Legg ned A/S Norge

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• G

Gjestemedlem

Gjest
    Honkey-Chateau skrev:
    Slik taler dessertgenerasjonen. Det gode med Norge er hva Norge kan gi MEG. Men jeg vil ikke yte noe tilbake, muligens sett bort fra litt overklassesutring.
    Hva forventer du folk skal yte tilbake da, utover å være i jobb, betale skatt og avgifter, avtjene verneplikt og delta i viktige politiske samfunnsfora som HFS OT?

Er det manglende deltakelse i 17-mai toget eller fravær av medlemskap i Partiet som er problemet?

Hva skylder jeg den store hellige staten utover min tilstedeværelse?

Skal jeg synge en salme for konge, fedreland og Stein Erik Hagen hver morgen før arbeid?

Eller skal man være mer forsiktig med å våge å kritisere politikerne, de som bare vil det beste for oss hvis de får bestemme alt?

Vedlegg

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Gjestemedlem skrev:
    Honkey-Chateau skrev:
    Slik taler dessertgenerasjonen. Det gode med Norge er hva Norge kan gi MEG. Men jeg vil ikke yte noe tilbake, muligens sett bort fra litt overklassesutring.
    Hva forventer du folk skal yte tilbake da, utover å være i jobb, betale skatt og avgifter, avtjene verneplikt og delta i viktige politiske samfunnsfora som HFS OT?

Er det manglende deltakelse i 17-mai toget eller fravær av medlemskap i Partiet som er problemet?

Hva skylder jeg den store hellige staten utover min tilstedeværelse?

Skal jeg synge en salme for konge, fedreland og Stein Erik Hagen hver morgen før arbeid?

Eller skal man være mer forsiktig med å våge å kritisere politikerne, de som bare vil det beste for oss hvis de får bestemme alt?
    Nei til det meste av din satt-på-spissen-argumentasjon. De fleste bikkjene som biter den som gir ham mat, vil som oftest oppdage at det har en kostnad. Heldigvis er AS Norge ganske greie med de som sutrer og glefser litt når maten ramler ned på tallerkenen samme hvor i verden du befinner deg. For min og statens del kan du være hvor du vil, selvsagt. Men å sitte på en fortausrestaurant i Portugal og gaule om det jævelige lande du kommer fra, mens du smatter på en sigar og nipper til din dyre sherry, vel, det tilligger en partikultur du i alle tilfeller du finner, disatenserer deg kraftig i fra. Innerst inne er du Frp'er, Deph. Stå fram, stå fram!

Honkey

G

Gjestemedlem

Gjest
    Honkey-Chateau skrev:
    Innerst inne er du Frp'er, Deph. Stå fram, stå fram!
    Hvis det er ett område som hadde hatt godt av en frp-minister så var det nok landbruksministeriet. Her trengs det kraftig lut for å rydde opp.

Problemet med partier for øvrig et at det er for xenofobisk, kristenkonservativt og at det er overfylt med usympatiske og utrivelige mennesker. Hadde den andre fraksjonen vunnet på Dolkesjø er det ikke umulig at det hadde vært et greit parti på mange måter i dag. I dag er det en skrotkasse for alt som kan krype å gå av tullinger i politikken, med en og annen oppegående opportunist blant dem.

Men staten er til for å tjene borgerne, ikke omvendt, og politikere som setter seg ut over det mandatet fortjener å bli gjort noe utrivelig med.

Når det gjelder Portugal er det et land vi kan lære mye av. Det er et land som tok et oppgjør med diktatur, stat og fascisme i 1974 og som i dag er et sosialt og liberalt land med respekt for de forskjellige menneskene som bor der. De er mye fattigere enn oss, men politikerne behandler folk med respekt og ikke som barn. De VET så alt for godt hva en for sterk statsmakt betyr.

Vedlegg

V

vredensgnag

Gjest
    Fritt etter hukommelsen, en fortelling fra lenge før muren falt. Det er internasjonal landbrukskonferanse i Storbritannia.
    I en pause kommer medlemmer fra den sovjetiske delegasjonen i prat med britiske kolleger, og de begynner å snakke om planlegging av forsyninger for ulike landbruksvarer, sovjetrusserne har nettopp presentert sitt forsyningsprogram, der alt planlegges fra jorden ligger brakk til brødvarene er i butikkhyllene.
    De har registrert at det er mye brødvarer i britiske butikkhyller, og er nysgjerrige på hvordan man får til en så stor og variert distribusjon, som i tillegg er kontinuerlig, de har ikke kunnet registrere brudd i forsyningene, hverken på brødvarer, meieriprodukter eller annet. Og dette er et område der det ofte svikter i CCCP.
    "Hvordan får dere til en forsyningslinje der det alltid er nok varer i butikkene? Det må da kreve ekstremt grundig planlegging?"

Tvert om, sier britene. Deres system er i stor utstrekning bygd på frivillighet, og enkeltaktører melder seg inn i en forsyningskjede i konkurranse med andre, og deltar i denne så lenge de er i stand til å generere overskudd, innenfor vilkårene for kjeden. Sentralt gir man retningslinjer når det gjelder matvaresikkerhet, men forsøker ellers å holde seg unna å gi direktiver.

"Men dere gir vel beskjed om hvor mye som skal dyrkes av hvert kornslag? Og hvor?"

Samtalen varte lenge, og det var komplett umulig for sovjetrusserne å forstå hvordan det britiske systemet var lagt opp.

Imens limer jeg inn følgende fra kommentartråden på reinkjøttlinken over:

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn