Løst tallerkenfeste Pro-Ject 2Xperience

Rizzo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2006
Antall liker
49
Torget vurderinger
11
Hei,

Jeg har en Pro-Ject 2Xperience som jeg har hatt ca 2,5 år nå. Jeg har nylig oppdaget at tallerkenfestet i trebasen har løsnet. Dette er festet i 3 skruer og den ene skuren må skrue-gjengene har gått i selve festet. Er dette noe noen har opplevd før, og hvorfor skjer det ved normal bruk og ikke minst hva må jeg gjøre for å fikse dette? Finnes det noen løsninger der jeg slipper å være uten platespiller i mange uker?

All input mottas med stor takk.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Hva er tallerkenfestet? Er det lageret du mener?

Bilde?

Pro-Ject-deler skal vel være kurant å finne.

X

X186841

Gjest
Er den skrudd fast i treverket med treskruer ? Har opplevd på de modellene som har den løsningen att treverket har tørket litt i fyringssesongen slik att det har blitt litt slakk.

Rizzo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2006
Antall liker
49
Torget vurderinger
11
Er den skrudd fast i treverket med treskruer ? Har opplevd på de modellene som har den løsningen att treverket har tørket litt i fyringssesongen slik att det har blitt litt slakk.
Det virker som at det ikke er treverket som er problemet, skurene går inn fra over siden og lageret må da være festet på undersida.. Den ene skrua har ingen ting å ta i når jeg skur den. De to andre har tak og jeg kan få lageret i riktig posisjon med dette, men det det er jo noe galt og vil helst ikke ødelegge flere fester i lageret enn det som allerede er kaput..

Rizzo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2006
Antall liker
49
Torget vurderinger
11
Hva er tallerkenfestet? Er det lageret du mener?

Bilde?

Pro-Ject-deler skal vel være kurant å finne.
Det er lageret jeg mener ja :) Er ikke helt oppe på all platespiller sjargong ennå :) Bilder kommer etterhvert, er ikke ved platespilleren nå.

X

X186841

Gjest
Sett den på høykant og se om det er muttere på skruene.På Acryl modellen er det ihvertfall muttere på undersiden.

696664-project_xperience_turntable_with_carbon_fiber_arm.jpg

Z

Zomby_Woof

Gjest
Hvis det er festet med treskruer rett i treverk eller MDF: Skru ut skruen, dytt nedi ei flis fra en fyrstikk eller tannpirker, så skrur du skruen inn igjen.

Rizzo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2006
Antall liker
49
Torget vurderinger
11
Hvis det er festet med treskruer rett i treverk eller MDF: Skru ut skruen, dytt nedi ei flis fra en fyrstikk eller tannpirker, så skrur du skruen inn igjen.
Tusen tusen takk for innspill og hjelp. Oppdateringer kommer imorgen når jeg er tilbake veld platespilleren. Jeg mener det er maskinskruer og ikke treskurer og i såfall er jeg redd det kan være gjengene i selve festet. Men sjekker tipsene imorgen. Igjen tusen tusen takk for hjelp.

Edit: Sjekker om det mangler en mutter og at det ikke er festet - kjenner jeg krysser fingrene for det nå.

Rizzo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2006
Antall liker
49
Torget vurderinger
11
Sett den på høykant og se om det er muttere på skruene.På Acryl modellen er det ihvertfall muttere på undersiden.

Vis vedlegget 438849
Det var løse muttere som var problemet. Tusen takk for hjelpen, føler meg litt dum som ikke sjekka dette først selv...

X

X186841

Gjest
Nei slapp av, fort gjort å ikke tenke klart når ting ikke funker som det skal. Godt det løste seg så enkelt.

• Liker
Reaksjoner: ptb
Topp Bunn