom jeg tar den.

lykke til i jakten.

jakr
 

KAS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2005
Innlegg
156
Antall liker
0
Takk tipset jakr :D

Har noen forbindelser i Tyskland som kan handle for meg, slik at jeg bare kan plukke den opp ved anledning.
Hadde bare vært moro å hørt den først, men det kan vel bli vanskelig her hjemme.

Lykke til selv!

Mvh
KAS
 
Topp Bunn