|
Kun når jeg prøvde med 10m kabler ;Djoaquin skrev:tør jeg ikke si for sikkert.
men er du plaget av støy, da?
Gå for en kabel med lav kapasitans og heller høyere serieinduktans. Det er sikkert mange merker og modeller som passer, men lydmessig ypperlige kabler som f.eks Naim NAC A5 og Linn K20 er laget for strekk på minst 15 meter uten å stresse utgangstrinnet i effektforsterkeren med unødvendig mye kapasitans.Vermin skrev:Hva slags høytalerkabler kan tåle ett 10meter strekk frem til 104db følsomme høytalere og levere signalet tysst?
Takk, hvem forhandler Chord?Vidar P skrev:Gå for en kabel med lav serieinduktans. Det er sikkert mange merker og modeller som passer, men lydmessig ypperlige kabler som f.eks Naim NAC A5 og Linn K20 er laget for strekk på minst 15 meter uten å stresse utgangstrinnet i effektforsterkeren med unødvendig mye kapasitans.Vermin skrev:Hva slags høytalerkabler kan tåle ett 10meter strekk frem til 104db følsomme høytalere og levere signalet tysst?
Hvis du vil ha skjerming for optimal støyskjerming, og allikevel bibeholde de fine LCR-verdiene fra Linn/Naim-kablene som mange effektforsterkere liker og yter best med, så anbefaler jeg å sjekke ut de aldeles glitrende gode Chord Epic Twin.
Mvh Vidar P
AZ Absolute har garantert kvalitetene, Absolute er de beste kablene jeg noensinne har hørt, både mht signal- og høyttalerkabler.Vermin skrev:Hva slags høytalerkabler kan tåle ett 10meter strekk frem til 104db følsomme høytalere og levere signalet tysst?
En kabel som Naim Naca5, med to lange parallelle ledere; vil ikke den ha høy kapasitans og lav induktans?Vidar P skrev:Gå for en kabel med lav serieinduktans. Det er sikkert mange merker og modeller som passer, men lydmessig ypperlige kabler som f.eks Naim NAC A5 og Linn K20 er laget for strekk på minst 15 meter uten å stresse utgangstrinnet i effektforsterkeren med unødvendig mye kapasitans.Vermin skrev:Hva slags høytalerkabler kan tåle ett 10meter strekk frem til 104db følsomme høytalere og levere signalet tysst?
Mvh Vidar P
Mvh Vidar PSpecifications
Cable 2-Core dumbell wire
Core 4 mm sq.
Strand 56 strands 0.3 mm copper
Insulation Grey PVC
Impedance 0.005 ohm per metre
Capacitance 16pf per metre at 1KH (typical value)
Inductance 0.93 mh per metre 1KH (typical value)