Laugtreff hos Tommy 2015-01-03

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • evhvis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    780
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    Ble et lite laugtreff hos Tommy for å starte nyåret. Det ble spilt på Sony drivverk->MF Tri-Vista DAC->First Sound pre-> GRAAF GM20 effekter->Merlin VSM SE. Frammøtte var Erik, Glenn, Tom Erik og Tommy. Verten er ikke glad i å bli tatt bilde av så eneste som legges ut av han er et med maske. Tommy har endret litt på oppsettet i løpet av 2014 og det har gradvis blitt bedre lyd. Lyden som kom ut av høyttalerne på dette treffet er det klart beste jeg har hørt hos Tommy og det var veldig morro å lytte. Ettersom Tommy er glad i å kjøpe, men hater å selge så har han veldig mye gromt utstyr liggende så legger ut bilder av noe av utstyret i første omgang og satser på å få lagt ut mer etterhvert.

    hele_systemet.jpg

    Hele systemet

    drivverk_mc_stepup.jpg

    Sony Drivverk med MC Step-up fra Triode på toppen

    _MG_3165.jpg

    Musical Fidelity Trivista DAC

    First_sound.jpg

    First Sound forforsterker

    graaf_gm20.jpg

    GRAAF GM20

    merlin.JPG

    Merlin VSM

    verten.jpg

    Verten
     

    evhvis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    780
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    french.jpg

    Fransk effekt (husker ikke navnet)

    mf_nu_vista.jpg

    Musical Fidelity Nu-Vista

    Vintage.jpg

    Marantz vintage tuner

    diy.jpg

    MAE selvbygg

    platespiller.jpg

    Platespiller (husker ikke navnet på denne heller)

    system2.jpg

    System nr. 2

    sunilda.jpg

    Audio Valve Sunilda
     

    tomerik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.12.2006
    Innlegg
    798
    Antall liker
    253
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    1
    Jeg måtte dessverre gå tidlig i dag så det er ikke det helt store lytteinntrykket å formidle. Det ble for det meste spilt på Sony cd-spiller, First Sound pre, Graaf-monoblokker og Merlin høyttalere. Forsterkerene var nok ikke helt varme når jeg var der, for lyden "slapp" seg aldri ut i bredden. Men, fra tidligere seansen så vet jeg at når forsterkerene blir varme så spiller det alltid skikkelig bra hjemme hos Tommy!
     

    GlennW

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.04.2011
    Innlegg
    97
    Antall liker
    136
    Sted
    Arendal
    Takk for nok et hyggelig treff. Kom selv litt sent, og anlegget hadde da spilt i to, tre timer. Fortsatt låt det langt fra optimalt. Etter enda et par timer begynte det å løsne litt og først da ble det liv i særlig de nedre frekvensene. Da jeg måtte dra rundt klokka elleve så var det "mer av alt". Mer bredde i lydbildet, mer engasjerende og morsom lytteopplevelse. Har hørt bedre lyd hos Tommy både med og uten Graaf GM20. Håper Tommy ikke lar dem være avslått i et halvt år før han inviterer på treff igjen :p

    Og platespilleren er vel en Nottingham, mens franskmannen heter Audio Sculpture Equilibre.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn