Lagring av CD'er

kibsgard

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
818
Antall liker
1
Jeg begynner å få et stort problem med lagring av CD'er (til fruens store fortvilelse), så nå vurderer jeg å kjøpe slike plastlommer for å putte CD og CD-hefte i (og kvitte meg med plast-cover'ene). Er det noen som har gode forslag til noen som selger bra slike plastlommer? Det skal visstnok også forlenge CD'ens levetid vesentlig hvis de lagres i en god plastlomme. Alle forslag mottas med takknemlighet.
 

Teoball80

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.04.2005
Innlegg
101
Antall liker
1
Kjøpte en Slappa veske på fredag. Har hatt slike små håpløse og billige plastlommer før, men Slappaen er i ett helt annet stoff. Skal være veldig snill med CDene fulgte også med en spesiell pusseklut.
Prisen var heller ikke så ille, væske for 160 plater 340.- hos NAT.


Terje
 

kibsgard

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
818
Antall liker
1
Saken er bare at da må jeg ha 25 slike Slappa vesker, og det blir vel ikke så mye mer praktisk. Dessuten har jeg 10 Benno CD-hyller jeg fremdeles har lyst til å bruke. Så det fineste hadde vært om noen kunne foreslå praktiske plastlommer av litt bedre kvalitet.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Jeg kan anbefale Case Logic sine Pro Sleeves. De er doble, og rommer én cd med booklet eller to cd'er uten booklet. Jeg har ca to tusen av dem, og er svært fornøyd.
Det er ikke alle forretninger som har det som lagervare,
men den norske distributøren er http://www.selek.com/
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.626
Antall liker
3.748
Svalander har noen skikkelige lommer som jeg selv vurderer. Mange varianter å velge mellom.

Har tenkt på et system hvor jeg putter plastlommene i (IKEA) arkivbokser.
 

kibsgard

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
818
Antall liker
1
Har du noen adresse/web-side til Svalander?
 

kibsgard

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
818
Antall liker
1

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Innlegg
1.343
Antall liker
0
kaste plastcovrene? Jeg for min del synes cd'er i hylle er rimelig pent jeg da, og der er fruen selvsagt enig!
 

kibsgard

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
818
Antall liker
1
kaste plastcovrene? Jeg for min del synes cd'er i hylle er rimelig pent jeg da, og der er fruen selvsagt enig!
Jeg synes også at det ser bedre ut med CD-covrene, men når stua er på 20 m2 og jeg har 3000 CD'er er valget enten å begynne med plastlommer eller å slutte å kjøpe CD'er. Det siste alternativet er ikke aktuelt.
 

Samleren

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Innlegg
630
Antall liker
26
Sted
Bergen
Bruker plascoverne som de er. Har dekket en hel vegg med hyller som elegant presenterer de ca. 10.000 CD'ene mine. Begynner likevel å bli problemer. Vurderer en skuffeløsning nå. Noen som har forslag. De 2.000 LP'ene må jo også få plass.

Samleren
 

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Innlegg
1.343
Antall liker
0
10k? Inni heite da folkens, hvordan får dere hørt alt? Og jeg trodde jeg hadde mye rart...
:)
Jeg antar og regner med vi snakker originale varer her? Noe annet hadde vært forkastelig
 
Topp Bunn