Laugtreff høst/vinter 2014

tomerik

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2006
Innlegg
798
Antall liker
253
Sted
Arendal
Torget vurderinger
1
Rastløs og vil høre musikk! Hvor og når blir neste treff?
 

evhvis

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.04.2009
Innlegg
780
Antall liker
641
Sted
Grimstad
Torget vurderinger
14
Rastløs og vil høre musikk! Hvor og når blir neste treff?
Har hatt noen minitreff hos meg, men begrenset med plass så har vært noen få av gangen. Holder fortsatt på med å spille in rørene på V2 posisjonen, men regner med at de begynner å stabilisere seg i løpet av uka. Du er velkommen til å ta en lytt i Grimstad en gang i neste uke hvis du har lyst, bare å sende PM et par dager i forveien så kan vi avtale tid. Er vel du, Sveinung og Gjert som ikke har vært her og hørt av de som er litt aktive i lauget. Hvis noen av de andre har lyst så er det plass til max 3 stk som lytter, så de kan godt slenge seg med bare jeg vet på forhånd.
 

tomerik

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2006
Innlegg
798
Antall liker
253
Sted
Arendal
Torget vurderinger
1
Evhvis, jeg kommer gjerne en tur for å høre hos deg! WHT høres spennende ut, har hørt det hos Vidar og det gav tidenes hakeslepp :)
Jeg tar med meg Sveinung (og andre ?) en kveld neste uke
 

evhvis

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.04.2009
Innlegg
780
Antall liker
641
Sted
Grimstad
Torget vurderinger
14
Evhvis, jeg kommer gjerne en tur for å høre hos deg! WHT høres spennende ut, har hørt det hos Vidar og det gav tidenes hakeslepp :)
Jeg tar med meg Sveinung (og andre ?) en kveld neste uke
Den er grei. Kjekt hvis dere sier ifra et par dager i forveien så jeg får satt av tid. Kai og Morten var innom i går, men da blei det kjørt på standard (nyproduserte EH 6922) rør på V2 pos pga. alle settene med NOS rør som går på 6922 fortsatt er ustabile lydmessig (2 sett som har ca 40 timer hver med innspillingstid). De 5751 rørene som er på V1 er omtrent innspilte (har ca 100 timer på seg). Regner med at de stabiliserer seg relativt mye i løpet av uka, så kommer til å låte en del annerledes i neste uke.
 

kai.b

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2006
Innlegg
331
Antall liker
706
Sted
Arendal
Nå er det på tide med aktiviteter, tenkte vi kunne ta treff oss meg søndag 23/11?
Teste kabler. Kansje mere saker, er det noen som er med.

mvh Kai.
 

evhvis

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.04.2009
Innlegg
780
Antall liker
641
Sted
Grimstad
Torget vurderinger
14
Passer for min del på søndag 23. november, kan ta med noen kabler for testing og muligens noe annet morro.
 

GjeEsp

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2006
Innlegg
575
Antall liker
111
Sted
Arendal
Torget vurderinger
2
Hadde vært kjekt med litt lyd igjen ja. Blitt alt for lite for min del, ihvertfall fra et anlegg. Går mer i HiFi direkte fra kilden her (tvillingene), og mer naturtro finnes ikke :rolleyes:
Jeg har tid til en lytt hos evhvis mandag, onsdag og torsdag denne uken og blir det en av de henger jeg gjerne med :)
Mvh
Gjert





Evhvis, jeg kommer gjerne en tur for å høre hos deg! WHT høres spennende ut, har hørt det hos Vidar og det gav tidenes hakeslepp :)
Jeg tar med meg Sveinung (og andre ?) en kveld neste uke
Den er grei. Kjekt hvis dere sier ifra et par dager i forveien så jeg får satt av tid. Kai og Morten var innom i går, men da blei det kjørt på standard (nyproduserte EH 6922) rør på V2 pos pga. alle settene med NOS rør som går på 6922 fortsatt er ustabile lydmessig (2 sett som har ca 40 timer hver med innspillingstid). De 5751 rørene som er på V1 er omtrent innspilte (har ca 100 timer på seg). Regner med at de stabiliserer seg relativt mye i løpet av uka, så kommer til å låte en del annerledes i neste uke.
 

GjeEsp

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2006
Innlegg
575
Antall liker
111
Sted
Arendal
Torget vurderinger
2
Det er på min jobbehelg, men om jeg har overskudd etter et par tolvtimers skift er jeg ferdig ved 20 tiden og tar muligens en tur :)
Mvh
Gjert




Nå er det på tide med aktiviteter, tenkte vi kunne ta treff oss meg søndag 23/11?
Teste kabler. Kansje mere saker, er det noen som er med.

mvh Kai.
 

tomerik

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2006
Innlegg
798
Antall liker
253
Sted
Arendal
Torget vurderinger
1
Evhvis, om det passer så tar jeg med Sveinung og GjeEsp førstkommende onsdag.
Kai, jeg er med 23. november. Tar med noen blå kabler fra Cardas :)
 

evhvis

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.04.2009
Innlegg
780
Antall liker
641
Sted
Grimstad
Torget vurderinger
14
Evhvis, om det passer så tar jeg med Sveinung og GjeEsp førstkommende onsdag.
Kai, jeg er med 23. november. Tar med noen blå kabler fra Cardas :)
Kan ta det kl 19:00 på onsdag hvis det passer?

Når det gjelder kabler til laugtreffet hos kai så lar jeg mine HT- og strømkabler være hjemme hvis du tar med med i blå variant (antar det er den varianten som matcher interconnectene som du, Kai og jeg bruker). Ikke noe poeng med å ha med mange sett av samme kabel.
 

GjeEsp

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2006
Innlegg
575
Antall liker
111
Sted
Arendal
Torget vurderinger
2
Onsdag kl 19 passer fint for min del :)
 

tomerik

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2006
Innlegg
798
Antall liker
253
Sted
Arendal
Torget vurderinger
1
Den blå varianten er interconnect med XLR. Forøvrig har jeg ett sett ARS Tube Traps som skal selges og som jeg også kan ta med for anledningen. Tror ikke det er noe vits i å teste de ut hos Kai, da han har ett svært godt dempet rom.
 

kai.b

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2006
Innlegg
331
Antall liker
706
Sted
Arendal
Ta de gjerne med ARS tube traps Tom Erik. Den blå varianten av interconnect XLR, så har jeg de.
Flott om du kunne ta med de blå Ht,og strøm kabel Erik.
 

skogmus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.12.2008
Innlegg
109
Antall liker
21
Heisann Laugvenner!!Ja på tide med et laugtreff igjen så stiller opp hos Kai førstkommende Søndag:)...Har forøvrig vært hos evhvis en del ganger å hørt på WHTene hans og ønsker dere som drar dit på Onsdag en hyggelig lyttekveld hos ham...:)
Mvh Morten..
 

evhvis

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.04.2009
Innlegg
780
Antall liker
641
Sted
Grimstad
Torget vurderinger
14
Greieste i morgen er nok å satse på å høre på musikk. Står noen ting i veien der man evt. hadde testet tube traps og litt jobb å finne alternativt sted å sette det. Har 2 sett av de blå interconnectene med XLR så blir evt. bare testing av lengde :)
 

evhvis

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.04.2009
Innlegg
780
Antall liker
641
Sted
Grimstad
Torget vurderinger
14
Blei 3 som kom innom på onsdag for en lytt og litt prat. Blei en trivelig kveld med en fin blanding av lytting, hi-fi prat og generelt pisspreik. Avspilling ble gjort fra CD og fra Wimp. Vertens (undertegnedes) valg av musikk falt ikke alltid i smak da det blei kjørt enkelte veldig lite hi-fi korrekte opptak for morroskyld så det var til tider en lettet gjeng som etterhvert fikk stå for låtvalgene ;)

Takk til de som kom, for en hyggelig kveld!

Fra venstre: Gjert, "anonym" og Tom Erik.
laugtreff.jpg
 

GjeEsp

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2006
Innlegg
575
Antall liker
111
Sted
Arendal
Torget vurderinger
2
Takk for en hyggelig kveld :)

For u.t var det kjekt med litt påfyll av både godlyd og generelt pisspreik. Da jeg stort sett bruker tiden på jobb, nyankomne tvillinger, hunden og husbytteplaner var det en kjærkommen avveksling med en skvett vin og musikk i fokus.

Lyden i Eriks anlegg er besnærende, oppløst og rått dynamisk. Et velbalansert lydbilde som står fjellstøtt. Pinpointing med artisten i senter (utmerket seg spes på Andrea Kvintett) gir en herlig følelse av tilstedeværelse. Som vi snakket om, så spiller det meget homogent og sømløst. Bassen var så til de grader der og med Hifi ukorrekt musikk (som u.t synes er helt topp),'funket det veldig bra. At WHT er gode høytalere kan ihvertfall jeg med min beskjedne erfaring skrive under på.

Om jeg skulle sette fingeren på noe, måtte det være at vi skulle hatt litt bedre tid, litt mer vin og ellers spilt masse mer musikk i flere stilarter. Men, alt dette kan jo gjøres en annen gang :)

Så, takk for en hyggelig kveld og så får vi satse på et treff om ikke alt for lang tid. En streaming kveld hos Tom Erik med hjemmebrygget øl kunne jo vært gøy.

Mvh
Gjert
 

tomerik

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2006
Innlegg
798
Antall liker
253
Sted
Arendal
Torget vurderinger
1
Takk for hyggelig kveld Evhvis, Tommy og GjeEsp !
Som alltid er det hyggelig å møte likesinnede, få diskutert litt og ikke minst høre musikk. Dette var første gang jeg har vært hjemme hos deg og bortsett fra CD-spilleren så kjenner jeg ingen av komponentene dine fra før. Dog har jeg hørt storebroren til høyttaleren din (WHT PR-1) flere ganger og de likte jeg svært godt! Høyttaleren din har jo de samme elementene, er delefilter-løs og komisk lettdrevne så en lytt hos deg har jeg sett frem til.

Som du nevner ble det spilt fra både CD og streamet fra Wimp (Hifi),- på den korte tiden og med skravlekoppene GjeEsp og Tommy på hver sin side ble det vanskelig å skille kildematerialet fra hverandre. Det må sies at vi møtes jo alt for sjelden, så skravling er selvfølgelig unnskyldt.

Det jeg la merke til, og som er utrolig digg, er dynamikken. Spesielt trommer og strenginstrumenter utmerker seg der de gjengis med all den microdynamikk, attakk og rytme som trengs for å få "live"-følelsen. Dette er jo også denne live-følelsen WHT er kjent for. Du har ett lite rom og man sitter nære høyttalerene, så man får musikken servert nærmest i fanget. Det er litt uvant for min del, men det er utvilsomt moro og engasjerende. Plassering av artister i rommet er bra, særlig i bredden. Når man satt på utsiden av lytteposisjonen så spiller det litt hardt og med en fremtredende diskant, men med det samme man beveger seg mot midten så faller brikkene på plass og den tonale balansen er, etter hva jeg mener, helt nøytral.
Jeg savnet nok litt bass, men vi snakker her om en ganske liten stativhøyttaler så det ville vært for mye å forlange. Til gjengjeld kan du spille latterlig høyt uten at lydbildet blir hardt og komprimert.

Takk for lytten og håper vi alle snart møtes igjen!
 

tomerik

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2006
Innlegg
798
Antall liker
253
Sted
Arendal
Torget vurderinger
1
Evhvis, har du en egen "hjemme-hos" tråd?
Om ikke så bør du lage en med litt mer informasjon om de komponentene du har, hva du har gjort med rommet osv....
 

evhvis

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.04.2009
Innlegg
780
Antall liker
641
Sted
Grimstad
Torget vurderinger
14
Har ikke en "hjemme hos" tråd per i dag, men mulig det blir laget en i framtiden. Har i grunnen mye tweaks i anlegget som er ekstremt lite "sentralen godkjent" så legger nok ikke ut alt i en slik tråd. Morsomste er at de 2 billigste tweaksa er det mest effektive.
 
Topp Bunn