LC Audio 800 XE

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Hørte denne hjemme i går da klubformanden havde en med. Særdeles positivt overrasket. På flere punkter slog den begge mine forstærkere. Svagheden var imidlertid det som Classe D normalt regnes for bedst til. Den var dårlig til at nuancere i den helt dybe bas. Måske med større trafo og kondensatorer. Det er en misforståelse at tro Classe D kræver mindre af forsyningen end Classe AB. En lille rest af elektronisk biklang var alligevel at spore. Alt i alt 100 gange bedre end de SYGE Icepower baserede konstruktioner.
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Opløsning og perspektiv. Ren lyd i hele frekvensområdet. Ikke hårdhed som på de fleste andre.
 

Hi-Fi-Nybegynner

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.03.2003
Innlegg
131
Antall liker
0
Har hatt nesten alle av LC audio sine selvbygg forsterkere. Dog ikke 800, den har jeg kun hørt i annet oppsett.

Etter å ha hørt 800 så sitter jeg igjen med samme konklusjon som vår danske venn. Meget bra oppløsning og perspektiv,
men litt "fuzzy" i de lavere regioner.

Generelt så har jeg funnet ut at de trenger MYE større strømforsyning en hva som er anbefalt. Selv så har
jeg en 2.3 med ca 100.000uf pr kanal. Jeg VET det er overkill, men desto større kondensator bank desto bedre
stabilitet i bass ytelsen har jeg fått. Problemet med elektronisk biklang løses med å bruke en god rørpre.

Har selv kjørt med 2.3 og rørpree i mange år og er veldig fornøyd med den kombinasjonen.
Kommer til å bestille 800 XE i løpet av høsten. Må bare bli ferdig med min røreffekforsterker som jeg
har jobbet med i 2 år :(

Til de som har lyst til å bygge selv så kan jeg anbefalle 800 XE.

Mvh

Roy-E
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.118
Antall liker
2.648
Roy-E skrev:
Problemet med elektronisk biklang løses med å bruke en god rørpre.
Den elektroniske biklangen blir ikke borte, du bare kamuflerer den bort. Dette er ikke veien å gå. IMO.
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Valentino skrev:
Duelund_Support skrev:
Icepower baserede konstruktioner
Hvilke har du hørt av disse, merke/modell og moduler?

I beste mening.
Personlig har jeg bare hørt ASP 1000 . Men i klubben har mange afskygninger været forbi og konklusionen var hver gang den samme.
Tror også jeg bestiller 800 XE til høsten. Den kan overtage strømforsyningen fra mine The End XP monotrin. Hver med 1000 VA C kærne.
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Espen R skrev:
Roy-E skrev:
Problemet med elektronisk biklang løses med å bruke en god rørpre.
Den elektroniske biklangen blir ikke borte, du bare kamuflerer den bort. Dette er ikke veien å gå. IMO.
På 800 XE er den nærmest ikke eksisterende. Tror man kan modde det væk. Vi moddede en Tripath i klubben og den var kanon. Ingen rest af biklang overhovedet.
 

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.980
Antall liker
1.055
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
Bare synd at Tripath-modulene hadde same stabilitet som ei bøtte vann oppå et kosteskaft...

Arne K
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Cobra2 skrev:
Bare synd at Tripath-modulene hadde same stabilitet som ei bøtte vann oppå et kosteskaft...

Arne K
Netop ! Og så er tiden løbet fra dem.
 

Kongle

Fersking
Ble medlem
06.08.2004
Innlegg
3
Antall liker
0
Sted
Hamar
Torget vurderinger
0
Hvordan er disse modulene kontra Hypex 400w HG med HPR12 og HNR12?

Jeg går i disse dager med tanke om et nytt prosjekt med 3 veis aktiv deling.
Er veldig i tvil rund hvilke type effekttrin jeg skal velge.

Vet det har vært diskutert dendel frem og tilbake. Noen som har kommentarer til valg av Klasse D?
 

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.980
Antall liker
1.055
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
Hypex er temmelig "bankers", og de under stadig oppdatering. (de har gjennomgått ganske mange "revisjoner" siden de kom...)

Arne K
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Cobra2 skrev:
Hypex er temmelig "bankers", og de under stadig oppdatering. (de har gjennomgått ganske mange "revisjoner" siden de kom...)

Arne K
Enig Hypex er nok at foretrække. L.C.Audio er gået helt i stå under den nye ejer idet DIY Audio blot er en meget lille del af hans virksomhed.
 
Topp Bunn