Laseroperasjone til ca 8000!!!

hallvardr

Medlem
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Har tatt laseroperajson i england for ca 10 000 for begge øynene tur og opphold:) ser i følge øyenlegene nesten unormalt bra nå;)
Koster i norge ca 30-34000
Er normalt ca halv pris i england som i utgangspunktet er et kupp (spesiellt med tanke på at der har de holt på med dette i maange år og har mye bedre kvalifiserte personell) men optimax som vel er den største aktøren har et 2 for 1 tilbud. Der prisen blir ytterligere halvvert.
Jeg fikk med meg noen, la ut for 2 operasjoner og alt gikk fint for meg. Men personen jeg reiste med hadde ikke stabilt nok syn enda så det ble ikke noe operasjon på henne.

såååååååå!
Jeg kan gi tilbudet til en person!
dvs laseroperasjon begge øyner for ca 8000nkr.
for spm ta kontakt!

mob:40060346
mail: hallvard_rimereit@hotmail.com

EsE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2004
Antall liker
0
Hadde jeg vært noe eldre og hatt stabilt syn hadde jeg kastet meg på den! Men har en tante jeg kan høre med..

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.847
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

Skal ikke rakke ned paa tilbudet, men har selv tatt laseroperasjon i Bergen. Dette kostet 22000,- for begge oeyne. Dette inkluderte ogsaa 3 etterkontroller i loepet av det neste aaret, Og alle eventuelle komplikasjoner i forbindelse med operasjonen ville blitt dekket gratis.

Generellt er jeg veldig godt fornoeyd med operasjonen.

Jeg har heller ingen tro paa at de er noe daarligere paa dette i utlandet enn vi er i norge, men det er element med i dette at komplikasjoner kan oppstaa, det er ogsaa greit aa ha "legen" lett tilgengelig paa telefon eller for konsulatasjon.

Dette er IKKE et forsoek paa aa kritisere overnevnt innlegg, bare en liten paaminellse om at en kanksje ikke boer kaste seg paa en laseroperasjon uten aa ha tenkt litt igjennom det paa forhaand.

Mvh
OMF

SvSig

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
29
Sted
Vaksdal
Har ikke tenkt å ta en slik operasjon med det første selv om synet antakeligvis er stabilt nok. Men jeg lurer på en ting: Kan en slik type operasjon justere skjeve hornhinner også? Sliter med å finne linser som passer pga disse jævla hornhinnene...

Mvh
Sveinung

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.142
Torget vurderinger
1
Har ikke tenkt å ta en slik operasjon med det første selv om synet antakeligvis er stabilt nok. Men jeg lurer på en ting: Kan en slik type operasjon justere skjeve hornhinner også? Sliter med å finne linser som passer pga disse jævla hornhinnene...

Mvh
Sveinung
Det kan de fint. Kan øke prisen litt men det går helt fint.

Mvh.

Bjørn

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.847
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

Det var hovedsaklig skjeve hornhinner jeg ble operert for, og det koster ikke noe ekstra.

For de som er i tvil saa er en slik operasjon helt super, ikke vondt, raskt, bra resultat og ikke minst en lsipper alt styret med briller og linser resten av livet.!

Mvh
OMF

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.142
Torget vurderinger
1
Hei!

Det var hovedsaklig skjeve hornhinner jeg ble operert for, og det koster ikke noe ekstra.

For de som er i tvil saa er en slik operasjon helt super, ikke vondt, raskt, bra resultat og ikke minst en lsipper alt styret med briller og linser resten av livet.!

Mvh
OMF
-ja det er nok en sannhet med modifikasjoner, med tanke på at synet endrer seg hele livet, og at de aller, aller fleste av oss utvikler litt langsynthet når vi blir eldre, gjerne intreffer det etter 35+. Men relativt sett, synes jeg det veier opp for å slippe å være avhengig av briller f.eks. om man har -4 i nærsynthet.

hallvardr

Medlem
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
er vel i en alder av 41-42 en sannsynligvis vil trenge lesebriller, noe som vil si at jeg har 20 år fremfor meg med PERFEKT syn:) og ingen utgifter.

-ja det er nok en sannhet med modifikasjoner, med tanke på at synet endrer seg hele livet, og at de aller, aller fleste av oss utvikler litt langsynthet når vi blir eldre, gjerne intreffer det etter 35+. Men relativt sett, synes jeg det veier opp for å slippe å være avhengig av briller f.eks. om man har -4 i nærsynthet.

hallvardr

Medlem
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Etterkontroller:
jeg har tatt en i bergen og 2 i ålesund, disse sjekkene kan tas hos alle synsam optikere f.eks, som har personell for linsetilpassing, og jeg betalte 250kr pr sjekk. (de skal også fylle ut et skjema som sendes til optimax i london, så de får fulgt opp operasjonen)

Komplikasjoner:
På lik måte vil også alle komplikasjoner bli dekket av optimax gratis og de har en døgnåpen telfon for spørsmål o.l.

Tror jeg tørr å påstå at du er tryggere om en opererer hos optimax kjeden i england, de har vel hatt ca 180000 operasjoner, og på slike ting er erfaring en grei ting å ha med. Er også litt skeptisk til div tilbud utenlands (vi nordmenn tror vel vi er best i alt) men etter å ha fått sjekka ut dette i england er jeg overbevist, de har kommet en del lengre enn oss, og kan tilby en bedre pakke.

så dette er ikke noe jeg har kasta meg på hvertfall,
har sjekka utrolig nøye, så om dere har spm, er det bare og fyre på, evt ta kontakt med optimax.
men om en vil ha det til 8000 må jeg kontakte dem og gi nummeret mitt, for å kunne gi tilbudet.

Hei!

Skal ikke rakke ned paa tilbudet, men har selv tatt laseroperasjon i Bergen. Dette kostet 22000,- for begge oeyne. Dette inkluderte ogsaa 3 etterkontroller i loepet av det neste aaret, Og alle eventuelle komplikasjoner i forbindelse med operasjonen ville blitt dekket gratis.

Generellt er jeg veldig godt fornoeyd med operasjonen.

Jeg har heller ingen tro paa at de er noe daarligere paa dette i utlandet enn vi er i norge, men det er element med i dette at komplikasjoner kan oppstaa, det er ogsaa greit aa ha "legen" lett tilgengelig paa telefon eller for konsulatasjon.

Dette er IKKE et forsoek paa aa kritisere overnevnt innlegg, bare en liten paaminellse om at en kanksje ikke boer kaste seg paa en laseroperasjon uten aa ha tenkt litt igjennom det paa forhaand.

Mvh
OMF

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Laseroperasjon?
For hva?
Jeg får litt panikk bare ved tanken jeg.
Mot skjeve hornhinner skal visstnok være enklere med mindre risiko.
Det andre er vel snakk om nær/langsynhet?
Stabilt? Er det snakk om alder og derfor etterhvert mindre forandringer?
Da er muligens jeg stabil da. ::).

Mvh.KW

hallvardr

Medlem
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Hei!
Laseroperasjon?
For hva?
Jeg får litt panikk bare ved tanken jeg.
Mot skjeve hornhinner skal visstnok være enklere med mindre risiko.
Det andre er vel snakk om nær/langsynhet?
Stabilt? Er det snakk om alder og derfor etterhvert mindre forandringer?
Da er muligens jeg stabil da. ::).

Mvh.KW
panikk, hehe
sarte sjel;)
er ekstremt liten risiko på begge deler,
98% slipper briller etter operasjonen og om du skulle
være blandt de 2% kan du ta en gratis operasjon på nytt og få det korrigert.
Og jah det er snakk om nær/langsynthet
stabilt er vel når synet ikke forandrer seg mer på en stund, feks for min del mellom 16-42år ca.
så er kanskje litt utenfor målgruppen her;)
over 40 år må vel en sannsynligvis ha lesebriller uansett
så det er ikke så mange som vil, men en slipper
briller til daglig bruk da.

mvh
hallvard

miata

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.01.2005
Antall liker
1
Hvilken type laser operasjon er det snakk om ?

Er det den typen som brenner utenpå. Eller er det den typen der de kapper hornhinna og svir, og legger på plass hornhinna igjen ??

hallvardr

Medlem
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Hvilken type laser operasjon er det snakk om ?

Er det den typen som brenner utenpå. Eller er det den typen der de kapper hornhinna og svir, og legger på plass hornhinna igjen ??

Den jeg tok er epi-lasek som er den billigste og sikreste. Størst sannsynlighet for best resultat og som tåler mest juling i ettertid (de som driver med kontaktsport annbefales denne operasjonen feks).
Der gjør de linsen utenpå hornhinnen bløt med noe alkohol, så dyttes den til side, laseren svir og former hornhinnen, så dyttes den tilbake, og du får på
bandasjelinser (du kan velge å droppe bandasjelinsene og reise tilbake til norge, men jeg annbefaler å ha de på da det er mindre smertefullt og har en sikrere "gro" prosess. Med linsene må du være der i to dager og komme tilbake til klinikken for å fjerne linsene der). Med denne tar det ca 2 dager før du kan fungere normal igjen, og ca 1 uke før du ser bra nok til å kjøre bil feks.

andre alt. er lasik som oftest er brukt i norge.
der kutten en av toppen, istedet for å bløtlegge og dytte bort, så samme prosedyren med laseren, så brettes toppen tilbake. Denne operasjonen er noen tusen dyrere i england (ca 10 000), men er mindre smertefull i etterkant. Her kan du i teorien fungere normalt dagen etter operasjonen

miata

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.01.2005
Antall liker
1
Den jeg tok er epi-lasek som er den billigste og sikreste. Størst sannsynlighet for best resultat og som tåler mest juling i ettertid (de som driver med kontaktsport annbefales denne operasjonen feks).
Der gjør de linsen utenpå hornhinnen bløt med noe alkohol, så dyttes den til side, laseren svir og former hornhinnen, så dyttes den tilbake, og du får på
bandasjelinser (du kan velge å droppe bandasjelinsene og reise tilbake til norge, men jeg annbefaler å ha de på da det er mindre smertefullt og har en sikrere "gro" prosess. Med linsene må du være der i to dager og komme tilbake til klinikken for å fjerne linsene der). Med denne tar det ca 2 dager før du kan fungere normal igjen, og ca 1 uke før du ser bra nok til å kjøre bil feks.

andre alt. er lasik som oftest er brukt i norge.
der kutten en av toppen, istedet for å bløtlegge og dytte bort, så samme prosedyren med laseren, så brettes toppen tilbake. Denne operasjonen er noen tusen dyrere i england (ca 10 000), men er mindre smertefull i etterkant. Her kan du i teorien fungere normalt dagen etter operasjonen
Syns alle metodene høres helt forferdelige ut..
Tror jeg skal holde meg til døgnlinsene mine..

hallvardr

Medlem
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
haha, svært så pinglete folka her var da, hehe
selve operasjonen er totalt uten ubehag, kjenner ikke
noe i det hele tatt, eneste som er litt sært er å kjenne
at det lukter svidd og vite at det er øye ditt, hehe.
lasik er jo uten smerte i det hele tatt, så det e jo genialt for den sarte sjel.
jeg hadde ganske sterkt ubehag kvelden etter operasjonen, men litt må en tåle. dagen derpå var det litt sånn ubehag til tider, men ikke vondt.
men med tanke på at jeg sparte 2000kr og fikk en sikrere operasjon, synes jeg at en kan tåle litt ubehag for noen timer.
Men tar du lasik slipper jo du alt dette, og bruker du dagsliner er det ikke lange tiden før du har spart inne igjen operasjonen heller! + at du slipper å tenke på linser for resten av livet!! ganske så deilig? JAH!
hehe, jeg nyter hverfall tilværelsen;)

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Syns alle metodene høres helt forferdelige ut..
Tror jeg skal holde meg til døgnlinsene mine..
Hei!
Kanskje vi to får melde oss inn i pinglegruppa ;D
Ja, jeg er nok pinglete på "slike" områder.
Skulle vel egentlig ønske at jeg torde, da jeg tror at mine nakkeproblemer delvis skyldes briller som ikke alltid er helt tilpasset bruksområdene.
Laget meg nye lesebriller for hjemmebruk av noen utskiftede jobbdatabrilleinnfatninger.
De er tydeligvis tilpasset en avstand som er litt kortere enn det jeg egentlig skulle hatt.
Føler at jeg må ha blad/bok nærmere øya enn det som er naturlig for meg.
Når en da leser avisa liggende på kjøkkenbordet blir feilen enda større, særlig da Aftenposten var i fullformat ;D.
Veldig var for de minste flekker på brillene er jeg nok også, men så lenge det fungerer sånn passe brukbart så blir det vel ved det gamle.
Dette er nok et område jeg er svært pinglete, får jo panikk bare av tanken på å "klistre" en kontaktlinse rett på øyet ;D
Har f.eks. aldri åpnet øynene under vann, kanskje heller ikke så rart siden jeg også får nærmest panikk bare jeg dukker hue under vann.
Det er vel snakk om en form for klaustrofobi, ikke høre ikke se ikke ikke snakke ;D, men har ikke noe problemer med å stå i en heis som stopper utilsiktet uten å vite hvordan jeg ville reagere over lengre tid uten info om noen har merket det eller ei.
Jeg har de største problemene med nærsynet opp til ca en meter+ litt.
Har først nylig begynt med tvbriller og skjønte da at jeg nok kunne ha begynt med dette noen år tidliger, kanskje mest p.g.a. skjeve hornhinner?

Mvh.KW

hallvardr

Medlem
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
"Dette er nok et område jeg er svært pinglete, får jo panikk bare av tanken på å "klistre" en kontaktlinse rett på øyet"

frister kanskje ikke så veldig å kjenne svidd lukt fra øyet heller da kanskje?? hehe.

Øyet er no noe en bør være ganske forsiktig med da, så forstår din skepsis. Sjekket ganske så lenge og grundig før jeg tok operasjonen.
Men om du er plaget at det bør du vurdere det hvertfall, ta en prat med en optiker ellerno

mvh
hallvard

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
er vel i en alder av 41-42 en sannsynligvis vil trenge lesebriller, noe som vil si at jeg har 20 år fremfor meg med PERFEKT syn:) og ingen utgifter.
Man blir gjerne langsynt med årene, noe som da i teorien burde kompensere for nærsynthet i ungdommen....
For egen del har ikke det vist seg og stemme, er fortsatt like nærsynt som før.
En laseroperasjon frister, prisen som er nevnt her tilsvarer 4 års bruk av linser.
Vet at man opererer med samme pris i Thailand, mulig det kan friste mer (eller mindre) enn å dra til England..

Det som jeg har sett på som problemet er at det vel er vanskelig å få synet helt 100% med en operasjon. (korriger meg om jeg tar feil)
Og jeg ser på det som kjedelig om man etter en operasjon fortsatt måtte bruke linser f.eks for å kjøre bil etc... fordi at operasjonen ikke ble helt 100.

Tar man inngrepet i England koster det ekstra med fly, overnatting og sånne ting, evt også da om man må ha en operasjon nummer 2.

På den annen side koster det for mye her hjemme...
Hvordan går man forresten fram om man ønsker å bestille op. i England?

hallvardr

Medlem
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
jess, kom til at det er ca 4 år med linser, så er det spart inn:), ganske så genialt.
Tror nok jeg føler meg litt sikrere i england enn thailand da, hehe, selv om en ferie der sikkert hadde vært kjekt.

Nå er det da slik at det er en risiko at ikke alle operasjoner uansett om det er øynene eller andre plasser, at resultatet ikke blir 100%.
Men selv om der er en risiko, er den utrolig liten, er vel 98% av de som tar den som slipper briller etterpå, og da skal det litt til. Etter å ha vært der og tatt operasjonen og sett hvor pinlig nøyaktig de var med alt føler jeg meg ganske sikker på at det ikke vil oppstå noen komplikasjoner.
De har gjennom hele prosessen vært veldig nøye med at alt skal skje helt perfekt i alle prosesser og en måtte krysse avpå skjema for å ikke bli satt på liste over folk en kan kontakte for info om operasjonen, da er de ganske sikre på perfekt resultat.
Og så i ettertid vil de ha skjemaer fra ettertestene for å se at alt gpr riktig for seg, de virker rett og slett utrolig dyktige.
På de sjekkene jeg har tatt i norge har også øyenlegene vært veldig imponerte over operajsonen, sitat fra sist sjekk; "du ser nesten unormalt bra" og "jeg hadde vært stolt over å gjort denne operasjonen" sier vel sitt. Så jeg har absolutt ingen problemer med å annbefale dette til andre.
Min operasjon ble da 100% perfekt, også kontrastsynet (nattsyn) er helt perfekt!

Fly og overnatting er også veldig billig og en vil, jeg betalte 1000 for fly tur/retur (fra bergen eller oslo med norwegian) og ca 1000 for opphold i 5 dager, dvs 10 000 for hele pakken:)
Så om en skulle trenge (noe som jeg tviler på) en ekstra operasjone, ville det ikke bli så dyrt uansett.

om du vil bestille en operasjon er det bare å gå inne på:
www.optimax.co.uk og kontakte de der, da får du tilsendt brosjyrer i posten med info, så for flere spm er det bare og maile til de. evt ringe.
Så for å få den for 8000 i stedet for 15-16 er det bare å kontakte meg, så skal jeg oppgi kundenummer osv, og at du stepper inn på det 2 for 1 tilbudet som jeg har fått.

mvh
hallvard

hallvardr

Medlem
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
da har jeg vært på siste ettersjekk, 3 mnd etter operasjonen og alt ser strøkent ut, herlig:)

Bertil_S

Fersking
Ble medlem
27.12.2005
Antall liker
0
Jeg vil gjerne benytte meg av ditt 2 for 1 tilbud. Er det fortsatt mulig? Lurer jo også litt på hvor man kan overnatte fem netter for 1000 kr... ???

matarazzi

Fersking
Ble medlem
07.06.2006
Antall liker
0
Er det noen som kunne tenkt seg å dra med meg den 17.juni?:)

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.677
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Ja det var denne tråden ja. Vil bare si at kona opererte øynene for ca 5 mnd siden eller noe i den dur. Prislapp 34000, resultatet ble glimrende.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Har tatt laseroperajson i england for ca 10 000 for begge øynene tur og opphold:) ser i følge øyenlegene nesten unormalt bra nå;)
Koster i norge ca 30-34000
Er normalt ca halv pris i england som i utgangspunktet er et kupp (spesiellt med tanke på at der har de holt på med dette i maange år og har mye bedre kvalifiserte personell) men optimax som vel er den største aktøren har et 2 for 1 tilbud. Der prisen blir ytterligere halvvert.
Jeg fikk med meg noen, la ut for 2 operasjoner og alt gikk fint for meg. Men personen jeg reiste med hadde ikke stabilt nok syn enda så det ble ikke noe operasjon på henne.

såååååååå!
Jeg kan gi tilbudet til en person!
dvs laseroperasjon begge øyner for ca 8000nkr.
for spm ta kontakt!

mob:40060346
mail: hallvard_rimereit@hotmail.com
Personellet i Norge er minst like bra som i England.

lionstar

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.03.2006
Antall liker
0
Jeg satte meg inn i det med laseroperasjon noen år siden, tror ikke det har skjedd noe siden da. Det jeg fant ut var at den eldste teknologien het :

PRK (steinalder)
Så vanlig Lasik (nyere)
Og så Lasek? med zyoptix laser/wavefront som det dyreste og nyeste/beste også fordi det fjerner minst hornhinne, men og best er tilpasset fjerning av skeive hornhinner, da hver enkel laserjobb programmeres nøyaktig tilpasset hvert enkelt individuelle øye, og ikke bare syns styrken. Tror det er dette som er det vanligste her i Norge, det gir også kortest rehabiliteringstid etterpå.

Jeg søkte og undersøkte

http://www.surgicaleyes.org/
http://lasikdisaster.com/ er en bra link, den viser at slike operasjoner kan gå veldig galt, den inneholder også informasjon om hva som er den beste teknologien, en ting å huske på er at kontaktlinser blir en umulighet i praksis etter laseroperasjon. Risikoen for komplikasjoner, som dårlig nattesyn, redusert kontrast er proposjonalt, med hvor sterk korreksjon en trenger. Risikoen for permanente haloes, og lignende, ser mer ut til å ha med sårheling, og kirurgens utstyr og kompetanse, det er og viktig at en virkelig er en god kandidat og ikke har urealitiske forventninger. Det er viktig å huske at synet har endel flere parametre enn å bare se supert på avstand som: kontrast, farger, nattesyn, det er endel ting inni øyet, som ikke nødvendigvis har godt av en laser, overflaten er heller ikke nødvendigvis like rund etterpå, som kan gi en annen type skeivhet enn skeive hornhinner gir, ved at overflaten blir ruere. Det lønner seg og også snakke med eksperter som ikke selger laseroperasjon.

Skulle jeg anbefalt noe, ville det være å sørge for å få den beste teknologien, de beste til å operere, de beste undersøkelsene, dobbeltsjekke, trippelsjekke, be om mange referanser, og velge ut ifra kompetanse, teknologi, og ikke ut ifra pris, kan man bruke kontaktlinser problemfritt, ville jeg ikke engang vurdert laseroperasjon, ihvertfall ikke ut ifra et økonomisk motiv, mitt valg ble å ikke utsette øynene mine for risikoen..

På denne siden vises hvordan en svenske opplever synet sitt  i bilder, etter operasjoner, pluss at han gir gode tips til de som vurderer operasjon.
http://ronnyhagerman.com/laser.html

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Åssen går det med de som opererte i England?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.797
Torget vurderinger
0
Fikk tilbud for et par år siden om gratis laseroperasjon. En studiekamerat av broderen skulle gjøre det hvis han fikk bruke meg i reklameøyemed overfor andre av min yresgruppe, med ganske spesifike krav til syn og helse. Topp moderne utstyr og en av norges ledende klinikker innefor denslags. Det var bare en hake ved det hele, jeg bruker briller i det daglige og det funker fint for meg, men jeg må i liket med mange andre ta av meg brillene når jeg skal lese. Etter operasjonen ville jeg kunne legge bort brillene, men mest sansynlig ville jeg måtte bruke briller når jeg skulle lese. Da så jeg ikke noe poeng med det hele ! Kan si at jeg feiget ut ! ;)

Broderen "lot seg lure" og er veldig godt fornøyd, han ser jo andre biler når han er ute og kjører nå. Det gjorde han ikke før ! Helt klart et bidrag til oppfyllelse av nullvisjonen til samferdseldeptet. Så operasjonen er sikkert nyttig for mange den, men jeg tør ikke fikle med øynene i "utrengsmål".

Vedlegg

Topp Bunn