LcAudio forsterker med brom.

Rocker

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Innlegg
616
Antall liker
96
Sted
Sortland
Torget vurderinger
2
Hei.

Har kjøpt en LcAudio The End Millennium.

Iflg selger skal den være bygget av Norsk Audioteknikk en gang i tiden.
Den fungerer helt fint og gir god lyd, men det er en ganske høy "humming" fra den.
Når jeg presser på lokket på oversiden og fronten, forandrer lyden frekvens, men den er fortsatt høy.
Hva gjør jeg?
Hvor kan jeg få dette ordnet?
Er det strømforsyningen?
Denne skal være på 2 x 200w, og jeg ser på LcAudio sine sider at jeg kan kjøpe strømforsyning derfra.
Problemet er at jeg ikke er loddekyndig, og kan ingenting om slike ting heller desverre.

Mvh
R.T
 
Sist redigert:
M

MusicBear

Gjest
Hei.

Har kjøpt en LcAudio The End Millennium.

Den fungerer helt fint og gir god lyd, men det er en ganske høy "humming" fra den.
Når jeg presser på lokket på oversiden og fronten, forandrer lyden frekvens, men den er fortsatt høy.
Hva gjør jeg?
Hvor kan jeg få dette ordnet?
Er det strømforsyningen?
Denne skal være på 2 x 200w, og jeg ser på LcAudio sine sider at jeg kan kjøpe strømforsyning derfra.
Problemet er at jeg ikke er loddekyndig, og kan ingenting om slike ting heller desverre.

Mvh
R.T
Har selv vært lykkelig eier av LC.Audio produkter - følgelig blir man litt entusiast når sakene låter så bra som de gjør.
I ditt tilfelle (hvis du bor på Sortland) ville jeg fridd til RJEL på forumet her - eller http://www.rj-elektronikk.no - ikke lange båtturen ned til Bodø :)
 
M

MusicBear

Gjest
Tusen takk MusicBear ... perfekt :)
Kan også være Morten på Norsk Audio Teknikk i Oslo kan gi deg et og annet godt råd her, han er service innstilt til månen og tilbake igjen, og som du sikkert vet den som solgte disse for et par tiår siden.
Og besøker du Oslo en gang og stikker oppom NAT - lytter til Cayin rørforsterkere og hva de koster - forbered deg på tung pakke på flyet hjemover igjen :cool:
 

Rocker

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Innlegg
616
Antall liker
96
Sted
Sortland
Torget vurderinger
2
Har vært innom der for mange år siden., så kanskje en tur innom igjen hadde vært noe.
Kan høre med dem etterhvert, men prøver meg i Bodø først :)
Har akkurat investert i pre, amp og tube-dac så må nok vente litt med mere handling hehe
 

RM

Bransjeaktør
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
529
Antall liker
1.440
Torget vurderinger
2
Hvis jeg oppfatter deg riktig sier du at brummingen er mekanisk! Da denne forsterkeren ble laget var nettspenningen lavere.
Du vil da kun løse problemet med nye, og ganske dyre, ringkjernetrafoer som er beregnet på høyere primærspenning.

R
 

Rocker

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Innlegg
616
Antall liker
96
Sted
Sortland
Torget vurderinger
2
Hei.
Jeg sier bare at lyden kommer fra amp'en og at den er irriterende, da jeg ikke har kunnskap om innholdet i denne, eller andre hifi-greier for den del :)
Var nettspenningen (i stikk-kontakten) lavere for 20 år siden???
 

RM

Bransjeaktør
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
529
Antall liker
1.440
Torget vurderinger
2
Den er 230V i Norge nå, og mange steder i området 235V. Den var 220V da ampen ble laget. Det kan du sannsynligvis se på selve trafoen.

R
 

Rocker

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Innlegg
616
Antall liker
96
Sted
Sortland
Torget vurderinger
2
Takk for opplysningen RM.
Jeg får sende den til en med peiling og be om et prisoverslag.
Ser på sidene til LcAudio at de fremdeles selger det meste av det jeg antar er inni denne boksen, så det blir nok en ordning til slutt :)
 
M

MusicBear

Gjest
Ser på sidene til LcAudio at de fremdeles selger det meste av det jeg antar er inni denne boksen
Dette er nok feil (ref.. folk jeg har hørt prøve det) bare så du er klar over det. Nettsiden er trolig ikke oppgradert på et drøyt tiår...

Jeg har selv også hatt L.C. Audio til (vellykket) reparasjon hos forumdeltaker RM, i tilfelle du får "njet" fra RJEL der oppe hvor du bor. Den gang også uten noe skjemaaer av noe art - tror RM har det meste av komponentbruk & konstruksjoner & sånt som en del av øvre del av hoderegionen. Som et videre tips; skulle ampen din havne nede hos RM - men allikevel ikke til å reparere - du kan trolig motta "tom-boksen" med Music Innovation innmat i enten A eller A/B drift og til bedre lydmessig resultat enn dansken du sliter med.
 

RM

Bransjeaktør
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
529
Antall liker
1.440
Torget vurderinger
2
Nei takk…

R
 

Rocker

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Innlegg
616
Antall liker
96
Sted
Sortland
Torget vurderinger
2
Alt er mulig skjønner jeg...
Får bare vente og se hva en "lærd" person kan finne ut :)
 

sofferud

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.02.2004
Innlegg
233
Antall liker
81
Sted
Kjeller
Det kan jo være trafobrum grunnet DC på nettet ditt. Det kan løses med DC filter.
Støttes. Hvis det er brumming som ofte kommer kort tid etter påslag og som varierer litt i nivå før det stabiliserer seg, så er DC-filter en svært billig quick fix som tar brodden av den verste lyden.

Sjøstrøm audio selger også ferdigbygget DC-filter med kort leveringstid.
 
Sist redigert:
Topp Bunn