Lav takhøyde og unødvendig senssur på HFS?

L

larkus

Gjest
Nå vet jeg ikke hvor mange som fikk med seg det som foregikk på tråden "Roysens rede" for et par dager siden. Innleggene ble slettet av moderator "mbare" omtrent like fort som de ble skrevet. Sannsynligvis på anmodning fra trådstarter. Det hele startet med at jeg kommenterte at elkjøpkabelen som Roysen beskriver som "håpløs", ikke kunne være så håpløs likevel ut fra begeistringen over lyden i Roysens anlegg i et par av innleggene tidligere i tråden. Og dermed brøt et lite helvete løs! Jeg synes at moderatoren som var i aksjon her har vist elendig dømmekraft. Innleggene burde blitt stående. Hvis medlemmer skal kunne sensurere sine egne tråder slik at kun det man liker av kommentarer blir stående, så har HFS ingen verdi.

At Roysen og de andre deltakerene i lyttepanelet viser såpass begeistring over lydkvaliteten (les innlegg #1682 og #1684 i tråden) som ble oppnådd med det som sannsynligvis er en kabel som koster nesten ingenting, er så oppsiktsvekkende at det burde være av interesse for de aller fleste på HFS. Jeg kan ikke med beste vilje se at jeg har opptrått kranglete, provoserende eller kommet med støtende kommentarer i mine innlegg i tråden. Takhøyden på HFS er iferd med å bli urovekkende lav!

(Jeg regner forresten med at dette innlegget blir slettet også av en eller annen overivrig moderator).

Mvh
larkus

PS. Hvis noen ikke fikk med seg innleggene som ble slettet, så tok jeg screenshot av det meste som ble skrevet før moderator "mbare" gikk amok og slettet innleggene.

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.738
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Det er kun i "Mitt anlegg" trådene at eieren har moderatorrettigheter.

Det er vel også en bred enighet om at i slike tråder skal det være god stemning.
Det er ikke slik eller på sentralen....

Hva er problemet mener du...?

Mvh
oMF

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.693
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Man har normalt moderatorrettighet i "sin egen tråd", men om man sletter nicket sitt forsvinner også denne rettigheten.
Jeg antar at Roysen har bedt Mbare om å moderere for seg, siden han har slettet nicket sitt minst én gang siden han startet Roysens rede.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
"Mitt anlegg" trådene bør være fredet for slike diskusjoner. Det er nok av andre avdelinger for det. Jeg har god forståelse for at Roysen ikke ville ha slike tilbakemeldinger i tråden sin. Det er ikke stedet å ta slikt opp larkus. Det kommer vel litt ann på hvem sin tråd det er og hva emnet er, men det var jo opplagt at Roysen ville reagere på dette. Skjerpings larkus. ;)

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Hva om du hadde trukket ut et sitat og startet en debatt om dette i hifi generelt og slakta`n der? ???

Mvh. RS

norcad

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2006
Antall liker
22
orso skrev:
"Mitt anlegg" trådene bør være fredet for slike diskusjoner. Det er nok av andre avdelinger for det. Jeg har god forståelse for at Roysen ikke ville ha slike tilbakemeldinger i tråden sin. Det er ikke stedet å ta slikt opp larkus. Det kommer vel litt ann på hvem sin tråd det er og hva emnet er, men det var jo opplagt at Roysen ville reagere på dette. Skjerpings larkus. ;)
Så om jeg starter en tråd om mitt anlegg, vil alle bare skrive innlegg om hvor fantastisk bra det er? Kritikk er ikke lov?
Da lurer jeg egentlig mer på hva vitsen med disse trådene er, og ikke minst hva man skal få ut av å lese dem.
Ble plutselig veldig skeptisk til de anleggene som får skryt her på sentralen, det er jo tydeligvis bare fordi noe annet ikke er lov.

Er det egentlig så vanskelig å innrømme at det man før synes låt meget bra, faller igjennom etter en oppgradering?
Eller at man kanskje stikk motsatt blir påvirket av utseendet, pris og eierglede ved en komponent og derfor synes lyden også ble utrolig mye bedre?

For tiden har jeg Abrahamsen "all the way" koblet i sammen med billige kabler, og for tiden koblet til Klipsch RB-81. Og bedre får det bare ikke blitt, så det er sagt. :)

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
45.519
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
norcad skrev:
orso skrev:
Så om jeg starter en tråd om mitt anlegg, vil alle bare skrive innlegg om hvor fantastisk bra det er? Kritikk er ikke lov?
Da lurer jeg egentlig mer på hva vitsen med disse trådene er, og ikke minst hva man skal få ut av å lese dem.
Ble plutselig veldig skeptisk til de anleggene som får skryt her på sentralen, det er jo tydeligvis bare fordi noe annet ikke er lov.

Er det egentlig så vanskelig å innrømme at det man før synes låt meget bra, faller igjennom etter en oppgradering?
Eller at man kanskje stikk motsatt blir påvirket av utseendet, pris og eierglede ved en komponent og derfor synes lyden også ble utrolig mye bedre?

For tiden har jeg Abrahamsen "all the way" koblet i sammen med billige kabler, og for tiden koblet til Klipsch RB-81. Og bedre får det bare ikke blitt, så det er sagt. :)
negativ kritikk her på sentralen er en uting må du skjønne ;)

mvh

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
larkus skrev:
PS. Hvis noen ikke fikk med seg innleggene som ble slettet, så tok jeg screenshot av det meste som ble skrevet før moderator "mbare" gikk amok og slettet innleggene.
Det første som slår meg: du skriver at innleggene ble fjernet omtrent like kjapt som du skrev dem, men du rakk likevel å ta screenshots? Forventet du at dine innlegg ville bli fjernet?

Under kategorien "mine anlegg" så har trådstarter flere rettigheter enn normalt, og det er ikke stedet for evnt. overopphetede diskusjoner.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
norcad skrev:
Det er trådstarter som avgjør hva som er lov eller ikke under denne kategorien.

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
382
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Det kommer jo litt ann på HVEM som overoppheter diskusjonen. Hvis kommentaren er i det saklige, men om du vil i en uenig tone. Så er vel en saklig diskusjon rundt emne bedre enn moderering!

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
Som Høvdingen sier: under "Mine anlegg"-trådene er trådstarter sjef. Det at noen ikke har moderatorrettigheter i egen tråd (fordi de er ut- og innmeldt igjen) gjør at vi som moderatorer (meg i dette tilfellet) av og til redigerer på vegne av trådstarter (og etter trådstarters ønske). Det var et ønske fra medlemmene selv, så vidt jeg erindrer, at slik skulle det være. Det er dog kun i disse trådene at dere som brukere har moderatorrettigheter. Hvis det er problematisk, så får vi ta en debatt om det, da.

Som ja sa i mitt innlegg i tråden: hvis dere ønsker å diskutere det akutelle temaet, så står dere fritt til å gjøre det utenfor den aktuelle tråden - alle på sentralen kan opprette tråder som dere måtte ønske.

L

larkus

Gjest
Høvdingen skrev:
larkus skrev:
Det første som slår meg: du skriver at innleggene ble fjernet omtrent like kjapt som du skrev dem, men du rakk likevel å ta screenshots? Forventet du at dine innlegg ville bli fjernet?
Screeenshots tok jeg først etter at de første innleggene mine var slettet, og jeg så hvilken vei det hele bar.

L

larkus

Gjest
Mbare skrev:
Som ja sa i mitt innlegg i tråden: hvis dere ønsker å diskutere det akutelle temaet, så står dere fritt til å gjøre det utenfor den aktuelle tråden - alle på sentralen kan opprette tråder som dere måtte ønske.
Jeg synes ikke at det er passende å trekke et sitat ut av Roysen sin tråd, og diskutere det under f.eks. "Hifi generellt".

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Kanskje det hadde vært en ide at hver enkelt som starter egen tråd definerer takhøyden i åpningsinnlegget sitt.

Personlig er jeg enig i at disse trådene fort blir temmelig uinteressante, inklusive min egen. Ros mister fort sin sjarm når det ikke krydres med litt ris innimellom. Saklig kritikk og debatt bør tåles, også i private kosetråder. Tåler man ikke å høre andre meninger enn ekko av sine egne, kan man like gjerne lulle seg inn i et pledd og sette på en plate.

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Antall liker
105
Ærlig talt, larkus ;)
Ikke kom her å si at du ikke hadde et fnugg av anelse om hvordan førsteinnlegget ditt ville bli mottatt??
Det var jo ikke akkurat noen israelsk atomhemmelighet at den reaksjonen ville komme?
;D ;D

I nesten beste mening. ;D

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.693
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Birdman skrev:
lulle seg inn i et pledd og sette på en plate.
Det er akkurat det jeg bedriver, hehe. Skulle egentlig vært på utdrikningslang og kjørt bilcross og greier (derfor kan jeg ikke ta i mot OVK i dag), men i steddet luller og snørrer jeg. Michael Stipe synger I'm sorry, og låta heter So. Central Rain. På Reckoning. Ja, det er R.E.M.

Te!

L

larkus

Gjest
donnerwetter skrev:
Ærlig talt, larkus ;)
Ikke kom her å si at du ikke hadde et fnugg av anelse om hvordan førsteinnlegget ditt ville bli mottatt??
Hadde ingen anelse!

L

larkus

Gjest
Høvdingen skrev:
Det er trådstarter som avgjør hva som er lov eller ikke under denne kategorien.
Så det er iorden å starte en tråd om sitt eget anlegg der alle innlegg som ikke innholder rosende omtale blir slettet?
Vel..... enkelte har en tilnærming til denne "hobbyen" som iallefall jeg finner totalt forkastelig.

