Lee Ritenour til Sildajazz i Haugesund 08.08.08

atletico

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.09.2002
Innlegg
521
Antall liker
817
Torget vurderinger
8
Dette kan bli en trivelig kveld.... ;D
Skal noe til å toppe konserten med Richard Bona i 2006 som er det beste jeg har hørt på Sildajazzen til nå, men dette bør bli bra.
http://www.leeritenour.com/tour-dates
 

Vapor

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2002
Innlegg
873
Antall liker
127
Sted
Bergen
Jeg hørte Ritenour på Maxime i Bergen i 97..en stor opplevelse!

Tar nok turen til Haugesund ja :)
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.121
Antall liker
3.903
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Oi-oi-oi.... denne har jeg veldig lyst å få med meg.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.151
Antall liker
10.658
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Okay - Her skal jeg også. Hifiasylet snakket og om det.
 

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Innlegg
1.120
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Lee Ritenour er sikkert bra, men konseptet Sildajazz er noe herk. Under dette arrangementet skrur utelivsbransjen (de delaktige) i Haugesund opp prisene til astronomiske høyder, bare for å flå folk mest mulig. ::) Ikke akkurat i jazzens ånd..?
 
S

Slubbert

Gjest
Hvis noen er i Haugesund på Sildajazz anbefales på det sterkeste å prøve å få med seg Hiromi's Sonicbloom (Hiromi Uehara) på Festiviteten, 09.08.2008, kl. 19:30. Det er ganske spesiell musikk, på ingen måte easy-listening, men nivået på musikerne er rett og slett bare perverst. Da Chick Corea hørte Hiromi ble han imponert nok til å ordne en duettkonsert prompte (When she was 17, she met Chick Corea by chance in Tokyo, and was invited to play with him at his concert the very next day. - Wiki). Du kommer garantert til å gå fra Festiviteten med geipen hengende i gulvet...


Vet da faen hvorfor embeddinga ikke funker, videoen er der den: http://www.youtube.com/watch?v=VXkBi5CzRJc

Dette er også severdig.

Skal noe til å toppe konserten med Richard Bona i 2006 som er det beste jeg har hørt på Sildajazzen til nå...
Har vært på Bona selv, det var jævlig tøft, går glatt inn på topp-10 av alle konserter jeg har vært på.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.151
Antall liker
10.658
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Slubbert skrev:
Hvis noen er i Haugesund på Sildajazz anbefales på det sterkeste å prøve å få med seg Hiromi's Sonicbloom (Hiromi Uehara) på Festiviteten, 09.08.2008, kl. 19:30. Det er ganske spesiell musikk, på ingen måte easy-listening, men nivået på musikerne er rett og slett bare perverst. Da Chick Corea hørte Hiromi ble han imponert nok til å ordne en duettkonsert prompte (When she was 17, she met Chick Corea by chance in Tokyo, and was invited to play with him at his concert the very next day. - Wiki). Du kommer garantert til å gå fra Festiviteten med geipen hengende i gulvet...

Skal noe til å toppe konserten med Richard Bona i 2006 som er det beste jeg har hørt på Sildajazzen til nå...
Har vært på Bona selv, det var jævlig tøft, går glatt inn på topp-10 av alle konserter jeg har vært på.
Takk for tipset Slubbert. Var på jazzen igår og skal igjen idag. Igår var det et morsomt band på den ene puben. Var ikke mye jazz men duverden som det svingte der inne. Fyren som spiller kontrabass er forøvrig i slekta mi.

I morgen Lørdag skal jeg nok på en privat fest. Tror ikke jeg skal på noe ser det ut for.

Noen andre som er i Haugesund denne helga?
 
Topp Bunn