Legalisere drap?

J

Jurassic

Gjest
Siden politiet tydeligvis har lov til å drepe folk http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/09/09/511425.html burde vi kanskje tenke på å utvide rettighetene for offentlige ansatte. På trygdekontoret kan de drepe hun utenlandske 7-barnsmoren som får trygd, på trafikkstasjonene kan de mishandle de som har bremser som tar ujevnt eller mangler en lyspære på eu-kontrollen.

Urettferdig at politiet har all moroa.

G

Gjestemedlem

Gjest
Jurassic skrev:
Siden politiet tydeligvis har lov til å drepe folk http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/09/09/511425.html burde vi kanskje tenke på å utvide rettighetene for offentlige ansatte. På trygdekontoret kan de drepe hun utenlandske 7-barnsmoren som får trygd, på trafikkstasjonene kan de mishandle de som har bremser som tar ujevnt eller mangler en lyspære på eu-kontrollen.

Tja, du kan jo alltids bli dørvakt.

J

Jurassic

Gjest
Faktisk så er til og med ordentlige dørvakter en utdøende rase.

Kravet om rent rulleblad for å få lov til å passe på døra fører til at det står mammadalter i dørene som føler seg tøffe fordi de har fått et id kort og får lov til å gå i en slags uniform.

Var bedre tider før med psykisk ustabile vakter proppet fulle av steroider som klarte å ordne opp i døra.

Det er nok et tegn på at politiet vil ha moroa for seg selv.

G

Gjestemedlem

Gjest
Jurassic skrev:
Faktisk så er til og med ordentlige dørvakter en utdøende rase.

Kravet om rent rulleblad for å få lov til å passe på døra fører til at det står mammadalter i dørene som føler seg tøffe fordi de har fått et id kort og får lov til å gå i en slags uniform.

Var bedre tider før med psykisk ustabile vakter proppet fulle av steroider som klarte å ordne opp i døra.

Det er nok et tegn på at politiet vil ha moroa for seg selv.
Har du litt tolmodighet kan du jo ta deg jobb på MacDonalds.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jurassic skrev:
Nå har det skjedd i Pakistan.

I Norge ble denne mannen dømt uten bevis:
http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/02/16/391038.html

Forøvrig ønsker ikke jeg som trådstarter en tråd for å spre hverdagsrasisme, men heller å fokusere på politiets maktmisbruk.
De var begge norske statsborgere, og Norge utleverte ikke bevismateriale fordi de var redd han skulle få dødsstraff, nå er han tilbake i Norge og krever erstatning..

Trådens tittel var legalisering av drap og hvem som skal ha lov til dette... er det hverdagsrasisme å nevne det om noen med utenlandsk opprinnelse er innvolvert i noe... så lenge de ikke er offer?
Rahila var forsåvidt også av utenlandsk opprinnelse, og offer, så jeg har vel mitt på det tørre der..

J

Jurassic

Gjest
Komponenten skrev:
Jurassic skrev:
Nå har det skjedd i Pakistan.

I Norge ble denne mannen dømt uten bevis:
http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/02/16/391038.html

Forøvrig ønsker ikke jeg som trådstarter en tråd for å spre hverdagsrasisme, men heller å fokusere på politiets maktmisbruk.
De var begge norske statsborgere, og Norge utleverte ikke bevismateriale fordi de var redd han skulle få dødsstraff, nå er han tilbake i Norge og krever erstatning..

Trådens tittel var legalisering av drap og hvem som skal ha lov til dette... er det hverdagsrasisme å nevne det om noen med utenlandsk opprinnelse er innvolvert i noe... så lenge de ikke er offer?
Rahila var forsåvidt også av utenlandsk opprinnelse, og offer, så jeg har vel mitt på det tørre der..
Når tråden handler om norsk politi blir det irrelevant å diskutere kriminelle handlinger utført i utlandet uavhengig av statsborgerskap.

Angående dødstraff har Norge et moralsk ansvar.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jurassic skrev:
Når tråden handler om norsk politi blir det irrelevant å diskutere kriminelle handlinger utført i utlandet uavhengig av statsborgerskap.

Jasså. Jeg oppfattet tråden som en halvusakelig rakke-ned-på-noen-tråd i likhet med mange lignende andre tråder.
Tror du norsk politi bevisst prøver å drepe noen? Hvor mange arrestasjoner av mer eller mindre rabiate personer tror du de utfører i året, noen er ruset, noen er helt hysteriske og voldelige, jeg synes det er utrolig at noen i det hele tatt vil ha en slik jobb.

Hvor mange dør ikke ved lignende uhell på sykehusene hvert år? Politiet begår selvsagt feil som alle andre, den dagen kommer aldri at ikke noen vil omkomme grunnet uhell eller feil behandling verken på sykehusene eller under arrestasjoner eller politijakter her til lands, eller noe annet sted.

Man burde forøvrig ha et moralsk ansvar overfor å straffe de som dreper ungene sine og..

J

Jurassic

Gjest
Komponenten skrev:
Jurassic skrev:

Jasså. Jeg oppfattet tråden som en halvusakelig rakke-ned-på-noen-tråd i likhet med mange lignende andre tråder.
Tror du norsk politi bevisst prøver å drepe noen? Hvor mange arrestasjoner av mer eller mindre rabiate personer tror du de utfører i året, noen er ruset, noen er helt hysteriske og voldelige, jeg synes det er utrolig at noen i det hele tatt vil ha en slik jobb.

Hvor mange dør ikke ved lignende uhell på sykehusene hvert år? Politiet begår selvsagt feil som alle andre, den dagen kommer aldri at ikke noen vil omkomme grunnet uhell eller feil behandling verken på sykehusene eller under arrestasjoner eller politijakter her til lands, eller noe annet sted.

Man burde forøvrig ha et moralsk ansvar overfor å straffe de som dreper ungene sine og..
Som trådstarter ønsker jeg ikke at tråden skal bli nok en muslimdebatt før den blir stengt.

Tror en god del norske politifolk er svært glade i å være hardhendte og 7 menn bør klare å stagge en ordinær mann uavhengig av hvor ruset eller krakilsk han er.

Å være politi bør kunne være et givende yrke men dessverre er det en stor andel av politifolk som er totalt uegnet til jobben.

Se bare på Erik Håland, sannsynligvis startet han skytingen under NOKAS ranet, fikk ikke skutt nok der så han bestemte seg for å torturere 2 hunder senere men torturen var ikke nok så de ble skutt etter torturen.
Og på toppen av kaka får han 30 000 kroner i erstatning.

Jeg har min klare formening om hva han skulle hatt og det er ikke erstatning.....

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.752
Torget vurderinger
4
Det er bare norske stastsborgere som kan omtales og de bør være hvite i huden.
Det skjønner vel du også komponenten ;D

Synes ikke det er det minste rart at Politiet er hardhendte.
De er vel som folk flest, redde for sitt eget skinn.
Og når man samtidig ser hvor mye slåssing og faenskap som foregår i helgene så.
I min by leste jeg at Politiet måtte innom 16 privatfester for å stanse bråk og slåssing natt til søndag.

J

Jurassic

Gjest
Kriminelle handlinger utført i pakistan er rimelig off topic i en tråd om norsk politi.

Hvilken rett har politiet til å være hardhendte, jeg ser rett og slett ikke argumentet for det. At de må være autiritære og sette seg i respekt ser jeg behovet fra, men derfra og til vold er et stort sprang.

Hvis folk spiller høy musikk etter klokka 11 har politiet rett til å ty til vold?
Er det din mening eller tolker jeg innlegget ditt helt feil RJEL?

O

OivindJ

Gjest
Det offentlige har aldri klart å følge de samme regler som pålegges alle andre.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
934
OivindJ skrev:
Som politikerene pålegger alle mener du vel. Folk er folk uansett om de er i privat eller off sektor.

O

OivindJ

Gjest
Gjest skrev:
OivindJ skrev:
Som politikerene pålegger alle mener du vel. Folk er folk uansett om de er i privat eller off sektor.
Jo, men de i off sektor har "frikort".

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Antall liker
1
Jurassic skrev:

Tja, det er ikke bare politiet som har "license to kill" her i landet: ssb.no. Skal vi først gjøre noe med dette er det vel greit å starte et sted det virkelig monner.

J

Jurassic

Gjest
Fush skrev:
Jurassic skrev:

Tja, det er ikke bare politiet som har "license to kill" her i landet: ssb.no. Skal vi først gjøre noe med dette er det vel greit å starte et sted det virkelig monner.
Jeg ser på abortmotstandere som vår tids mørkemenn.

Forslaget om fri abort kom i 1913, ble vedtatt i 1978 og trådte i kraft i 1979 og at man ønsker seg så langt tilbake i tid at man vil forby selvbestemt abort er så langt fra kvinnefrigjøring og likestilling en kan komme.

Er en vesentlig forskjell på et foster på 12 uker og et levende menneske.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jurassic skrev:
Som trådstarter ønsker jeg ikke at tråden skal bli nok en muslimdebatt før den blir stengt.

Tror en god del norske politifolk er svært glade i å være hardhendte og 7 menn bør klare å stagge en ordinær mann uavhengig av hvor ruset eller krakilsk han er.

Å være politi bør kunne være et givende yrke men dessverre er det en stor andel av politifolk som er totalt uegnet til jobben.

Se bare på Erik Håland, sannsynligvis startet han skytingen under NOKAS ranet, fikk ikke skutt nok der så han bestemte seg for å torturere 2 hunder senere men torturen var ikke nok så de ble skutt etter torturen.
Og på toppen av kaka får han 30 000 kroner i erstatning.

Jeg har min klare formening om hva han skulle hatt og det er ikke erstatning.....
Det plager deg altså ikke at det er tema man ikke får lov å diskutere..?

Respekten for politiet er på at lavmål blant mange, hva som gjør dette kan helt sikkert diskuteres i det vide og det brede, men at politiet ofte må ty til hardhendt behandling for å holde en person kommer vel neppe som noen overraskelse på noen, og de er ikke alltid 7 stykker.
Selvsagt finnes det drittsekker i politiet også, men her gjør man altså akkurat den samme feilen som man i andre sammenhenger stempler andre for, man henger ut hele gruppen av politifolk for det et lite mindretall gjør.
Noen politifolk har gjort noe som kan kritiseres, ikke alle, stigmatiseringsfellen ser det ut som vi kan gå i alle som en… Nå må man være oppmerksom her, og gi alle politifolk en individuell sjanse til å vise hvem man er, og ikke stemple dem som gruppe, de er individer de og… ;)

I likhet med deg provoserer det meg grenseløst når noen får erstatning når de mest sannsynlig er skyldig i en forbrytelse, men ikke dømmes grunnet mangel på bevis. Ikke bare går de fri, de får belønning på kjøpet.

Rjel:
Ja jeg har skjønt at det er enkelte ting man ikke kan si noe om, det er vel dette som kalles innskrenking av ytringsfriheten…

J

Jurassic

Gjest
Komponenten:
Blir litt imponert over at du snakker om stigmatiseringsfellen angående politifolk mens du selv stigmatiserer muslimer.

Forøvrig er det ikke snakk om begrensning av ytringsfrihet å be om innlegg som svarer til topic for denne tråden.

Hvis det er ønskelig å diskutere abort og muslimer er det bare å opprette tråder for det men denne tråden opprettet jeg for å sette fokus på politiets maktmisbruk.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jurassic skrev:
Jeg ser på abortmotstandere som vår tids mørkemenn.

Forslaget om fri abort kom i 1913, ble vedtatt i 1978 og trådte i kraft i 1979 og at man ønsker seg så langt tilbake i tid at man vil forby selvbestemt abort er så langt fra kvinnefrigjøring og likestilling en kan komme.

Er en vesentlig forskjell på et foster på 12 uker og et levende menneske.
Sånn ser et 12 uker gammelt foster ut.

Ser virkelig ikke den store likheten mellom likestilling og abort, dette er et skalkeskjul, i dag finnes det så mange muligheter til å hindre et svangerskap på at likestilt kan man være uten å måtte ty til abort.
Det er like skremmende hvor lite respekt mange har for verdien av et foster som at noen ikke vil tillate abort, hadde man fått et litt annet syn på menneskerverdet til et foster hadde aborttallene nok gått ned helt av seg selv uten drastiske tiltak.

Jeg prøver for øvrig bare å påpeke at de som er så opptatt av at andre stigmatiserer enkelte grupper, selv ikke er hakket bedre, eller er det andre regler for dere?

Det var da svært så snevert det skulle være i denne tråden da, temaet er legalisering av drap, når man så kommer med eksempler på det som ikke passer med trådstarters synspunkter blir det protester.

Jeg har da skrevet hva jeg mener om politiet også.

J

Jurassic

Gjest
Såvidt jeg vet er ikke et foster levedyktig før etter 22-23 uker og da er det avhengig av hjelp så jeg definerer ikke et foster som "levende" og dermed ser jeg ikke på abort som drap heller.
Men for all del, hvis samvittigheten din holder til det må du gjerne stille deg på utsiden av et sykehus med en dukke smurt inn med ketchup.

Abort er ikke noe alternativ til prevensjon men det er en mulighet når uhellet er ute.

Abort og likestilling følger som hånd i hanske av den enkle grunn at kvinner skal ha rett til å bestemme over sin egen kropp.

Nå har jo Politiet og SEFO bevisst gitt villedende opplysninger i saken jeg referer til i mitt første innlegg, kommer ikke akkurat overraskende at de gjør det for meg.

ACAB

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Antall liker
1
Jurassic skrev:
Såvidt jeg vet er ikke et foster levedyktig før etter 22-23 uker og da er det avhengig av hjelp så jeg definerer ikke et foster som "levende" og dermed ser jeg ikke på abort som drap heller.
Et velskapt, nyfødt barn er heller ikke levedyktig uten hjelp fra omgivelsene.

Jurassic skrev:
Abort er ikke noe alternativ til prevensjon men det er en mulighet når uhellet er ute.
"Uhellet"? Folk flest vet vel utmerket godt hva de driver med når de lager barn. Det er jo ikke noe som bare skjer uten at man selv har bidratt i prosessen.

Jurassic skrev:
Abort og likestilling følger som hånd i hanske av den enkle grunn at kvinner skal ha rett til å bestemme over sin egen kropp.
Men skal de også ha rett til å bestemme over andres (les: barnets) kropp? Hva om barnet også er en kvinne? Gjelder ikke de samme rettene for henne?

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.752
Torget vurderinger
4
Jurassic skrev:
Kriminelle handlinger utført i pakistan er rimelig off topic i en tråd om norsk politi.

Hvilken rett har politiet til å være hardhendte, jeg ser rett og slett ikke argumentet for det. At de må være autiritære og sette seg i respekt ser jeg behovet fra, men derfra og til vold er et stort sprang.

Hvis folk spiller høy musikk etter klokka 11 har politiet rett til å ty til vold?
Er det din mening eller tolker jeg innlegget ditt helt feil RJEL?
Nei, jeg vet ikke jeg.
Høy musikk etter 11, da er det kanskje litt hardt å ty til vold. Er det noen i Politiet som gjør det?
Det jeg snakket om er masseslagsmål mellom fulle folk. Holder det da å være "autiritær og sette seg i respekt". Tviler på det.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Med fare for å bli beskyldt for enda en avsporing var det faktisk et innslag på nyhetene i dag ( nrk tror jeg) om feilbehandling på sykehus med fatale konsekvenser ( som jeg nevnte i et tidligere innlegg)
Der er det også et problem at leger er svært lite villige til å innrømme feil. Det er vel både menneskelig å feile, og så å ikke ville innrømme det i ettertid, dette forekommer nok i alle bransjer, men mens noen bare kan ta en "undo" er det andre steder såpass alvorlige følger som man her ser.
Det skulle mye til før legene kunne bli straffet for dette så vidt jeg forstod.

Ser du ellers ingen alternativ mellom det å skruppelløst akseptere abort og det å springe rundt på sykehus med blodige dukker?

Jeg mener at politiet bør ha rett til å være hardhendte der det er nødvendig, men selvsagt skal de unngå det i størst mulig grad. De har sin egen sikkerhet å tenke på de og, tror de utsettes for mye mer vold enn de selv utfører.

J

Jurassic

Gjest
Komponenten skrev:
Med fare for å bli beskyldt for enda en avsporing var det faktisk et innslag på nyhetene i dag ( nrk tror jeg) om feilbehandling på sykehus med fatale konsekvenser ( som jeg nevnte i et tidligere innlegg)
Der er det også et problem at leger er svært lite villige til å innrømme feil. Det er vel både menneskelig å feile, og så å ikke ville innrømme det i ettertid, dette forekommer nok i alle bransjer, men mens noen bare kan ta en "undo" er det andre steder såpass alvorlige følger som man her ser.
Det skulle mye til før legene kunne bli straffet for dette så vidt jeg forstod.

Ser du ellers ingen alternativ mellom det å skruppelløst akseptere abort og det å springe rundt på sykehus med blodige dukker?

Jeg mener at politiet bør ha rett til å være hardhendte der det er nødvendig, men selvsagt skal de unngå det i størst mulig grad. De har sin egen sikkerhet å tenke på de og, tror de utsettes for mye mer vold enn de selv utfører.
Det er jo menneskelig å feile så en kan ikke nødvendigvis straffeforfølge alle som har gjort en feil. Men hvis feilen f. eks skyldes at en var ute og drakk seg drita dagen i forveien så er det klart at personen bør straffeforfølges. Forøvrig tror jeg det er svært utbredt at kollegaer står sammen.

Ser ikke forskjellen på å være motstander av fri abort og å fly rundt med blodige dukker. Du må gjerne prøve å forklare meg forskjellen.

Hvordan skal det være nødvendig å være hardhendt når man er 7 mot 1?

Personlig har jeg opplevd å ligge nederst med 4 politifolk over meg og hendene på ryggen og jeg er ikke akkurat så stor og sterk med mine 73 kg (forbrytelsen var å drikke på offentlig sted i Kristiansand under Quart festivalen).

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.877
Jeg snakket med en ungdom for endel år siden om yrkesvalg. Han ønsket å bli politi og grunnrt det med at han hadde lyst til å utøve makt. Heldigvis kom han ikke inn på Poilitiskolen. Han kom inn på Fengselsskolen istedet og er nå fangevokter.
Jeg tror at mange tapere søker seg til yrker som innbærer at man må bære uniform, det være seg politi eller parkeringsvakt.

Topp Bunn