Lego Secret Vault Contains All Sets In History

ePi

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
1.540
Oi oi oi... Underlig hvordan bilder av plastklosser kan frembringe så mye minner :D

Hadde de gått bort fra alt dette "theme"-tullet og begynt å selge klosser i løsvekt skulle jeg seriøst ha brukt en god del penger og gitt pokker jeg snart er 30 ;D

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.263
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Jeg mener at de selger klosser i løsvekt i Legoland. Blir man for gammel for Lego? næ... Fikk denne av min datter i bursdagsgave, og jeg har passert 30 :-\

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.039
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
mteinum skrev:
Jeg mener at de selger klosser i løsvekt i Legoland. Blir man for gammel for Lego? næ... Fikk denne av min datter i bursdagsgave, og jeg har passert 30 :-\

Der har vi ei jente som allerede har skjønt dette med å gi gaver, som man selv kan bruke.
Meget bra :)

Jeg kjøper utelukkende musikk til madammen, som jeg selv kan lytte til ;)

Da jeg gikk på barneskolen, hadde min bestekamerats far leketøy- og hobbybutikk.
Gulvet på loftstua var bokstavelig dekket med legoklosser i tykke lag, til enhver tid.
Da vi gikk lei av disse, handlet det om modelbiler, modelfly og helikopter.....med motor ja! Fy flate for noen verdier som gikk tapt det første året vi ble hekta på slikt ;D

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Lego var konge på haugen i barndommen.
"Glær mæ" til å ta fram leketøyet igjen om få år. :D :D :D

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.572
Torget vurderinger
1
mteinum skrev:
Jeg mener at de selger klosser i løsvekt i Legoland. Blir man for gammel for Lego? næ...
For gammel til hva? ... jeg vurderte faktisk å kjøpe Lego til fatterns 60 årsdag ... ;D Det ble det ikke noe av, så da venter jeg til han blir 70 8)

Det som står på programmet er Mindstorms.

mvh
KJ

PS Fattern har alltid vært opp tatt av dingser og duppeditter o.l. Han kjøpte en gang i tiden (dvs på slutten av 70-tallet ...) et av de første store Technic settene som julegave til oss snørrvalper, men egentlig så kjøpte han det antagelig til seg selv ... ;)

Salamander

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.03.2004
Antall liker
1.521
Sted
Huset med epletrær
Torget vurderinger
6
epi skrev:
Oi oi oi... Underlig hvordan bilder av plastklosser kan frembringe så mye minner :D

Hadde de gått bort fra alt dette "theme"-tullet og begynt å selge klosser i løsvekt skulle jeg seriøst ha brukt en god del penger og gitt pokker jeg snart er 30 ;D
Klosser i løsvekt selges her...finner du det ikke her, så finnes det ikke : http://www.bricklink.com/index.asp

...og man blir ALDRI for gammel for LEGO...her er man 32 år, har 57646 LEGOklosser and counting:D

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Antall liker
1.936
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
mteinum skrev:

Har du kommet langt? Frøkna sliter noe voldsomt med noe bibliotek og greier ;D

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.183
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17

Joda, Lego har vi i huset her. Dette er fra siste turen i Legoland nå i høst.

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.521
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Fabelaktig bilde, Griffenfeldt!

Her er noe å bryne seg på for den viderekomne Mindstorms-bygger:

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.474
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Lego ja, samlet katalogene og skilt og tok vare på alle byggeanvisningene, selv om de ble sjeldent brukt. En bygget jo bare etter bildet på eska!

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.183
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Mteinum: jeg har kakeboksen som er et stort legohode i keramikk. Laget i begrenset antall. Ca 25 cm høy. Jeg bruker den som sparebøsse.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.444
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
mteinum skrev:
Jeg regner med at dere har lego matbokser ...?
Hifisentralens viktigste tråd er gjenoppstanden! ;D

Spørsmål til matbokseiere: Lar dere frk. Miele og hennes slektninger vaske dem opp?
Det var en slik fyfy-lapp på de vi kjøpte i Legoland i fjor sommer, og jeg er ganske lei...

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.263
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Våre lever et hardt liv og er titt og ofte innom oppvaskmaskinen. Ser ikke ut til å ha tatt skade av det enda.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Varme følelser blander seg litt med irritasjon. Jeg mer eller mindre vokste opp i en leketøybutikk som mine besteforeldre eide, og hadde følgelig en høvelig samling Lego. Dessverre startet samlingen med min storebrors ynkelige tilskudd, og siden han ble far mye tidligere endte de til slutt hos hans barnebarn før jeg fikk vite om det. Det hadde vært regelen at klossene skulle befinne seg hos familiens eldste. Det var faktisk litt nedtur å finne ut om det når jeg selv samtidig hadde en som skulle få en head start på racet.

Men slike smålige hensyn tar vi ikke. Gutta boys will always be united, forvorpne nieser eller ikke. :D
(Jeg må ha sviktet i min rolle som fadder, så det er nok det som kalles poetic justice...)

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.703
Torget vurderinger
12
Legomateskene lever lenge her, men vi bruker sønn ultra som oppvaskenhet. Kan de ikke vaskes i maskin, er de dog ikke verdt å ha. Det verste som kan skje er litt kortere levetid.

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.263
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Var en tur innom i helga :)

Like gøy hver gang, og denne gang tok datter (7) lappen på legobil.

joaredge

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.08.2005
Antall liker
3
Ahhhh minner! Kan ikke tro at Lego ikke har vært med og påvirke yrkesvalg hos flere enn meg, er for tiden serviceingeniør.

Bygger denne for tiden:

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Heftig! Det siste jeg bygget står faktisk i cd-hyllene i stuen. Det er en grønn motorsykkel i den "voksne" serien som guttungen fikk av en venninne til bursdagen sin. Den bygget vi sammen en sen kveld, og etterpå har den blitt tatt fra hverandre og samlet igjen mange ganger. Såpass fin er den at den har fått en hedersplass i stuen. Noen spor etter barn bør det være i stuen også.

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
314
For en herlig tråd, nesten så en går tilbake i tid 8)

Var det ikke en tråd en gang om noen som hadde bygget diffusor av lego?
Har du flere bilder fra legoland mteinum?

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
800
Torget vurderinger
5
Valentino skrev:
Spørsmål til matbokseiere: Lar dere frk. Miele og hennes slektninger vaske dem opp?
Selvfølgelig, faktisk nettopp frk Miele som gjør jobben her.
En rosa og en blå matboks med navnegraveringer av... ehh..ypperste kvalitet.

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.263
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Jan_I skrev:
Har du flere bilder fra legoland mteinum?
Har noen flere som må framkalles & lastes opp, men vi får starte med disse:

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.183
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Lå dere på Lalandia eller Legohotellet?
Vi har vært 3 ganger på Lalandia og det blir nok fler. Fantastisk flott badekompleks og lekeland i domen.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
800
Torget vurderinger
5
Syntes Star Wars var en liten nedtur. Bra laget for all del, men etter all reklame og hype så hadde jeg forventet litt mer. Og i og for seg litt større modeller.

For meg er nok på sett og vis legoland nettopp det mteinum har presentert så langt. Man begynner vel kanskje å bli gammel :)

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.263
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Griffenfeldt skrev:
Lå dere på Lalandia eller Legohotellet?
Lalandia - veldig greit med leilighetene de har der. Legoland kombinert med en dag i badelandet så blir det fort en langhelg med mye aktiviteter.

Holmium skrev:
Syntes Star Wars var en liten nedtur. Bra laget for all del, men etter all reklame og hype så hadde jeg forventet litt mer. Og i og for seg litt større modeller.
Var ikke klar over dette i det hele tatt før vi kom ned, men her kunne de absolutt gjort så mye mer.

Holmium skrev:
For meg er nok på sett og vis legoland nettopp det mteinum har presentert så langt. Man begynner vel kanskje å bli gammel :)
Legoland er legoklosser :)

Og litt bil

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
314
Heftige bilder av starwars
Er det helt fritt å fotografere overalt i legoland?

atledreier

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.01.2011
Antall liker
211
Sted
Sandnes
Jeg kjøper stadig ny LEGO, både til meg selv og ungene. Minstorms kan varmt anbefales, gjerne med et av de utallige gratis programmeringsspråkene man kan finne på nett, da det som følger med er ganske begrenset og unødvendig knotete. Men det er lett å lære, og intuitivt, som nok er hovedmålet.

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.263
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
atledreier skrev:
.... Minstorms kan varmt anbefales, gjerne med et av de utallige gratis programmeringsspråkene man kan finne på nett, da det som følger med er ganske begrenset og unødvendig knotete. Men det er lett å lære, og intuitivt, som nok er hovedmålet.
Mindstorm er genialt. Vi hadde en runde på NNUG med utvikling og demo av dette. Gav absolutt mersmak.

Topp Bunn