Lambchop...m/høstens vakreste?

O

om.s

Gjest
Dette er bare vakkert, når Kurt wagner og orkester setter igang sine spillerier, melodiøst, melankolskt, og vakkert, det er kjente oppskrifter (heldigvis!!!) Lambchop serverer og for tidligere kjente av Lambchop ligger "Damaged" i samme gate som deres forrrige.
For de som liker feks Sunna and the magic... er dette nesten ett must.
Det er bare å løpe å kjøpe.....

mvh

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
hei !

har "i hope you're sitting down","thriller"og"is a woman" på cd +"how i quit smoking" på lp.

regner med at "damaged" er en av de første platene jeg kjøper nå.sørgmodig,vakkert men samtidig behagelig.

mvh. s,

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
har nettopp gått til anskaffelse av "damaged" : flott !

kom på at jeg også har dobbel-cd'n"aw comon.no you comon"

mvh s.

O

om.s

Gjest
har nettopp gått til anskaffelse av "damaged" : flott !

kom på at jeg også har dobbel-cd'n"aw comon.no you comon"

mvh s.
Wagner & Co har flere meget gode skiver, men det blir "Damaged & Is a woman" som for meg topper discografien deres, dobbelt albumet er vel nesten det minst spillte her i huset.....
Da blir det å lete den (Damaged) opp på vinyl, de to beste bør jo være på det beste formatet ;D

mvh

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
hei !

ja det dobbelt albumet er lite spillt hos meg også,det var vel kanskje derfor jeg glemte å nevne det i første innlegg.har selvfølgeig "damaged" på stereoen akkurat nå 8)

mvh. s,

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
461
Torget vurderinger
4
Is a Woman på vinyl er både musikalsk og lydmessig en sekser på terningen.... (Har ikke hørt CD'n)

O

om.s

Gjest
Is a Woman på vinyl er både musikalsk og lydmessig en sekser på terningen.... (Har ikke hørt CD'n)
Da er det bare å "løpe og kjøpe" "Damaged" helst på vinyl den også ;D ......

mvh

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
461
Torget vurderinger
4
Da er det bare å "løpe og kjøpe" "Damaged" helst på vinyl den også  ;D ......

mvh
Sjekka hjemmesiden til Big Dipper, fantes kun på CD. Vet du noen som har vinylutgaven?

O

om.s

Gjest
Sjekka hjemmesiden til Big Dipper, fantes kun på CD. Vet du noen som har vinylutgaven?
Dessverre! ikke enda, har selv hatt cdén bare ett par dager, men er på utkikk.

mvh

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
hei !

det er ofte plateselskapene somler med vinyl-utgivelsene.jmfr."aereal" med Kate Bush.har hørt at vinyl-utgaver blir gitt ut av andre selskaper/distrubutører av og til.når det er nevnt synes jeg "is a woman" er en av mine referanse-plater på cd og "damaged" høres vel så bra ut.

mvh. s,

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.253
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Regner med at en annen skive, også den med influenser fra Nashville, vil kunne konkurrere her: William Hut`s kommende skive.....................

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
kjøpte nyeste Iron Maiden i dag riktignok på cd (ltd,ed.m/dvd) gled dere !

mvh. s,

sator

Medlem
Ble medlem
11.08.2005
Antall liker
0
hotstuff.se har også en del vinyl, bla. Lambchop.
Har aldri bestillt derfra selv, så jeg vet ikke hvordan de er på levering.

O

om.s

Gjest
Dette er bare vakkert, når Kurt wagner og orkester setter igang sine spillerier, melodiøst, melankolskt, og vakkert, det er kjente oppskrifter (heldigvis!!!) Lambchop serverer og for tidligere kjente av Lambchop ligger "Damaged" i samme gate som deres forrrige.
For de som liker feks Sunna and the magic... er dette nesten ett must.
Det er bare å løpe å kjøpe.....

mvh
Da ankom endelig denne på vinyl......

mvh

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Skal jeg være ærlig, så er jeg skuffet over Damage :'(
synes ikke Kurten treffer planken like godt som på mange av hans tidligere utgivelser, blir litt overflatisk og nerveløst til tider. Jeg ville virkelig elske denne, men innser at den ikke kommer til å bli i nærheten like mye spilt som eksempelvis "Is a woman"
For meg er nok høstens suverene plate Bonnie Prince Billy; "The letting go"
Dette er et trygt kjøp for alle Lambchop fans. garantert ;D

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Antall liker
0
Skal jeg være ærlig, så er jeg skuffet over Damage :'(
synes ikke Kurten treffer planken like godt som på mange av hans tidligere utgivelser, blir litt overflatisk og nerveløst til tider. Jeg ville virkelig elske denne, men innser at den ikke kommer til å bli i nærheten like mye spilt som eksempelvis "Is a woman"
Dette er et trygt kjøp for alle Lambchop fans. garantert ;D
Dette var min første reaksjon også. Men jeg merker at den sitter bedre og bedre for hver lytting. Og slik har det vært med alle Lambchop-platene jeg har til nå.

Lambchop med høstens vakreste? Ja, mye kan tyde på det. Sammen med American V av Johnny Cash. Jetmans forslag, Bonnie Prince Billy, skal jeg også sjekke ut. Høres interessant ut! :)

O

om.s

Gjest
Skal jeg være ærlig, så er jeg skuffet over Damage  :'(
Dette er et trygt kjøp for alle Lambchop fans. garantert  ;D
Godt å se at oppfattelsen av hva som er bra er delt, (hvorfor er det ikke like lett å overføre dette til andre tema rundt stereoén?) ellers hadde det vært kjedelig på musikk fronten, og andre for densags skyld, men jeg synes nå at "Is a woman" og "damaged" går litt hånd i hånd, og er vel de mest spillte av Lambchop her hjemme iaf, og jeg har samtlige skiver, om enn ikke alle på vinyl...

mvh

e-h

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.04.2006
Antall liker
5
Torget vurderinger
2
Lambchop er for det meste en bankers hos meg, men jeg må si at denne er blant de mest behagelige om ikke i helt samme sjanger som de andre (i mine øyne). Herlig med strykere nå i høstkulden :)

I

ijustpop

Gjest
Synes begge disse var best på 90-tallet.

Oldham var kanskje best med Palace rundt 95. Viva Last Blues og There is No-one that will take care of you anbefales for de som liker Bonnie Prince Billy og ikke har gått bakover i diskografien ennå. Og så lagde han en av nitttallets beste med 'I see a darkness'.

Lambchop fenget mest med How I Quit Smoking, Thriller og What Another Man Spills. Dog med forbehold, for jeg har ikke hørt på den nye ennå. Egentlig har vel Lambchop kjørt litt for mye 'mer a samma' til å fortsatte være interessante etter 10 år. Men bevares, C'mon-platene f.eks har blitt spilt mye.

mazzy_star

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2005
Antall liker
5
Synes begge disse var best på 90-tallet.

Oldham var kanskje best med Palace rundt 95. Viva Last Blues og There is No-one that will take care of you anbefales for de som liker Bonnie Prince Billy og ikke har gått bakover i diskografien ennå. Og så lagde han en av nitttallets beste med 'I see a darkness'.

Lambchop fenget mest med How I Quit Smoking, Thriller og What Another Man Spills. Dog med forbehold, for jeg har ikke hørt på den nye ennå. Egentlig har vel Lambchop kjørt litt for mye 'mer a samma' til å fortsatte være interessante etter 10 år. Men bevares, C'mon-platene f.eks har blitt spilt mye.
Må si meg helt enig, min klare favoritt er How I Quit Smoking.
Ser du setter referanser til Bonnie Prince Billy, jeg ønsker derfor å komme med en anbefaling i samme gate for de som nyter denne type musikk, nemlig Songs: Ohia
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll

Dette er perfekt musikk til tunge høstkvelder :)

Lin

O

om.s

Gjest
Ser du setter referanser til Bonnie Prince Billy, jeg ønsker derfor å komme med en anbefaling i samme gate for de som nyter denne type musikk, nemlig Songs: Ohia

Lin
Songs.Ohia er aldri feil!!  ;D, har vel de fleste + noen solo av Jason Molina, knallbra innspillinger er det også!!!

mvh

I

ijustpop

Gjest

Lin
Var det jeg som dro fram Will Oldham her? Trodde noen hadde gjort det før meg.. blandet vel med en annen tråd, men sikkert til nytte for Lambchop-fans her.

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Var det jeg som dro fram Will Oldham her? Trodde noen hadde gjort det før meg.. blandet vel med en annen tråd, men sikkert til nytte for Lambchop-fans her.

Det var visst meg. Sorry, det skal ikke gjenta seg ;) Men "The letting go" er fremdeles høstens vakreste (for meg)

Topp Bunn