- Ble medlem
- 28.07.2007
- Antall liker
- 2.129
Er det noen som har tips til hvilke matvarer man skal spise for å legge på seg raskt, når man ikke har matlyst pga langvarig sykdom?
Enig, dette har ingenting for seg. All junk og søtsaker bør en styre unna da dette legger seg en plass og det er rundt magen.DIY_dude skrev:Det høres ikke helt sunt ut å gå aktivt inn for å legge på seg raskt. Spesielt ikke i forbindelse med sykdom.
Jeg gjorde det samme etter en operasjon, da jeg mistet ned 20% av kroppsvekten i løpet av 2 uker. Jeg spiste 10 skiver med loff og gulost rett før leggetid. Det funka. Jeg ble oppblåst i ansiktet og fikk meg en god bilring. Tror ikke det hadde så mye for seg. Det hadde nok kanskje vært bedre å spise normalt og la vekta komme gradvis.
Enig med din tanke,å legge på seg normalt med sunn/variert kost.DIY_dude skrev:Det høres ikke helt sunt ut å gå aktivt inn for å legge på seg raskt. Spesielt ikke i forbindelse med sykdom.
Jeg gjorde det samme etter en operasjon, da jeg mistet ned 20% av kroppsvekten i løpet av 2 uker. Jeg spiste 10 skiver med loff og gulost rett før leggetid. Det funka. Jeg ble oppblåst i ansiktet og fikk meg en god bilring. Tror ikke det hadde så mye for seg. Det hadde nok kanskje vært bedre å spise normalt og la vekta komme gradvis.
Jøss! Det der er jo min daglige diett (bortsett fra fisken da. Den styrer jeg unna sammen med grønnsaker og frukt - styggedom). Jeg er forøvrig ikke det minste tjukk!Mr-T skrev:Kombinasjon av raske karbohydrater (mel, sukker, poteter) og fett funker.
Øl og pizza
Burger og pommes frites
Fish and chips
Cola, sjokolade og potetgull
Men om det er sunt? Tvilsomt.
Viktig å oppretteholde forbrenningaDecoman skrev:Sånn litt fleipete; jeg var lenge bekymra for å bli smellfeit fordi jeg spiste usunn mat, men jeg skjønner i dag at trikset er visst å spise usunn mat hver eneste dag.
Sørg i alle fall for å samtidig få i deg noe proteiner, om du har tenkt til å sende insulin nivået igjennom taket..Super skrev:Er det noen som har tips til hvilke matvarer man skal spise for å legge på seg raskt, når man ikke har matlyst pga langvarig sykdom?