Når du kommer med så krasse tilbakemeldinger til en forumbruker fordi han ønsker å selge musikk han selv lovlig kjøpt synes jeg du trår langt over streken.Finn M skrev:Skjønner at du helst vil være anonym, anonym, for her er du ute på glattisen... ;DAnonym skrev:Det må finnes grenser for hvor smålig du skal være....Finn M skrev:Det hadde vært fint å kunne få ditt fulle navn og adresse....Kim skrev:Hva vet du om mine hensikter i forhold til å betale rettigheter til opphavsmennene?Finn M skrev:Selge den videre?! Er du skjør i nøtta? Er du ikke klar over at det er andre sine åndsverk dette handler om!?Kim skrev:Me so lucky. Fikk 1970 - 1975 boksen hos min kjære i bursdagspresang og fant Archive 1967 - 75 cd-boksen på Platekompaniet på Majorstuen. Flaks siden den er utgått. (Den er lagt inn på server så jeg kan godt selge den videre om noen er interessert.)
Hadde du prøvd å gjøre det samme med mine fotografier så hadde jeg politianmeldt deg tvert!![]()
Hvorfor ikke anmelde de som selger cd'er på bruktbørsen her også, det kan jo hende de har beholdt en kopi. Eller du kan ta den enda lengre ut med å anmelde alle som selger sine lp plater til antikvariater i tilfelle de sitter med en kopi på kassett, lydbånd eller harddisk.
Men er det virkelig slik at du ikke forstår at dette ikke er lov? :
Vet at vi lever i en tid der folk er vant med å laste musikk gratis ned fra nettet selv om det faktisk ikke er lov.
Men dette er mye verre. Her er det nemlig ikke snakk om å laste gratis ned til seg selv, at du går ut offentlig og tilbyr videresalg av musikk der rettighetene eies av Genesis. Et slags Pirate Bay i miniformat, faktisk. Hvor stort salg ser du for deg at du kan foreta? 10 eksemplar? 100 eks? 1000 eks?
Hadde du tatt den nykjøpte boksen din og lagt den ut for salg så er det selvsagt lov. Du har jo lovlig kjøpt et eksemplar og kan selvsagt selge det videre.
Hvorfor jeg er så hissig? Fordi du oppforderer offentlig til stjeling fra mine gamle helter. Rett og slett. Jeg blir lei meg på deres vegne.
Jeg for min del sitter fortsatt og håper at orginaloppsetningen av Genesis med Peter Gabriel og Steve Hackett skal samles for en verdensturne.
Men håpet svinner vel hen. Peters stemme er vel ikke den samme som på 70-tallet lenger....
Ser ikke helt hvor relevant det er om han har beholdt en kopi selv eller ikke, det må da være hans sak.
Jeg kjørte 10-15km/t over fartsgrensa på vei til jobb i dag, sannsynligvis en forbrytelse som gir høyere straff enn å selge en cd-boks uten å slette sin digitale kopi. Vil du tipse politiet om meg eller blir du sint av den grunn?