Launch Night In - 4 nye produkter fra Google

GLNI-4.jpg


Onsdag kveld arrangerte Google en verdensomspennende digital lansering. De produktene som er aller mest relevante for våre lesere er en helt ny smarthøyttaler og en ny versjon av Chromecast med Google TV. Siden det neppe er noen av leserne våre som er brukere av mobiltelefon…

Launch Night In – fire nye produkt


Onsdagskveldens lansering hadde den litt underfundige tittelen Launch Night In, og det var på forhånd nokså allment kjent at det var fire nye produkt som skulle vises frem. Og dette dreide seg produkter med sterkt variabel grad av forhåndslekkasjer. De to mobiltelefonene har av andre blitt karakterisert som årets mest forhåndsomtalte mobilnyhet. Og den nye utgaven av Chromecast skal angivelig allerede ha blitt solgt en- eller flere steder i USA før lanseringsdato.

Google Nest Audio

Den nye høyttaleren derimot har det vært få lekkasjer om på forhånd. Riktignok har det i løpet av den siste uken være lekket noen bilder, primært av etui, men detaljert informasjon har det vært lite av. Vi har selv hatt et testeksemplar av Google Nest Audio siden mandag, og lovet dyrt og hellig å ikke avsløre noe om prestasjonene før tidligst 5. oktober. Og det skal vi overholde.

Google Nest Audio er en smarthøyttaler som erstatter høyttaleren Googler Home. Den har samme lanseringspris i USA som Google Home hadde da den ble lansert, og er en mellomstørrelse-høyttaler i Google sitt sortiment. Mye mindre enn Google Home Max, og samtidig mye større enn Google Nest Mini, som undertegnede har hatt i tjeneste siden januar.

Nest Audio er en smarthøyttaler med et minimalistisk eksteriør. Den følger dagens trend for tilsvarende Bluetooth- og strømmehøyttalere ved å være trukket i et stofflignende materiale, og finnes i fem farger, og har kraftig avrundede former. Svært liten risiko for at denne høttaleren skal bli involvert i noen hjemmeulykker, med andre ord. I Norge har Google i denne omgang valgt å begrense fargevalget til to, i lys- eller mørk grå. Eller Charcoal og Chalk, som fargene er registrert som i folkeregisteret. De har dropper de litt smalere pastellfargede variantene som også ble vist på lanseringen. Fysisk betjening er begrenset til tre trykkfølsomme områder i øvre del av fronten, for spill/pause, volum opp og volum ned. Og på baksiden er det en fysisk bryter der du slår mikrofonen av- og på....

Les hele nyhetsartikkelen om fire nye Google-produkter hos Audiophile.no
Google_Launch_Night_In-33.jpg
 

Kommentarer

Singh

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2006
Innlegg
1.675
Antall liker
1.772
Torget vurderinger
1
Jeg legger merke til at Audiophile er nesten som Lyd & Bilde, mer og mer ikke hifi relatert blir omtalt. Synes att navnet Audiophile forplikter litt, dette er ingen kritikk men bare min mening.
 

Audiophile.no

Bransjemedlem
Ble medlem
02.06.2020
Innlegg
512
Antall liker
993
Torget vurderinger
0
Jeg legger merke til at Audiophile er nesten som Lyd & Bilde, mer og mer ikke hifi relatert blir omtalt. Synes att navnet Audiophile forplikter litt, dette er ingen kritikk men bare min mening.
God aften.

Det er riktig observert at enkelte av våre artikler handler om noe annet enn konvensjonell HiFi. Sånn har det vært hele tiden siden vi startet i 2002. Den gangen var de «avvikende» artiklene i langt større grad om surround, multikanal og hjemmekino enn de er i dag, mens vi i løpet av det siste året har foretatt en liten dreiningen i form av at en liten andel av våre artikler dreier seg om film og serieanmeldelser. Og vi har også begynt å skrive litt om mobiltelefoner, nettbrett og smartklokker. Dette er et bevisst valg.

Når det gjelder artiklene med film- og serieanmeldelser har noen av disse vært blant de artiklene våre med aller høyest lesertall. Dette gjelder spesielt anmeldelsen av Battleship Greyhound og Young Wallander. Det samme kan ikke sies om artiklene med mobilrelatert innhold, men vi kommer nok likevel til å fortsette med det også i et begrenset omfang.

Jeg har tatt en opptelling av de 70 artiklene vi har publisert siden vi startet med å vise artiklene våre på forsiden av HiFi-sentralen for fire måneder siden. Det gir denne miksen:
  • 47 artikler om Hifi-relatert stoff (inkl. Stig Arne sine dagbokartikler)
  • 3 artikler om andre lydprodukter (Lydplanker)
  • 28 plate- og konsertanmeldelser fordelt på 8 artikler
  • 4 artikler med miks av lydprodukter og andre produkt (gruppelanseringer Huawei, Samsung, Xiaomi, Google)
  • 6 Film- og serieanmeldelser
  • 1 artikkel om nettbrett og smartklokker (Apple)
  • 1 artikkel om TV
For å oppsummere dette snakker vi altså om ca. 60 artikler innenfor vårt kjerneområde, og 10 artikler som er litt nye veier. Som du ser av oversikten er det fremdeles en sterkt dominerende andel av våre artikler som handler om Hifi-, lyd og musikk. Dette er en miks vi trives med, og som i grove trekk vil forbli uendret.

Og så vil jeg også tilføye at denne miksen ikke er et resultat av en redaksjonell filosofi for at vi i størst mulig grad skal ivareta navnet. Det er en miks som er et resultat av valgene til de som bidrar med ubetalte artikler til Audiophile.no. Audiophile.no er drevet av entusiasme, og det krever at bidragsyterne skriver om det vi har et entusiastisk forhold til å skrive om. Vi mener også at dette bidrar til kvalitet på det vi skriver.

Du sammenlignet Audiophile.no med Lyd & Bilde. Men jeg vil anta at hvis du foretar en kategorisering av Lyd & Bilde sine 70 seneste artikler, vil du komme frem til en veldig annerledes fordeling enn den vi har i Audiophile.no. Lyd & Bilde har sin hovedtyngde (kvantitativt) på utsiden av HiFi, mens vi har vår hovedtyngde innenfor HiFi. Når det er sagt vil jeg også tilføye at jeg mener at Lyd & Bilde sine artikler om HiFi har høy kvalitet.

Det vil alltid være noen som ikke er interessert i de artiklene vi publiserer, og sånn må det være. Da er det en bra ting at de har et stående tilbud om å la være å lese nettopp disse artiklene. Alle artiklene er vanligvis ganske tydelig flagget med hva de inneholder, så det burde være en enkel oppgave å styre unna. Og så håper vi at mange fortsatt er interessert i å lese det vi har på hjertet, enten det er HiFI, musikk, filmanmeldelser eller annet stoff.


Mvh

Karl Erik Sylthe
Webredaktør i Audiophile.no
 

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
993
Link til alle artikler
412
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
Tre historiske kassettspelarar – Stig Arne si dagbok Mars 2024

Tre historiske kassettspelarar – Stig Arne si dagbok Mars 2024

  • 0
Eg har prøvd ut tre gamle kassettspelarar. Har da rabla, eller er dette heilt i tråd med tidsanden? Om ikkje anna kan du sjekka ølspalten. KASETTMEDIET Eg må nesten be om orsaking på førehand...
Fortsett
Audiophile.no
Linn 360 revisited – Back in Black i Vibes gate 13

Linn 360 revisited – Back in Black i Vibes gate 13

  • 0
I går den 18. april fikk vi vår tredje seanse med Linn sine nye flaggskiphøyttalere. Og i likhet med forrige seanse for et halvår siden var det den passive versjonen med aktive basser vi lyttet...
Fortsett
Audiophile.no
Thalia V2024 – Forbedret håndlaget innstegsmodell fra Erzetich

Thalia V2024 – Forbedret håndlaget innstegsmodell fra Erzetich

  • 0
Blaz Erzetich har sendt oss en melding om at de lanserer en forbedret utgave av sine rimeligste håndlagede hodetelefoner. Den nye modellen heter V2024, og skal ha mange forbedringer. Erzetich...
Fortsett
Audiophile.no
X Diamond Signature Edition – ny raffinert toppmodell fra Estelon

X Diamond Signature Edition – ny raffinert toppmodell fra Estelon

  • 2
Classics-serien til Estelon er den desidert mest omfangsrike serien, der vi finner de aller fleste modellene. Og toppmodellen i Classics-serien har nettopp fått en Signature Edition med svært...
Fortsett
Audiophile.no
Platesmaking 1-24, på 8. påskedag. Bare norsk, i grenseland mellom det meste.

Platesmaking 1-24, på 8. påskedag. Bare norsk, i grenseland mellom det meste.

  • 0
På nytt har det gått alt for lang tid siden forrige platesmaking. Og atter en gang lover jeg at det ikke skal bli like lang tid til neste korsvei. I mellomtiden kan dere kose dere med et helnorsk...
Fortsett
Audiophile.no
Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

  • 2
I dag har Bowers & Wilkins lansert 3 Signature-modeller i 700 S3-serien. Det dreier seg om de to toppmodellene i henholdsvis stativ og gulvstående utførelse. Og i tillegg har de for første gang i...
Fortsett
Topp Bunn