Kwil`s krok

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Stakkaraen er i Vesterled.. På Arken...Og bælmer øl og koser seg sikkert, mens en annen taper sitter foran tastaturet og glor...Kom med noen nye bilder da kwil..Du har jo nye høytalere siden sist +++ ;D
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Skjerpings kwil. Nye bilder er påkrevd. Kan ev hjelpe til.
    RBN
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Har'n begynt som gartner nå? Tror ikke jeg har sett så mye planter rundt anlegget før.. Rene jungelen :). Men godlyd er det alltid hos kwil. Hender jeg savner Cosmos.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    13.002
    Dette var saker kwil som du har klart å legge lokk på ei lang tid for oss andre audiofile nissene :cool:
    Takk for oppdateringen RBN.
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    Dette var saker kwil som du har klart å legge lokk på ei lang tid for oss andre audiofile nissene :cool:
    Takk for oppdateringen RBN.
    Ser ut som jeg sist oppdaterte tråden i April 2009, DET må da være innafor????
    Mvh
    K
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.400
    Antall liker
    63.556
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Blir spennende å se de neste bildene i 2023 :D Forøvrig et fantastisk flott oppsett!
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    Blir spennende å se de neste bildene i 2023 :D Forøvrig et fantastisk flott oppsett!
    Har jo innimellom tenkt å oppdatere tråden, men så har det ikke falt seg slik. Bladde litt bakover og de boksene som faktsik tilsynelatende fortsatt er de samme, HAR gjennogmått betydelige indre endringer.

    Ellers må jeg si tiden flyr, hvor blir den av?
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ingen bilder av bjellene på veggen? :). Må få tatt 100SB opp til deg en dag.
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    Har'n begynt som gartner nå? Tror ikke jeg har sett så mye planter rundt anlegget før.. Rene jungelen :). Men godlyd er det alltid hos kwil. Hender jeg savner Cosmos.
    Insinuerer du slående like egenskaper som blomsterfinn?😧
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.732
    Antall liker
    58.890
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    kwils krok...
    -kledelig beskjedent;)

    Jeg vil takke kwil for hjertelig mottagelse denne gangen også.
    Traktement med kaffe og Wienerbrød fra baker Kristansen. Liddeli godt:)

    Der i huset er det vinyl som gjelder,-til de grader. TW Acustic Raven (som jeg også har sjøl:))
    Van den Hul Grashoppe. Livlig og spretten sak, med glitter og stas i toppen.

    Luringen kwil hadde noe nytt i oppsettet. Han hadde ymtet om visse forandringer mht komponentutskifting og nye kabler i boksene, og liksom i forbifarten at det også var noe forskjell på platespilleroppsettet siden sist jeg var der. Det kan man si.

    Den gode Grahamarmen var jaggu skifta ut.
    Med noe av det platespillerfeinscmeckerne synes er av det ypperste, KUZMA 4point.
    Jeg tør ikke uttale meg så mye om forskjell fra Phantomarmen, men i følge kwil går det mye på dynamikk, tightere bass og at man generellt får mer ut av samme pick up. 4 point kan se klumpete ut kanskje, men designet er funksjonelt, og her kan alle parametre finstilles med alle tenkelige justeringsmuligheter. Virkelig et flott "leketøy" for kwil som liker å lirke til det optimale.

    Interessant var også at vi hørte god forskjell på spilleren med og uten matte. (Tilgi at jeg ikke husker hva slags matte)
    Clamp ble også forsøkt. Med matte, -uten Camp, var min foretrukne kombi; Dette vil nok variere med hvor mye energi det er i ulike innspillinger.
    Kvinnelig vokal ble litt fyldigere med matte. Bellafonte ble enda litt mer naturlig.
    På Terje Rypdals "Kompet går" kunne man ane at det var litt mindre energi i toppen og ørlite mindre smekk da det ble spilt med platematte.

    Elektronikken ellers vil jeg ikke gi meg inn på å beskrive, men ettersom jeg har forstått er det meste modda, så det ikke er helt hva det ser ut som...
    Digre JM LAB. Grand Utopia(?) m 2 tilhørende passe store subwoofers;)

    Som sagt ei stund siden jeg var der, og ikke så lett å huske annet enn at det låt bra da også.
    I hvert fall fikk vi nå dynamikk og smekk i bøtter og spann. et skikkelig engasjerende anlegg som ikke tipper over til å bli slitsomt og masete slik at lyttetretthet gjør slutt på moroa etter kort tid. Her kan du spille HØYT lenge.

    Jeg hadde med meg en del såkalte "audiofilpressinger", som nevnt bl.a. Impexutgaven av "Harry Bellafonte sings the Blues."
    Det var konsert i rommet.

    Ellers synes jeg Led Zeppelin I, "I Cant Quit You Baby" var artig på dette anlegget.
    Bluesy Rockn Roll, høyt, uten at det faller sammen og blir til grøt og surr.
    "Child in Time", Deep Purple, Made in Japan har jeg aldri hørt bedre.

     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.732
    Antall liker
    58.890
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    CIMG6233.jpg


    Takk også til RBN, hyggelig reisefølge denne gangen også.

    CIMG6234.jpg


    Med meg på venstre, RBN på høyre side, og to Newfoundlandshunder baki, hadde vi såpass balast at vi holdt oss på vegen utover bratta på isholka.
    Bare så vidt!:eek:
     
    Sist redigert:

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    Takker så mye for hyggelig tilbakemelding og ikke minst hyggelig selskap Bluesbreaker. Når det kommer til selve lyden er det legitimt med ulike preferanser så her er det bare å spytte ut hva man faktisk egentlig mener.

    Har så smått en plan for å beskrive hva utstyret består av og hvilke invendinge endringer jeg har foretatt- det kommer.........

    Suverent at du hadde medbrakt musikk, setter spesielt pris på nettopp den delen ved slike sosiale happeninger- smakebiter og anbefalinger på hva som er verd å kjøpe på fysisk medium.

    RBN var jo her for andre dag på rad (hyggelig det selvfølgelig). Vi fikk bare spilt et par spor på onsdag, da tiden medgikk til å montere den nye armen (SÅ fersk er den). Jeg advarte dere vel om at pickupinnstilling var temmmelig grovgjortb og ikke var optimalisert, jeg savnet god nok protractor til formålet. Heldigvis lånte Trondmeg villig ut sin best tractor (mint-lp) og RBN tok bryet med å medbringe den- slik at jeg kan få dette optimalisert NÅ. Holdet på med den moroa , og jeg er nesten skremt over ikke å ha hørt noe "feil" i går- ALT var jo "far off"..... 3mm feil overheng, på tryne vinkler OG minst 20% for høyt stifttrykk........ Vel ikke prøvespilt enda, spent på hva "riktig" innstilt pickup medfører������ (VET jo det blir bedre☺)
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    Det ble Kuzma 4p ja :)
    Yeppsi! Takk og lov for at du velvillig lånte ut best tractor (den medfølgende til Kuzma holder ikke mål, imo). Holder på å justere nå. Den passet forresten helt perfekt på spindel, selv om den er tilpasset DPS.

    Edit: Må bare se Jansrud ned bakken først.... Ser for meg litt rødt i glasset og timer spilling etter fininnstilling av Grashoppa i kveld........
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.732
    Antall liker
    58.890
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Kwil kroken ser meget tiltalende ut:) dette er vel Nova Utopia?
    Ja, ja- ikke akkurat noe "Grande" slik Bluesbreaker kom til å skrive....
    Beklager at jeg benevnet høyttalerne med feil navn.
    Har nå gått og gjømt meg i en mørk krok hvor jeg skammer meg.:rolleyes:

    Ellers var det bra!
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.902
    Antall liker
    26.763
    Sted
    Oslo/Grebbestad

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    13.002
    Dette var saker kwil som du har klart å legge lokk på ei lang tid for oss andre audiofile nissene :cool:
    Takk for oppdateringen RBN.
    Ser ut som jeg sist oppdaterte tråden i April 2009, DET må da være innafor????
    Mvh
    K
    Dalstrøka innafor da ell? :cool:
    Uansett kwil, gratulerer med ny rå tonearm til kverna.
    Sees vi i Gøteborg i september?
     
    Sist redigert:

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    DET håper jeg da virkelig, ingenting planlagt enda- men synes de turene absolutt er hyggelig adspredelse (har det gått halvannet år siden sist allerede.......). Vel, en happening det har blitt en god tradisjon å følge imo! (Selv om også der er andre ting en selve lydpresentasjonene som trekker mest).

    Har du forresten din "eminente" 4-point oppe og spiller med Shilabe?

    Mvh
    Kjetil

    Dette var saker kwil som du har klart å legge lokk på ei lang tid for oss andre audiofile nissene :cool:
    Takk for oppdateringen RBN.
    Ser ut som jeg sist oppdaterte tråden i April 2009, DET må da være innafor????
    Mvh
    K
    Dalstrøka innafor da ell? :cool:
    Uansett kwil, gratulerer med ny rå tonearm til kverna.
    Sees vi i Gøteborg i september?
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.690
    Antall liker
    32.794
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    En særs trivelig krok dette kwil;)
    Lekkert oppsett og lyden er absolutt i fase med det visuelle inntrykket etter omtaler å dømme:D
    Et oppsett det hadde vært meget artig å kunne lyttet til en gang.

    gismo
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    Når som helst, ingen problem!
    Mvh. Kwil

    En særs trivelig krok dette kwil;)
    Lekkert oppsett og lyden er absolutt i fase med det visuelle inntrykket etter omtaler å dømme:D
    Et oppsett det hadde vært meget artig å kunne lyttet til en gang.

    gismo
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Nå må du slutte være så kostbar der oppe i fjellheimen.
    God Jul

    R
     
    V

    vinyl-mannen

    Gjest
    aest5.jpg

    Må få takke for input ang. bytte av pu, dine tanker om heller å bytte riaa slo rot:)
    Så det blir ett slikt: Aesthetix Rhea.
    Om det ikke er for sent, fortsatt godt år.
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    Vis vedlegget 418962
    Må få takke for input ang. bytte av pu, dine tanker om heller å bytte riaa slo rot:)
    Så det blir ett slikt: Aesthetix Rhea.
    Om det ikke er for sent, fortsatt godt år.
    Hei, hei OG gratulerer så mye med kjempeflott Riaa:cool: "Problemet" er bare at NÅ kan du jo gjerne kjøpe ny PU også:D all den tid du vil få større glede av oppgradering når ingen flaskehalser bremser. MEN dette sagt- så spiller det antagelig fortreffelig slik det står nå også, så da ER det bare å snurre plater og nyte musikken.......:)

    mvh
    K
     
    V

    vinyl-mannen

    Gjest
    Takk for gode ord kwil, ny PU? Nå må du ikke sette flere griller i huet mitt;)
    Enn så lenge blir det å spille musikk, det har hele tiden vært fokus for meg.
    :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn