Latency ved Mac avspilling med DSP

storab

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2013
Innlegg
537
Antall liker
790
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
6
Jeg holder på med nytt oppsett på hjemmekontoret og sliter med latency i forbindelse med DSP korrigering.

Oppsett med
MacBook Pro med M2 max
Virtuell utgang for Mac - Blackhole 2ch (har også prøvd VB-Cable)
HLHost med Accurate sound Hang Loose Convolver
Topping DM7 med 3 kanaler (høyre, venstre, sub)

Spørsmålet er hvordan jeg kan få redusert latency ved bruk av Video/YouTube og Teams (tipper jeg har 200-400ms nå).
Foreløpig endrer jeg til å kjøre lyd direkte til DM7 men jeg skulle gjerne beholdt korrigeringen.

Jeg mistenker at det er Blackhole/VB-Cable som er største synder ettersom latency ikke endrer seg ved lavere sample rate og mindre korrigering.

Er det noen som har et forslag til løsninger på dette, eller må det løses med korrigering i ekstern boks?
Dersom jeg må til med ekstern boks er jeg mest interessert i en som inneholder mikrofoninngang med 48V phantom power og tar gjerne i mot forslag til løsning.
Siste utvei er å kjøre korrigeringen i Neumann KH80 høyttalerne uten sub (evt sub fra samme leverandør).
 

ufo

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.02.2016
Innlegg
1.835
Antall liker
961
200-400ms software latency? hørtes mye ut. f.eks en random hardware dsp 2x4hd analog inn til ut 3.1ms
 

storab

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2013
Innlegg
537
Antall liker
790
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
6
200-400ms software latency? hørtes mye ut. f.eks en random hardware dsp 2x4hd analog inn til ut 3.1ms
Enig, det er alt for mye. Og jeg tror ikke det er HLC delen som lager så mye latency.
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.703
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Blackhole reklamerer med 0ms latency og er open source i tillegg så de har neppe noe å vinne på å lyve. Og skulle det mot formodning være litt latency likevel så er det ikke i hvertfall ikke 200-400ms. Ergo er det 100% sikkert at feilen ligger hos bruker eller hlc, evt. begge deler.
 

storab

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2013
Innlegg
537
Antall liker
790
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
6
Blackhole reklamerer med 0ms latency og er open source i tillegg så de har neppe noe å vinne på å lyve. Og skulle det mot formodning være litt latency likevel så er det ikke i hvertfall ikke 200-400ms. Ergo er det 100% sikkert at feilen ligger hos bruker eller hlc, evt. begge deler.
Da har du kanskje tips om hva bruker gjør feil :D
For jeg er helt sikker på at jeg kan ha gjort noe feil.
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.703
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Da har du kanskje tips om hva bruker gjør feil :D
For jeg er helt sikker på at jeg kan ha gjort noe feil.
Har dessverre ikke så mye å fare med utover det. Virket som du la skylden på BH, og jeg syntes ikke logikken backet dette opp.
Men altså, det er ikke verre enn å bruke en enkel plugin sammen med BH, f.eks en eq for å verifisere at det er null latency, så kan du ta det derfra.
 

storab

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2013
Innlegg
537
Antall liker
790
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
6
Løste problemet og det var ikke BH.
Hang Loose Convolver er optimalisert for å kunne sammenligne flere filter uten avbrudd i musikken. Derfor korrigerer den automatisk latency til å være lik filter med størst latency for alle valgene.

Nå har jeg laget oppsett med en preset med kun ett low latency filter for avspilling og ett for optimal korreksjon for musikk (etter tips fra Mitch som ha laget HLC).
Har nå 1 sample i latency og video fungerer helt fint.
 
Topp Bunn