Le Grande Focal -vennetråden for de som liker Focal, så klart..!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Haakono

    Medlem
    Ble medlem
    19.01.2011
    Innlegg
    5
    Antall liker
    4
    Jeg har et lite spørsmål til dere som har litt bedre oversikt på dette enn meg..

    Hva bør man belage seg på å betale for et sett Alto Utopia Be nå til dags? Har hørt disse engang, og ønsket om å eie dem brenner fortsatt, 6-7 år etter..

    Har hatt Utopia i bilen i "alle" år (10 siste), men ennå ikke tatt steget på hjemmefronten..

    Finner ingen tidligere annonser på dem heller, så lite å gå på sånn rent statistisk :)
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    Haakono skrev:
    Jeg har et lite spørsmål til dere som har litt bedre oversikt på dette enn meg..

    Hva bør man belage seg på å betale for et sett Alto Utopia Be nå til dags? Har hørt disse engang, og ønsket om å eie dem brenner fortsatt, 6-7 år etter..

    Har hatt Utopia i bilen i "alle" år (10 siste), men ennå ikke tatt steget på hjemmefronten..

    Finner ingen tidligere annonser på dem heller, så lite å gå på sånn rent statistisk :)
    Sist jeg spurte Andre på Hifihuset (i høst), snakket han fortsatt om 60k +/- etter tilstand, omlag det samme en jeg kjenner betalte for sine brukte for ca. ett år siden (de var strøkne)

    mvh
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Den prisen har Andre operert med i flere år. Etter at Scala for lengst har kommet, ville jeg prøvd meg med en lavere pris. Prisen avhenger for øvrig ikke bare av kvalitet, men også hvem du kjøper høyttalerne av. Det er alltid litt dyrere hos forhandler enn privat.

    Alto Utopia er gode høyttalere, og du får mye for prisen ved å kjøpe dem! :)
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Jeg har lyst til å snakke om mine egne høyttalere, men vet ikke hvordan 8)? Det er vel få om ingen andre eiere av Micro her. Har hatt dem i 4-5 år nå tror jeg og ser ingen kandidater til å erstatte dem uten å ta opp lån. Det hadde vært moro med noe nytt snart, men men. Jeg kan ikke ha mer bass så lytt som det er her. Er nervøs nok som det er i forhold til de der oppe. Ikke fått noen klager, men det må jo høre deg godt. Pleier ikke å bruke subben på kvelden og faktisk ikke til vanlig heller. Ja ja, snakker vel bare til meg selv kanskje. Har jo alltid hatt en lite ankepunkt med at de kanskje leverer litt vel mye i fleisen, men Kudosene jeg prøvde viste meg at jeg vil heller ha det slik enn de som pusser kantene. Mykere gjengivelse har sine klare ulemper. Engasjement, "edge" og klarhet blir litt lidende synes jeg.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Micro utopia har jeg aldri hørt, men det er sikkert ikke et dårlig valg å beholde dem. Min opplevelse er at det er med HI-fi som med bil: etter noen år får man lyst på noe nytt. Ikke det at det nye nødvendigvis er bedre, men det er i alle fall annerledes. Enkelte mener visst det samme om kona også, men den lar jeg ligge. Jeg har hatt samme kona i mer enn 25 år, så der har jeg i alle fall god samvittighet!! Hun er enda mer sportsidiot enn meg, og aksepterer at jeg holder på med utstyret som fyller halve stua.

    Vel, tilbake til Focal. Jeg har aldri hatt høyttalere som spiller så homogent som Alto utopia, og jeg opplevde aldri at naboen klaget pga bassen. Det har sikkert noe med å gjøre at Altoene har forholdvis lite dypbass - rart i grunnen når elementene er så store. Da jeg skiftet til SF Amati Futura ringte naboen på døra allerede neste formiddag og lurte på hva i h.... som hadde skjedd.
    For alle som vurderer å skifte fra Focal med berylliumsdiskant: Hør nøye etter om det du får, kan matche det du allerede har. Diskanten er nemlig i verdensklasse, i hvert fall på Utopia-serien.
     

    stg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.05.2006
    Innlegg
    191
    Antall liker
    0
    Får vel bli med her...........Focal er glade høyttalere! Men som en her sa: Meridian-Norost-Focal = dårlig match.
    Har "bare" Cobalt 816S og en Chorus sw 700 sub i et rom på 10-11 kvadrat, og rommet blir godt fylt av god musikk.
    Har som andre stadig lyst til å prøve noe annet. Lyttet til bla PSB, men Focalene er her enda. Og de blir nok lenge. :p
    Prøvde forresten stativhøyttalerne jeg hadde i kino-opsettet (706V tror jeg) men liker de gulvstående best.
    Gleder meg til å teste dem på den nye Rega RP6!!

    Stein-kaka ;D
     

    TomTom

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Innlegg
    215
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Lyngen skrev:
    Jeg har lyst til å snakke om mine egne høyttalere, men vet ikke hvordan 8)? Det er vel få om ingen andre eiere av Micro her. Har hatt dem i 4-5 år nå tror jeg og ser ingen kandidater til å erstatte dem uten å ta opp lån. Det hadde vært moro med noe nytt snart, men men. Jeg kan ikke ha mer bass så lytt som det er her. Er nervøs nok som det er i forhold til de der oppe. Ikke fått noen klager, men det må jo høre deg godt. Pleier ikke å bruke subben på kvelden og faktisk ikke til vanlig heller. Ja ja, snakker vel bare til meg selv kanskje. Har jo alltid hatt en lite ankepunkt med at de kanskje leverer litt vel mye i fleisen, men Kudosene jeg prøvde viste meg at jeg vil heller ha det slik enn de som pusser kantene. Mykere gjengivelse har sine klare ulemper. Engasjement, "edge" og klarhet blir litt lidende synes jeg.
    Jeg mente vi hadde utvekslet informasjon om Micro Utopia tidligere, Lyngen. Men du er ikke alene. Så mye kan jeg fortelle deg. Som Grammofon også skriver er diskanten i Utopia serien for meg en av de viktige grunnene til at jeg beholder Focal. De har etter min mening funnet en fin balanse mellom detaljer og musikalsk liv. Jeg synes nok Micro Utopia savner litt liv/pondus, men har enda ikke hørt noe jeg synes forsvarer prisen av andre stativhøyttalere. Enn så lenge utgjør de noe av det beste kompromisset jeg kan tenke meg. Men jeg har nå hatt gleden av å høre Diablo og må innrømme at jeg hører mye av det samme som mine Micro, bare med enda mer flyt og detaljer. Jeg vil råde alle som ikke har hørt Focal til å ta en lytt til Utopia serien. Spesielt hvis man tenker at Focal tilhører titandomen fra 90-tallet. Beryllium er en helt annen verden, i mine ører. Diabloene har en fantastisk sømløshet mellom diskant og mellomtone, enda bedre enn Micro.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    stg skrev:
    Får vel bli med her...........Focal er glade høyttalere! Men som en her sa: Meridian-Norost-Focal = dårlig match.
    Stein-kaka ;D
    Interessant det der. Jeg forsøkte en periode med Meridian integrert forsterker, Chapter premium ht kabler og Focal 1027 be. Ifølge Hi-fi huset skulle det gå bra, men jeg må innrømme at det ble et stort løft da jeg byttet til Chapter precis. Lyden løste seg på en måte opp og det hele lød mer uanstrengt. Nordost kabler har jeg ikke prøvd, men det at de låter kaldt, lyder kjent. ....
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    grammofon skrev:
    Micro utopia har jeg aldri hørt, men det er sikkert ikke et dårlig valg å beholde dem. Min opplevelse er at det er med HI-fi som med bil: etter noen år får man lyst på noe nytt. Ikke det at det nye nødvendigvis er bedre, men det er i alle fall annerledes. Enkelte mener visst det samme om kona også, men den lar jeg ligge. Jeg har hatt samme kona i mer enn 25 år, så der har jeg i alle fall god samvittighet!! Hun er enda mer sportsidiot enn meg, og aksepterer at jeg holder på med utstyret som fyller halve stua.

    Vel, tilbake til Focal. Jeg har aldri hatt høyttalere som spiller så homogent som Alto utopia, og jeg opplevde aldri at naboen klaget pga bassen. Det har sikkert noe med å gjøre at Altoene har forholdvis lite dypbass - rart i grunnen når elementene er så store. Da jeg skiftet til SF Amati Futura ringte naboen på døra allerede neste formiddag og lurte på hva i h.... som hadde skjedd.
    For alle som vurderer å skifte fra Focal med berylliumsdiskant: Hør nøye etter om det du får, kan matche det du allerede har. Diskanten er nemlig i verdensklasse, i hvert fall på Utopia-serien.
    Jeg har hatt en følelse på at jeg ikke får utnyttet diskanten fullt ut på Focalene for jeg tror kanskje Sugden har et lite forbedringspotensialet der. Litt mer "luft" og utklingning. Eller har den det? Diskanten legger jeg lite merke til, men det er jo slik det er i virkeligheten. Litt usikker med andre ord. På sikt har jeg lyst til å prøve en ordentlig high-end forsterker, men da må det bli en godt brukt en i såfall. Jeg innbilder meg at Sugden er noe av de beste man får i prisklassen, men så må man ikke bli for naiv heller da.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    TomTom skrev:
    Lyngen skrev:
    Jeg har lyst til å snakke om mine egne høyttalere, men vet ikke hvordan 8)? Det er vel få om ingen andre eiere av Micro her. Har hatt dem i 4-5 år nå tror jeg og ser ingen kandidater til å erstatte dem uten å ta opp lån. Det hadde vært moro med noe nytt snart, men men. Jeg kan ikke ha mer bass så lytt som det er her. Er nervøs nok som det er i forhold til de der oppe. Ikke fått noen klager, men det må jo høre deg godt. Pleier ikke å bruke subben på kvelden og faktisk ikke til vanlig heller. Ja ja, snakker vel bare til meg selv kanskje. Har jo alltid hatt en lite ankepunkt med at de kanskje leverer litt vel mye i fleisen, men Kudosene jeg prøvde viste meg at jeg vil heller ha det slik enn de som pusser kantene. Mykere gjengivelse har sine klare ulemper. Engasjement, "edge" og klarhet blir litt lidende synes jeg.
    Jeg mente vi hadde utvekslet informasjon om Micro Utopia tidligere, Lyngen. Men du er ikke alene. Så mye kan jeg fortelle deg. Som Grammofon også skriver er diskanten i Utopia serien for meg en av de viktige grunnene til at jeg beholder Focal. De har etter min mening funnet en fin balanse mellom detaljer og musikalsk liv. Jeg synes nok Micro Utopia savner litt liv/pondus, men har enda ikke hørt noe jeg synes forsvarer prisen av andre stativhøyttalere. Enn så lenge utgjør de noe av det beste kompromisset jeg kan tenke meg. Men jeg har nå hatt gleden av å høre Diablo og må innrømme at jeg hører mye av det samme som mine Micro, bare med enda mer flyt og detaljer. Jeg vil råde alle som ikke har hørt Focal til å ta en lytt til Utopia serien. Spesielt hvis man tenker at Focal tilhører titandomen fra 90-tallet. Beryllium er en helt annen verden, i mine ører. Diabloene har en fantastisk sømløshet mellom diskant og mellomtone, enda bedre enn Micro.
    Med "liv" antar jeg du mener mer bass, for engasjerende er de så absolutt. En av styrkende imo. Dynamisk kontrast kan kanskje kalle det. Og jeg er glad for at dem ikke har noen kul i bassen, men i stedet er presis og kjapp. Så har de naturlignok ikke pondusen til større høyttalere, men ikke sikkert at jeg ville ha byttet til en gulvstående til samme pris selv om jeg ikke hadde hatt naboer. Kunne kanskje hatt mer "kropp" og fylde, men jeg tror de faktisk er ganske korrekte. Fyldigere høyttalere er i mine ører noe farget, men forstår godt at man kan like det bedre.

    Var inne på tanken med å bytte dem med Diablo og det er nesten så jeg angrer litt i dag. Prisforskjellen hadde nok ikke blitt så liten, men bruktverdien hadde jo steget godt.

    Ja, vi har nok vekslet noen ord tidligere men husker ikke så mye. Hvilken forsterker bruker du og hvilke erfaringer har du gjort deg angående forsterkere til dem?
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    stg skrev:
    Får vel bli med her...........Focal er glade høyttalere! Men som en her sa: Meridian-Norost-Focal = dårlig match.
    Har "bare" Cobalt 816S og en Chorus sw 700 sub i et rom på 10-11 kvadrat, og rommet blir godt fylt av god musikk.
    Har som andre stadig lyst til å prøve noe annet. Lyttet til bla PSB, men Focalene er her enda. Og de blir nok lenge. :p
    Prøvde forresten stativhøyttalerne jeg hadde i kino-opsettet (706V tror jeg) men liker de gulvstående best.
    Gleder meg til å teste dem på den nye Rega RP6!!

    Stein-kaka ;D
    Kjøpte du dem brukt eller nye? Jeg hadde Cobalt, men slet med for pågående og lys/slank klang. Ble fortalt at jeg kunne vente til et halvt år med innspilling for da myknet de visst, men jeg valgte å selge dem. Prøvde mange forsterkere med ingen hjalp helt.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.840
    Antall liker
    38.568
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Må spørre dere her på vennen tråden.

    Kjører Jm Lab i mitt oppsett og er stort sett veldig fornøyd med lyden men synes dem er litt slanke i bunn,synes å ha lest at det er litt typisk Jm Lab/Focal.

    Er det slik eller er det bare her hos meg? begynner å tenke litt i retning sub i mitt oppsett.

    mvh
     

    stg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.05.2006
    Innlegg
    191
    Antall liker
    0
    Hei Motoren og Lyngen

    Ja, litt slanke og bra med diskant. Men kjører rør og sub og "varme" kabler. Er blitt glad i dem.
    Funker til både WiMP og Wamp..........

    Stein
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.840
    Antall liker
    38.568
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    stg skrev:
    Hei Motoren og Lyngen

    Ja, litt slanke og bra med diskant. Men kjører rør og sub og "varme" kabler. Er blitt glad i dem.
    Funker til både WiMP og Wamp..........

    Stein
    Takker for den Stein,ja har prøvd litt kabler og har ellers et varmt lydene forsterkeri men lyder fantastisk i hele registeret bortsett fra i bunn.

    Har tenkt på sub en stund nå og har egentlig ikke lyst i det hele tatt men jeg har vel kanskje ikke noe valg hvis en vil få med seg det som skjer i bass området.

    mvh
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    grammofon skrev:
    stg skrev:
    Får vel bli med her...........Focal er glade høyttalere! Men som en her sa: Meridian-Norost-Focal = dårlig match.
    Stein-kaka ;
    Hvor fikk du tak i Chapter premium høytalerkabler?
    Interessant det der. Jeg forsøkte en periode med Meridian integrert forsterker, Chapter premium ht kabler og Focal 1027 be. Ifølge Hi-fi huset skulle det gå bra, men jeg må innrømme at det ble et stort løft da jeg byttet til Chapter precis. Lyden løste seg på en måte opp og det hele lød mer uanstrengt. Nordost kabler har jeg ikke prøvd, men det at de låter kaldt, lyder kjent. ....
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.885
    Antall liker
    26.683
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Her er det verken slankt,tynt eller kleint i bunn på mine 1037be, har sub som deles lavt, men kunne godt spillt uten sub.
    Går på egne preferenser, litt smak og behag.
    ang forsterker valg til Focal så er Chapter ett glimrende valg.

    Hade også Cobalt 816s en periode, kan nog va litt krevende på elektronikk, Primare og Hegel fungerte værtfall ikke :p
    men når jeg satt opp Meridian 557 eff og 502 pre så var problemene vekk.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    motoren skrev:
    Må spørre dere her på vennen tråden.

    Kjører Jm Lab i mitt oppsett og er stort sett veldig fornøyd med lyden men synes dem er litt slanke i bunn,synes å ha lest at det er litt typisk Jm Lab/Focal.

    Er det slik eller er det bare her hos meg? begynner å tenke litt i retning sub i mitt oppsett.

    mvh
    Kanskje det henger sammen med at de tidligere modellene har en pågående lys fremtoning og stram bass. Typisk Focal? Det har kanskje vært sånn, men tror ikke det er er slik nå. De nye rimeligere modellene er vel heller stikk motsatt, men imponerer også mindre tror jeg. Gamle Electra hadde vel mye av de samme tendensene som Cobalt så vidt jeg vet (har aldri hørt dem selv). Mange slet med dem. 1000-serien har mye mer homogen klang så vidt jeg vet og Utopia er vel meget homogen, men aldri laidback. Fidelity rapporterte vel at én av Utopia modellene var noe frempå (husker ikke hvilken), men nå er jo også de faset ut. Så typisk Focal skal man vokte seg for, imo. Tor det er historie faktisk. De nye Utopia serien har jeg enda ikke fått anleding til å høre, men skal etter hva jeg forstår være mye av det samme bare enda bedre. Og betydelig dyrere!
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    cash 63 skrev:
    Hade også Cobalt 816s en periode, kan nog va litt krevende på elektronikk, Primare og Hegel fungerte værtfall ikke :p
    men når jeg satt opp Meridian 557 eff og 502 pre så var problemene vekk.
    Nøytral forsterker holder ikke for å få dem homogene.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    f skrev:
    Hvor fikk du tak i Chapter premium høytalerkabler?
    Høyttalerkablene fikke jeg fra HI-fi huset i Bærum. Jeg brukte dem ca 1/2 års tid og syntes de passet veldig bra sammen med de Electra 1027 BE som jeg da hadde. Når jeg så gikk over til Utopia Diva, og senere Alto, skiftet jeg til Chapter reference, som jeg fremdeles har. Jeg ser ikke bort fra at Andre fortsatt kan ha noen premium liggende.

    Når det gjelder elektronikk til Focal har jeg ikke all verdens erfaring, men har prøvd en 3-4 ulike løsninger. Som cash 63 skriver, er Chapter et veldig godt valg, og ialle fall den beste kombinasjonen jeg har hatt. Jeg registrerte for et år tilbake at den franske importøren av Chapter nettopp anbefalte en kombinasjon av Focal og Chapter.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Holdt på å kjøpe dem, for mange år siden.
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Ville bare informere tråden om at Focal Stello Utopia ble årets høyttaler i cost no object
    Klassen i The Absolute Sound.
    Foran bla. Magico Q5 og Q7.
    Det er sjelden ikke amerikanske produsenter kommer helt opp!

    Mvh

    Hifipuristen
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Da gratulerer vi Focal ! Angrer litt på at jeg ikke benyttet muligheten til å bytte til Diablo mens HiFihuset hadde dem.
     

    Troya

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.04.2008
    Innlegg
    115
    Antall liker
    8
    Endelig fant jeg da tråden.
    EMC-1Up (digitalt til) - dCs Debussy - EC.NEMO - Electra 1037be og det låter veldig bra. Ser noen sier lite bass eller litt tynn lyd, jeg har ikke noe av delene.
    Så en kjempetest av 1038Be i et amerikansk stereo blekke hvor de nevnte den i samme slengen med B&W800 og som med en sub var et alternativ. Noen som vet om det er verdt å skifte fra 37 til 38Be Alt annet som Focal har må man vel være millionær for å ha råd til.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.885
    Antall liker
    26.683
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Veldigt enig med deg Troya, det låter bra
    lite bas og tynnt er heller ikke noe tema her! kropp og kjøtt på beinet samt en voldsom dynamikk i stedet!!! Hade også gjerne bytte til en nyere mod, men litt i overkant av budsjettet den nye Utopia serien.

    Dine funderinger om det er verdt og bytte vil jeg ikke utale meg om, men trur absolutt Focal har gjort noe bedre med 1038 vs 1037.
     

    Screamingeagle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    119
    Antall liker
    49
    Sted
    Nesodden
    Har kjørt 926 Electra på Meridian og Musical Innovation i et års tid. Har vært veldig fornøyd med alt, bortsett fra at jeg har savnet "bitte litt mer klem og slag" i bassen. Jeg hører mye på klassisk rock og metal, noe som kanskje forklarer saken. Har prøvd mye tweaks, f. eks plassering, føtter, motfase etc, men hørte aldri helt den perfekte løsningen. På impuls kjøpte jeg meg en Ken Kreisel Dxd-808 Sub. Hurra!! Der satt det som det skulle!
    Det er viktig å nevne at suben står svært beskjedent på og at jeg kjører motfase. Den tiltrekker seg ingen oppmerksomhet, men tilfører musikken en fast dybde som øker dynamikken totalt sett. Den tar også liten plass og kan godkjennes av fruen, samtidig som den også kan spille promillen ut av langhårete kompiser, hvis ønskelig.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Electra 926 har aldri hatt "enorm" bass. Forskjellen mellom dem og 936 er ganske stor på akkurat det området. Men med en subwoofer kan man få en løsning som gir langt mer i sekken, enn i posen..!!! :cool:
     

    magnus.

    Medlem
    Ble medlem
    08.03.2007
    Innlegg
    17
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    3
    Melder meg på med 946 og cc901. Drevet av parasound hca2205 og marantz av 7005. Er kjempe fornøyd, noe som det ikkje virker som alle er med 946? Lurer også på om noen her har erfaringer med den gamle Jmlab sw38a suben? har veldig lyst på men mistenker den ikkje er så bra opp mot hva man får idag?
     

    LESSisdox@

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    706
    Antall liker
    242
    Sted
    Åkrehamn,karmøy
    Torget vurderinger
    1
    Hei melder meg inn her med disse , JM Lab 927 Beryllium/utopia , 25 aniversary Model. Fantastiske høytalere enormt og ryddig /rolig lydbilde,Flott Mellomtone og diskant, stramt og rent i bass, ruller nok av ved ca 50/40Hz.Har REL i bass, åpner alt som er på kilden som det spilles på,Brukt masse forsterkere/nermest gitt opp og få god lyd av disse,spilt med SS flere typer, og singel ended transistor og singel ended rør amper.
    spiller best med SE rør , enormt åpen lyd , og kilden må vere meget god , da den slører det til med en gang ved dårlig kilde/Cd /Dac/ Riaa.
    images (47).jpg

    Mvh Roy K
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Har selv Focal Micro Utopia, og de spiller fantastisk.
    focal-micro-utopia-be.jpg
     

    Yelll

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    187
    Antall liker
    54
    ".......Lurer også på om noen her har erfaringer med den gamle Jmlab sw38a suben? har veldig lyst på men mistenker den ikkje er så bra opp mot hva man får idag?
    Har hatt den... Fikk den ikke til. Svak amp, og stort element, antar det var grunnen til entone bass.. Sry, kan kke anbefale den..

    I beste mening
    -y
     

    magnus.

    Medlem
    Ble medlem
    08.03.2007
    Innlegg
    17
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    3
    Har hatt den... Fikk den ikke til. Svak amp, og stort element, antar det var grunnen til entone bass.. Sry, kan kke anbefale den..

    I beste mening

    Tenkte meg egentlig det. 160watt er ikkje så veldig mye på en 15". Tror du den kunne blit en bra sub med en ny og større forsterker? Som en hypex ds8.0 foreks? Elementet virker jo veldig bra kvalitetsmessig, med multimagnet og greier.
    -y[/QUOTE]
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn