Løsningen

T

Tølper

Gjest
Jeg ta alltid tak i en liten kommentar (som oftest fæl, men likevel) og drar det for langt. Ja ja ja...

Mvh

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.720
Torget vurderinger
0
Gjestemedlem skrev:
Man hvorfor denne fasinasjonen over et enkeltmenneske som velger seg brunost fremfor gulost da? Når begge ostene er infisert av salmonella og listeria er det like godt å spise syltetøy i stedet.
Du burde prøve brunost med jordbærsyltetøy oppå! Det er godt det! ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.720
Torget vurderinger
0
Gjestemedlem skrev:
Friheten til å velge ufrihet for seg selv er like vesentlig som andre friheter.
Problemet oppstår fordi de samme gjerne ønsker å inkludere resten av verden inn i sin egen ufrihet! Og det er på dette tidspunktet jeg begynner å se verdien av "væpna revolusjon"!

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.413
Torget vurderinger
1
Det var dette med å ta ansvar, så kommer du med å være sin egen lykkes smed er en avskyelig menneskefiendtlig teori. Når jeg da sier:
Ja jeg mener innsatts skal lønne seg, den stakersligjøringen vi ser i Norge i dag kan ikke vare!
Så kommer du med: Denne myten om velferdskuvøsen er noe av det mest destruktive jeg vet.

Så er du uenig med OECD, noe som er lov, men hvorfor har vi verdenshøyeste andel av folk i arbeidsfør alder stående utenfor når vi trenger arbeidskraft?

Det kan ikke tenkes at nåværende løsninger fører til pasifisering av unødvendig mange? Muligens mange som hadde fått det bedre ved å delta i arbeidslivet?

Beklager det spørsmålstegnet gikk meg hus forbi, svaret er at selvsagt kan disse ting følge vider i livet. Men som over, er våre løsninger de beste.

Mvh Roald

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.720
Torget vurderinger
0
Gratulerer Eros,

Det var en av de heftigste debatt avsporinger jeg har sett så langt på HFS! ;)

Fortsett slik! ;D ;D ;D ;D ;D

G

Gjestemedlem

Gjest
Var det ikke mer eller mindre slik vår egen Haakon Magnus fant sin utkårede også da? ::)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Finnes det en diagnose for folk som blir provosert av å se "nakne" kropper, tro?

G

Gjestemedlem

Gjest
BT skrev:
Gjestemedlem skrev:
BT skrev:
Finnes det en diagnose for folk som blir provosert av å se "nakne" kropper, tro?
Religøs konservativ.
;D
Jeg trodde det var et symptom og ikke en diagnose.
Nei det er nok diagnosen BT.

Symptomene kan være mange, inkludert: Angst for nakenhet og sex, trang til underkastelse for autoriteter, lav selvsikkerhet, ansvarsfraskivelse, halusinasjoner, mindreverdighetskomplekser, allodoxaphobia og tom sparekono.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.720
Torget vurderinger
0
Gjestemedlem skrev:
Var det ikke mer eller mindre slik vår egen Haakon Magnus fant sin utkårede også da? ::)

Det har jeg ikke tenkt på tidligere, men du har selvsagt helt rett og jeg vil umiddelbart revurdere min oppfatning av gutten! :-[ :-\

Han er jo ikke helt borte likevel! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Spiralis skrev:
Gjestemedlem skrev:

Det har jeg ikke tenkt på tidligere, men du har selvsagt helt rett og jeg vil umiddelbart revurdere min oppfatning av gutten! :-[ :-\

Han er jo ikke helt borte likevel! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
I såfall er det fler enn Maria som har gjennomført jomfrufødsel.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Under "mer eller mindre" røk kanskje kravet til jomfruelighet... 8)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Spiralis skrev:
Gratulerer Eros,

Det var en av de heftigste debatt avsporinger jeg har sett så langt på HFS! ;)

Fortsett slik! ;D ;D ;D ;D ;D
Det var da ingen avsporing, det går jo omtrent ut på det samme.

Menn har all makt, kvinner har ingenting de skal ha sagt..

Trist at noen går inn i slikt med tilsynelatende åpne øyne, man lurer jo litt på hva som ligger bak, å villig underkaste seg på denne måten virker jo som et tegn på at ikke alt er helt som det bør være. Disse dansende stakkarene har vel ikke så mye valg, neppe det som står øverst på deres ønskeliste dette, men som sagt... har man ikke noe man skal ha sagt så..

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.720
Torget vurderinger
0
Det var vel å dra det litt langt Komo? Du har da ditt å si i allefall. :eek:

Hovedsaken må vel være å sørge for at det kan forsette slik, at også kvinner får si sitt! Men man må ikke slappe av for rettigheter og systemer vi har tatt som selvsagt i mange år ser ut til å kunne forvitre raskt i "toleransens" navn.

Det jeg ikke klarer å forstå er hvorfor det hele tiden er vi som må utvise toleranse overfor dem! Kan ikke disse ....... ( fy ord som kom fra hjertet !) muslimene, ja det er dem ja!, utvise en bitteliten millimeter toleranse overfor vårt system som fakisk var her før de kom hit! Er det så forbannet vanskelig for dem kan de jo reise tilbake til dit de kom fra!!

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Spiralis skrev:
Det var vel å dra det litt langt Komo? Du har da ditt å si i allefall. :eek:

Hovedsaken må vel være å sørge for at det kan forsette slik, at også kvinner får si sitt! Men man må ikke slappe av for rettigheter og systemer vi har tatt som selvsagt i mange år ser ut til å kunne forvitre raskt i "toleransens" navn.

Det jeg ikke klarer å forstå er hvorfor det hele tiden er vi som må utvise toleranse overfor dem! Kan ikke disse ....... ( fy ord som kom fra hjertet !) muslimene, ja det er dem ja!, utvise en bitteliten millimeter toleranse overfor vårt system som fakisk var her før de kom hit! Er det så forbannet vanskelig for dem kan de jo reise tilbake til dit de kom fra!!

Nå snakket jeg om islam og disse dansende damene jeg da, det var de jeg sammenlignet.
Når det kommer til disse to temaene mener jeg det går ut på det samme, menn har makt og kvinnen er gjenstander som mannen kan velge og vrake i, og som må være rene og ærbare for å ha verdi, og må underkaste seg og godta å være mindreverdig.

Ja hvorfor skal bare respekten gå kun en vei, jeg lurer veldig på det samme. Og av de som innvandrer til landet vårt er det meg bekjent kun muslimer som sliter med denne respekten, vi har ikke nok respekt for dem, og deres syke menneskesyn, men de glemmer visst oppi alt dette at deres respekt for oss er totalt fraværende blant store deler av de som kommer. Og da kan de ikke forvente noe tilbake heller.

Vår toleranse er helt uten grenser kan det virke som, ikke den verste ting skal vi slå ned på, nå er det kommet ut enda en bok, skrevet av en nrk-journalist og en modig somalisk-norsk kvinne, det skal vel ties i hjel dette og, i toleransen og respektens navn, men alle ære til nrk som griper fatt i dette.

http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/142486

http://www.rights.no/publisher/publisher.asp?id=31&tekstid=1995

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.720
Torget vurderinger
0
Komponenten skrev:
menn har makt og kvinnen er gjenstander som mannen kan velge og vrake i,
Jo jo Kompo. Det er et alvorlig tema, men jeg kan bare ikke dy meg fra å komme med et hjerte sukk: Det er ikke min erfaring fra et liv som nå har vart over 50 år at jeg som mann kan "velge og vrake" i kvinner hva enten de ses på som gjenstander eller ikke. ;) Kanskje man burde konvertere? ;D ;D ;D

Nei litt mere seriøst; Personlig ønsker jeg ikke et samfunn der kvinner er "gjenstander" uten rett til å tenke for seg selv. Det forekommer meg å bli et "flatt" samfunn som vil bli farlig grått. Og det er et av paradoksene, ønsket om et "fargerikt" samfunn er vel den sterkeste katlysatoren for det motsatte, et grått samfunn i svart/hvitt.

Et annet paradoks er at noen av de som kjemper sterkest for fri flyt av fremmedkulturelle ( menn vel og merke, kvinner fra Thailand of Russland er de sterkt imot ??? :-\ ) er kvinner på den politiske venstresiden. Disse er jo de som først vil få merke de negative konsekvensene av et Norge i drift mot Islam. Som mann har jeg lite å frykte, svelg all skam, lat som om man omvender seg til Islam og jeg vil få en herskerolle i famile og samfunn som jeg aldri hadde tenk mulig. Menn fra FRP er de som sterkest er skepiske til Islam, røde kvinner er de som er mest for islamsk inflytelse. Det er noe i dette som skurrer litt for meg. ??? ;D ;D ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Spiralis skrev:
Komponenten skrev:
menn har makt og kvinnen er gjenstander som mannen kan velge og vrake i,
Jo jo Kompo. Det er et alvorlig tema, men jeg kan bare ikke dy meg fra å komme med et hjerte sukk: Det er ikke min erfaring fra et liv som nå har vart over 50 år at jeg som mann kan "velge og vrake" i kvinner hva enten de ses på som gjenstander eller ikke. ;) Kanskje man burde konvertere? ;D ;D ;D

Nei litt mere seriøst; Personlig ønsker jeg ikke et samfunn der kvinner er "gjenstander" uten rett til å tenke for seg selv. Det forekommer meg å bli et "flatt" samfunn som vil bli farlig grått. Og det er et av paradoksene, ønsket om et "fargerikt" samfunn er vel den sterkeste katlysatoren for det motsatte, et grått samfunn i svart/hvitt.

Et annet paradoks er at noen av de som kjemper sterkest for fri flyt av fremmedkulturelle ( menn vel og merke, kvinner fra Thailand of Russland er de sterkt imot ??? :-\ ) er kvinner på den politiske venstresiden. Disse er jo de som først vil få merke de negative konsekvensene av et Norge i drift mot Islam. Som mann har jeg lite å frykte, svelg all skam, lat som om man omvender seg til Islam og jeg vil få en herskerolle i famile og samfunn som jeg aldri hadde tenk mulig. Menn fra FRP er de som sterkest er skepiske til Islam, røde kvinner er de som er mest for islamsk inflytelse. Det er noe i dette som skurrer litt for meg. ??? ;D ;D ;D
Du har nok ikke opplevd dette nei, som ikke er konge i Swaziland eller muslimsk allmektig mann, men du har jo sjansen til å konvertere selvsagt, og da kan du få flere koner, om det er et pluss... ;)

Ellers er jeg enig, det er komplett uforståelig hva disse røde damene tenker. 8.mars vandringene deres blir mer og mer patetisk og fremstår som totalt absurd og latterlig.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.720
Torget vurderinger
0
Komponenten skrev:
og da kan du få flere koner, om det er et pluss... ;)

Skal innrømme at jeg har vært inne på tanken, men..................!
Bigami er vel det eneste lovbrudd der straffen er "innebygget" i selve forbrytelsen.
To eller flere premenstruelle kvinner i huset. ??? :-\ :p
To eller flere svigermødre!? ??? :-\ :p

Som far sa til sønnen da gutten spurte hvorfor det ikke var lov til å ha flere koner:
"Når du blir voksen min sønn vil du også være takknemlig for at loven tar vare på de som ikke klarer å ta vare på seg selv!"

Nei takk kjære Kompo, jeg står gladelig over. ;) Og så får jeg sikkert ikke lov av kona heller. ;D ;D ;D ;D ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Spiralis skrev:
Komponenten skrev:
og da kan du få flere koner, om det er et pluss... ;)

Skal innrømme at jeg har vært inne på tanken, men..................!
Bigami er vel det eneste lovbrudd der straffen er "innebygget" i selve forbrytelsen.
To eller flere premenstruelle kvinner i huset. ??? :-\ :p
To eller flere svigermødre!? ??? :-\ :p

Som far sa til sønnen da gutten spurte hvorfor det ikke var lov til å ha flere koner:
"Når du blir voksen min sønn vil du også være takknemlig for at loven tar vare på de som ikke klarer å ta vare på seg selv!"

Nei takk kjære Kompo, jeg står gladelig over. ;) Og så får jeg sikkert ikke lov av kona heller. ;D ;D ;D ;D ;D
Han stakkaren jeg bor med har en kone og tre døtre, sliter litt han og, og nå har vi fått oss hunkatt på toppen, som prøver å bæsje i sementen hans... ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.720
Torget vurderinger
0
Har en ( god ) kone jeg også, dog bare en datter og en pusefrøken. Men lider ikke av den grunn. ;D

Likevel kan du jo stelle pent med gubben, at noen krøller med sementen er jo en alvorlig sak!

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Gjør så godt jeg kan, og holder meg unna sementen... ;)

Den som er ute i hagen og leter etter katten om morgenen er han, og her en dag gikk katten resolutt og satte seg på hans fang mens vi andre satt litt snurt og følte oss forbigått, så tror nok at han er mer glad i den katten enn han vil innrømme... til tross for noen litt uheldige sementepisoder... ;D

Topp Bunn