Politikk, religion og samfunn Legalisere Cannabis?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.576
    Antall liker
    1.316
    Sted
    Oslo
    Mye lettere å bli avhengig av noe de fleste har i skapet, bare for info.

    EDIT: Kan ikke se at det finnes noen sammenheng mellom ME og bruk av cannabis, ingen ting tyder på det. Derimot er det en klar sammenheng mellom bruk av cannabis og psykiske lidelser. Fortsatt mye en ikke vet om årsak-virkning, men sammenhengen er klart tilstede.
    Nei mulig det ikke finnes forskning som beviser det , men jeg kjenner et titalls med me og alle har røyket i 10 år. De har en avhengighet og klarer ikke slutte. Alle sammen har fått diagnosen ME. Det er ikke så vanskelig å få diagnosen. For at diagnosen kronisk utmattelsessyndrom skal kunne stilles, må pasienten ha vært plaget av vedvarende utmattelse, og andre symptomer som muskel- og skjelettsmerter, søvnvansker og svekket hukommelse, i minst seks måneder. Søvn, hvile og redusert aktivitet bedrer ikke symptomene.

    Alle som har prøvd dette selv over lengere tid vet hva jeg snakker om . Søvnvansker , hukommelse problemer , konsentrasjonsvansker, slapphet. Sosial adferd endrer seg .
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.077
    Antall liker
    2.535
    Nei mulig det ikke finnes forskning som beviser det , men jeg kjenner et titalls med me og alle har røyket i 10 år. De har en avhengighet og klarer ikke slutte. Alle sammen har fått diagnosen ME. Det er ikke så vanskelig å få diagnosen. For at diagnosen kronisk utmattelsessyndrom skal kunne stilles, må pasienten ha vært plaget av vedvarende utmattelse, og andre symptomer som muskel- og skjelettsmerter, søvnvansker og svekket hukommelse, i minst seks måneder. Søvn, hvile og redusert aktivitet bedrer ikke symptomene.

    Alle som har prøvd dette selv over lengere tid vet hva jeg snakker om . Søvnvansker , hukommelse problemer , konsentrasjonsvansker, slapphet. Sosial adferd endrer seg .
    post hoc ergo propter hoc
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.654
    Antall liker
    1.893
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Det der må være noe av det dummeste jeg har lest..
    Må være noe gift i drikkevannet
    ME er ikke så utbredt det er vel ca 40.000 med ME i Norge og du kjenner tiltalls og alle de har fått det pga røyking?
    Er alle menn også?
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.576
    Antall liker
    1.316
    Sted
    Oslo
    Det der må være noe av det dummeste jeg har lest..
    Må være noe gift i drikkevannet
    ME er ikke så utbredt det er vel ca 40.000 med ME i Norge og du kjenner tiltalls og alle de har fått det pga røyking?
    Er alle menn også?
    Om de er menn eller kvinner er ikke relevant. Slike utsagn som du kommer med sier nok til at jeg ikke gidder å ta en diskusjon med deg. Cannabis er heller ikke så utbredt 😅 de er alle stonere som ikke kommer tilbake i arbeidslivet pga kronisk røyking. Konsekvenen av å ruse seg på Cannabis daglig gjør deg sløv, slapp, treg reaksjon, Har du prøvd det lenge nok selv til å vite konsekvensene ? Det som er synd er at mange blir feilaktig diagnostisert med det .
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.654
    Antall liker
    1.893
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Bare sier at det er statistisk veldig lite sannsynlig, spesielt når 80% av de som får ME er kvinner.
    At det du kjenner er late og ikke gidder å jobbe er en annen ting.
    Forøvrig kudos, de har funnet en måte å få systemet til å jobbe for en selv istedenfor å jobbe for systemet.

    Ang erfaring så har jeg nok ikke røyka fast så lenge som dine venner
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.576
    Antall liker
    1.316
    Sted
    Oslo
    Bare sier at det er statistisk veldig lite sannsynlig, spesielt når 80% av de som får ME er kvinner.
    At det du kjenner er late og ikke gidder å jobbe er en annen ting.
    Forøvrig kudos, de har funnet en måte å få systemet til å jobbe for en selv istedenfor å jobbe for systemet.

    Ang erfaring så har jeg nok ikke røyka fast så lenge som dine venner
    Blir ikke mye god hifi av arbeidsavklaringpenger og uføretrygd, jeg har ingen problemer med folk som røyker ,men det det har flere konsekvenser en man tror. Voldstatistikken ville vært mye lavere om alle brukte hasj på byen istedenfor alkohol. Alt med måte
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.654
    Antall liker
    1.893
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Alt med måte er vel stikkordet ja
    Forøvrig tror jeg nok at folk ville fått seg en overraskelse hvis det blir legalisert og akseptert så folk kan snakke åpent om det. Det er flere som røyker enn man tror
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.576
    Antall liker
    1.316
    Sted
    Oslo
    En god del nærmere bevis enn ditt "enorme" utvalg av bekjente som har fått ME fordi de røyker hasj. Går ut fra at du kjenner begrepet "anekdotiske bevis", og hvilken verdi det har.
    Jeg har aldri skrevet at de har fått me av hasj. Jeg skrev at de har alle me 😉
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.631
    Antall liker
    10.175
    Jeg har aldri skrevet at de har fått me av hasj. Jeg skrev at de har alle me 😉
    Så hva insinuerer du med:
    Jeg vet om flere mennesker som alle har fått "diagnosen" me . Det er ingen tilfeldighet at de alle har brukt cannabis i årevis
    egentlig?

    Jeg har null problemer med å trekke fram ganske mange mennesker med mange spennende diagnoser, der alle har drukket mye alkohol. Hva er poenget ditt?
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.576
    Antall liker
    1.316
    Sted
    Oslo
    Så hva insinuerer du med:

    egentlig?

    Jeg har null problemer med å trekke fram ganske mange mennesker med mange spennende diagnoser, der alle har drukket mye alkohol. Hva er poenget ditt?
    Les hva jeg har skrevet i de andre postene så får du med deg poenget
     

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.229
    Antall liker
    5.183
    Nei mulig det ikke finnes forskning som beviser det , men jeg kjenner et titalls med me og alle har røyket i 10 år. De har en avhengighet og klarer ikke slutte. Alle sammen har fått diagnosen ME. Det er ikke så vanskelig å få diagnosen. For at diagnosen kronisk utmattelsessyndrom skal kunne stilles, må pasienten ha vært plaget av vedvarende utmattelse, og andre symptomer som muskel- og skjelettsmerter, søvnvansker og svekket hukommelse, i minst seks måneder. Søvn, hvile og redusert aktivitet bedrer ikke symptomene.

    Alle som har prøvd dette selv over lengere tid vet hva jeg snakker om . Søvnvansker, hukommelse problemer , konsentrasjonsvansker, slapphet. Sosial adferd endrer seg.
    Du propagerer gamle myter.


    Og for hva det er verdt så røyka jeg ganske mye over en femårsperiode± før jeg flytta og fikk en streitere omgangskrets, og som nevnt flere ganger tidligere i tråden merket jeg enkelte negative konsekvenser, men de var i samme størrelsesorden som da jeg drakk alt for mye kaffe. For ti år siden peisa jeg også i meg 7-8 kaffekopper i løpet av en vanlig arbeidsdag og det er heller ikke bra for søvnkvalitet og konsentrasjonsevne (og jeg har derfor også nesten sluttet å drikke kaffe). Og de helsemessige konsekvensene av å drikke for mye alkohol er av et helt annet omfang. Men du har rett i at cannabis ikke er brokkoli, og nettopp derfor er det viktig å få omsetningen inn i regulerte former så man kan innføre skadereduserende tiltak, i tillegg til at man får gjort noe med den enorme svarte økonomien. Skadefølger av rusbruk håndteres best gjennom en regulert omsetning, som vi vet fra erfaringene med alkohol. For skadefølger av alkoholbruk og illegal omsetning var forbudstiden en katastrofe, og for skadefølger av andre rusmidler er forbudstiden en pågående katastrofe.
     

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.229
    Antall liker
    5.183
    Kontrasten til ungdomsgjengene rundt Vaterlandsparken er betydelig.

     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.654
    Antall liker
    1.893
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Heia Norge
    Du kan plukke giftig og dødelig sopp uten konsekvenser
    Plukker du en sopp som gir rus er det fengselsstraff
    Veldig tydelig at myndighetene ikke vil vårt beste, de vil passe på at vi er lydige deprimerte konsumenter
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn