LED Driver for xComfort dimmer?

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.555
Antall liker
1.455
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Jeg har fått en LED driver for en benkebelysning fra HTH. Belysningen besår av en slags LED-strips integrert i overskapene. 5 stk lengder. Disse er koblet i en LED driver med hver sin lille kontakt.
Har xComfort i hele huset, men jeg får ikke dimmet denne benkebelysningen. LED-Driveren er vist ikke dempbar. Det sier dem som installerte xComfort. Så da er jeg ut å leter etter en LED-Driver som kan dempes. Noen med forslag som kan hjelpe meg?

Jeg har denne:
LED driver uten dimming.jpg
 

Vedlegg

duc916

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
2.235
Antall liker
2.415
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
3
Du kan sette inn en dimmer mellom utgangen på forsyningen og den lille fordelingsboksen.
 

duc916

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
2.235
Antall liker
2.415
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
3
Den svarte ledningen er den hvite på din som går til den fordeleren. Den er koblet sammen den rød/hvite kabelen som går inn i dimmeren. Ut av dimmeren er det koblet til diodesløyfene. På toppen av strømforsyningen ligger fjerkontrollen.
 

duc916

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
2.235
Antall liker
2.415
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
3
Ulempen er at må ha en egen dimmer / fjernkontroll...
 

duc916

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
2.235
Antall liker
2.415
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
3
Kan du ikke bare bytte strømforsyngen til en som er dimbar (?) Det eneste du må sjekke er at den har 12 v dc ut, og med 75 w effekt. 75 w høres forøvrig mye ut for led til 5 kjøkkenskap (?) Hvilke dimbare led forsyninger bruker du ellers (?) Eller er dette den første led forsyningen du kobler opp (?)
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.555
Antall liker
1.455
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Kan du ikke bare bytte strømforsyngen til en som er dimbar (?) Det eneste du må sjekke er at den har 12 v dc ut, og med 75 w effekt. 75 w høres forøvrig mye ut for led til 5 kjøkkenskap (?) Hvilke dimbare led forsyninger bruker du ellers (?) Eller er dette den første led forsyningen du kobler opp (?)
Dette er eneste LED-driver/trafo jeg har.

Jeg har 230v LED-dimmere eller brytere i kontakter og LED over alt. Styres med xComfort.

Tipper det blir riktig. Tror du denne virker?
1620157559224.png
 
Sist redigert:

duc916

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
2.235
Antall liker
2.415
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
3
Dette er eneste LED-driver/trafo jeg har.

Jeg har 230v LED-dimmere eller brytere i kontakter og LED over alt. Styres med xComfort.

Tipper det blir riktig. Tror du denne virker?
Vis vedlegget 719563
Jepp, den vil funke. Har 12 v/ 7 amp ut. Det blir 84 w, som er akkurat litt mer enn de 75 w som er på den andre. Nå ville jeg aldri ha belastet noen av de helt ut uansett. Det som er VELDIG viktig er at du kobler + til + og - til - når du bytter de. Og som nevnt av andre, LED'ene er dimbare (?)
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.555
Antall liker
1.455
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Om LEDene er dimmbare? Tror det. Dette må jeg sjekke med HTH. Før jeg byttet til en XComfort bridge, fikk jeg dimmet. Det ble laget en dimmekurve som ‘virket’. Litt ujevn, men... XComfort Bridge har vist ikke denne kurven. Den er litt mindre fleksibel.
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.555
Antall liker
1.455
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Alle de 5 LED-skinnene er dimmbare og trekker til sammen maks 40W (38,8W). Trafoen som står der nå er på 75W og det er korrekt med det doble hvis alt skal dimmes. Men dessverre dimmer ikke denne trafoen med xComfort aktuatorene. Disse aktuatorene dimmer 15 andre LED-lamper rundt om.


Så da er det "bare å" finne en LED-Driver som er dimmbar via xComfort Actuator. Fasesnitt/Faseavsnitt.

Ingen kan svare på dette. Verken HTH som leverer LED-skinene eller Eaton som leverer xComfort kan svare. Har også forsøkt tredjepart.
 
Sist redigert:

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.555
Antall liker
1.455
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Fikk hjelp av Lysbutikken på Strømmen. Dem hadde ekstrem kompetanse på feltet. Fikk masse informasjon om belastinger og systemer. Anbefales på det varmeste.
 
Sist redigert:
Topp Bunn