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Antall liker
105
Kortversjonen er vel at larkus bannet inderlig i den mest indremisjonske kabelkirken ;D

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.693
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Det skal man være faen så forsiktig med!

(Valentino er oppvokst i Egersund, hvor det ikke er puber på hvert gatehjørne men religiøse forsamlingshus.)

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Antall liker
105
Valentino skrev:
(Valentino er oppvokst i Egersund, hvor det ikke er puber på hvert gatehjørne men religiøse forsamlingshus.)
Det har da åpenbart blitt folk av deg likevel!
;D

L

larkus

Gjest
Valentino skrev:
Lyngen skrev:
Hva skrev du for noe?
Noe som Roysen upassende vil jeg anta. 8)
Jeg skrev følgende: (Husker ikke ordrett)

"Håpløs elkjøpkabel? Ut fra beskrivelsen av lyden fra anlegget med denne kabelen mellom signalkilde og preamp kan ikke denne kabelen være så håpløs likevel" Og i innlegget etterpå ville jeg vite hvilken kabel det dreide seg om.

V

vredensgnag

Gjest
En gang var Dagbladet Venstres partiavis, og det var liten tvil om at partiet Venstre ble pent behandlet.
Til slutt gikk det i parodien og journalistene begynte å skrive meldinger som denne: "På onsdag vil det bli avholdt et meget vellykket Venstremøte på Håndverkeren, start klokken 19."

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
160
Ønsker man å lese en anleggstråd der eieren har klart å motstå fristelsen til å slette, kan man jo lese min fra begynnelsen.. ;D

R

RoDa

Gjest
larkus skrev:
.... enkelte har en tilnærming til denne "hobbyen" som iallefall jeg finner totalt forkastelig.
Som jeg skulle sagt det selv!
Tror ikke vi nødvendigvis er enige..... ;D

R

V

vredensgnag

Gjest
"Det norske flagget vaier best."

Eller som Jagland en gang sa, litt ureflektert til statsminister å være: Det norske flagget vaier overalt hvor jeg kommer i verden.

G

Gjestemedlem

Gjest
Mitt Anlegg trådene er veldig personlige tråder hvor medlemmer velger å legge ut informasjon om seg selv, sitt anlegg, sine valg og prioriteringer, sin musikk og andre ting som de har lyst til å snakke om og å dele. Det er som å bli invitert med hjem til noen. I disse trådene er det opp til verten å bestemme hva som skal være tema og samtaleemne, og hvis folk ikke tar et hint etter at blir bedt om å la en sak, et tema eller en problemstilling ligge eller å diskutere det i en annen tråd.. så er dette rett og slett mangel på folkeskikk. Det meste kan diskuteres, men det er et tid og et sted for alt... og det er ikke nødvendigvis i disse private trådene.

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Antall liker
105
Gjestemedlem skrev:
Mitt Anlegg trådene er veldig personlige tråder hvor medlemmer velger å legge ut informasjon om seg selv, sitt anlegg, sine valg og prioriteringer, sin musikk og andre ting som de har lyst til å snakke om og å dele. Det er som å bli invitert med hjem til noen. I disse trådene er det opp til verten å bestemme hva som skal være tema og samtaleemne, og hvis folk ikke tar et hint etter at blir bedt om å la en sak, et tema eller en problemstilling ligge eller å diskutere det i en annen tråd.. så er dette rett og slett mangel på folkeskikk. Det meste kan diskuteres, men det er et tid og et sted for alt... og det er ikke nødvendigvis i disse private trådene.
Tiltredes ubetinget :)

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.793
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
sant det, deph.
selv om jeg personlig gir fan.
det er full texas i min "mitt anlegg"-tråd, og senest igår ble jeg stemplet som "en asiat med forkjærlighet for bling". ;D

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Karma skrev:
Ønsker man å lese en anleggstråd der eieren har klart å motstå fristelsen til å slette, kan man jo lese min fra begynnelsen.. ;D
Way to go!

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Karma skrev:
Veldig prisverdig spør du meg.

Ble selv moderert bort i en viss tråd fordi jeg fant fysiske trusler ovenfor andre debatanter noe smakløst.
Egentlig driter jeg i det, folk får sulle rundt som de vil.

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.311
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Gago skrev:
sant det, deph.
selv om jeg personlig gir fan.
det er full texas i min "mitt anlegg"-tråd, og senest igår ble jeg stemplet som "en asiat med forkjærlighet for bling". ;D
Sant nok Gago, men i din tråd "lander" det meste.
Uten å kjenne deg godt, så regner jeg med at det er grenser for hvilke tullinger du ønsker å bruke tid på i tråden din. ;)

Håvard

Topp Bunn