Vitser og morsomheter Kvinnelandslaget i fotball

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Vi skjønte jo at du bare tulla :)
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Kvinnefotball er litt som Paralympics. Mest stas for spesielt interesserte og pårørende, og noe kringkasterne er pålagt å sende utifra politiske hensyn.
    Jeg er ikke videre interessert i fotball, og egentlig bryr det meg lite hvem som vinner. Men jeg nyter av så se kunstnere på jobb.

    Så ta en titt på det jeg legger inn her under, og fortell meg etterpå om paralympics, så skal jeg med glede gi deg adressen til nærmeste Specsavers. Det du driver med er bare for dumt.


    Jeg anbefaler alle andre i tråden å se gjennom dette også. Kom igjen, mine herrer, dette er høyt nivå, lite grunn til den gledesløse hoveringen som fyller denne tråden.
    Forklaringen ligger nok i at Deph har drukket for mye Askøy-vann, og litt for lenge.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Jeg tror Deph og mange andre er bekymret for at fremtiden kommer med mye kvinnefotball i kanalene.

    Kvinneligaen i England sikret seg Barclaysavtale til 110 milioner per år. Dette medfører selvsagt at alle de store klubbene satser ut fra sunne økonomiske grunner. I Spania er det nå bare Real Madrid som sitter på gjerdet. De andre store er med for fullt og i mars spilte Atlético Madrid og Barcelona foran 60 739 på Wanda Metropolitano, en ny publikumsrekord for to kvinnelige klubblag.

    Årets kvinne VM vil kunne skape en eksplosjon av interesse, både på toppnivå og i bredden, som knapt har sidestykke i sportens historie. The Financial Times skriver at turneringen er forventet å nå én milliard TV-seere.

    Joda. Her er grunn til å bekymre seg Deph.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Ingen hemmelighet at deffeknotten har et anstrengt forhold til kvinner, fotballspillere intet unntak.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    a.jpg

    – Han [Raymond Verheijen] er en skrivebordskriger. Han sitter og snakker om fotball, men ingen ser ham jobbe på toppnivå innen fotballen. Det er fordi han ikke får seg jobb, mente Englands landslagssjef Phil Neville.

    – Han har gått ut mot Sir Alex Ferguson, Arsene Wenger, Mauricio Pochettino, Jürgen Klopp. Alle trenerne i verden har han vært ute etter, svarte Neville, og siktet til tidligere uttalelser fra Raymond Verheijen.

    Raymond virker å være en flott fyr :)
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Kjenner ikke fyren, men han virker ihvertfall å ha peiling på kvinnefotball....
    I rettferdighetens navn så må jeg si meg enig i kommentaren om at det kan være spenning knyttet til kvinnefotball for de mest bisarre ting skjer jo hver gang de er borti ballen.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Målvaktene har fått mye kjeft fra kritikerne. Det er til å forstå når man tenker på de fysiske forutsetningene i forhold til herrefotball. Men i går viste den Argentinske keeperen Vanina Correa at dette også er helt feil. Hun sto en fantastisk kamp og kunne reddet det ene poenget mot England. Heldigvis klarte de å overliste henne til slutt og vant fortjent.

    skysports-vanina-correa-argentina_4694771.jpg
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Messi blir sett på som ett hengehue etter tre tapte finaler på fem år. Brasils herrelag blir buet på, selv om de vinner med tre mål i Copa America. Den beste kvinnefotballen blir sett ned på fordi det går for tregt og målvaktene ikke alltid rekker helt ut til stolpen og opp til tverrliggeren slik man er vant med at de beste herrene gjør (av og til).

    Hva er det med kritikerne. Liker de ikke fotball?
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det ville ha vært et sunnhetstegn for menneskeheten generelt, om det gikk den veien.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Charlie Hebdo går til angrep på oppmerksomheten rundt fotball-VM for kvinner. Mener du de går til angrep på kvaliteten også?

    Er det forresten fotballhysteri nå?
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.028
    Antall liker
    9.308
    Charlie Hebdo går til angrep på oppmerksomheten rundt fotball-VM for kvinner. Mener du de går til angrep på kvaliteten også?

    Er det forresten fotballhysteri nå?
    Når CH kritiserte Østens helligdom så var det greit. Når de så retter et kritisk søkelys på Vestens hellige religion så er det ikke greit. Kvaliteten er vel ikke nevnt?
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Jeg skjønner ikke helt. Først sa du at CH var kritisk til fotballhysteri, så sier du at de retter et kritisk søkelys på Vestens hellige religion.


    Kan jeg forstå det slik at du implisitt mener at vestens hellige religion (nå) er ett fotballhysteri skapt av kvinne VM i fotball?

    Kan det være at CH peker på at likestillingen er vestens hellige religion. Peker de på hvordan kvinner kan likestilles, mens de fortsatt har sitt eget VM kun for kvinner. Altså en feiring av forskjeller og ikke likheter slik de selv sier i lederen i nevnte utgave.

    ch.jpg
     
    Sist redigert:
    R

    rr30629

    Gjest
    Ja det kan fort bli litt slik;

    Den amerikanske midtbanespilleren Samantha Mewis reagerte med vantro da hun ble gjort oppmerksom på tegningen av nyhetsbyrået Reuters.

    – Jøsses! (Yikes, red.anm.) Dette er absolutt ikke slik omtale vi ønsker å se, sier Mewis, som samtidig innrømmer at hun sliter litt med å tolke hva tegningen skal bety.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Norges neste motstander - Sam Kerr

    190613093628-sam-kerr-australia-large-tease.jpg

    Some players are so brilliantly irresistible in their youth that it is obvious a golden future awaits and so it was with Sam Kerr, the football prodigy who became a Ballon d'Or nominee, a global brand ambassador and Australia's captain in a Women's World Cup where the country is regarded as one of the strongest teams in the tournament despite a shock opening defeat to Italy.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.384
    Antall liker
    20.789
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Kvinnefotball er litt som Paralympics. Mest stas for spesielt interesserte og pårørende, og noe kringkasterne er pålagt å sende utifra politiske hensyn.
    Gud hvor du er søt.

    Jeg liker (god) kvinnefotball fordi den er hva den er. Annerledes. Den er også langt mer direkte* og teknisk god enn herrefotball var på bejublede Cruyff og Beckenbauers tid.

    *Ok, Gerd Müller var ganske så direkte av seg.

    ---

    Chalie Hebdo sparker fortsatt i alle retninger, heldigvis.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.127
    Kvinnefotball er litt som Paralympics. Mest stas for spesielt interesserte og pårørende, og noe kringkasterne er pålagt å sende utifra politiske hensyn.
    Gud hvor du er søt.

    Jeg liker (god) kvinnefotball fordi den er hva den er. Annerledes. Den er også langt mer direkte* og teknisk god enn herrefotball var på bejublede Cruyff og Beckenbauers tid.

    *Ok, Gerd Müller var ganske så direkte av seg.
    Er du pårørende eller spesielt interessert?
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.415
    Antall liker
    4.014
    Torget vurderinger
    10
    Kvinnefotball er underholdene for meg fordi det skjer MYE rart utpå der, men å si at den er teknisk god var ny, men når det går så sakte som det gjør i kvinnefotball har du bedre tid til å være "teknisk".
    Klomsete, treg, men underholdene, litt som når vi ser barna våre spille løkkecup?

    Følger med hver kveld nå og koser meg med det!

    Mvh.
    SAL
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.384
    Antall liker
    20.789
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Kvinnefotball er litt som Paralympics. Mest stas for spesielt interesserte og pårørende, og noe kringkasterne er pålagt å sende utifra politiske hensyn.
    Gud hvor du er søt.

    Jeg liker (god) kvinnefotball fordi den er hva den er. Annerledes. Den er også langt mer direkte* og teknisk god enn herrefotball var på bejublede Cruyff og Beckenbauers tid.

    *Ok, Gerd Müller var ganske så direkte av seg.
    Er du pårørende eller spesielt interessert?
    spesielt interessert? I fotball?
    Ta deg en bolle.

    Er en slags halvonkel til en Mjøndalenspiller, men det er herrefotball, gjesp.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Fotball er vell etter hvert blitt en folkesykdom.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    3,5 milliarder så siste fotball VM. VM-finalen mellom Frankrike og Kroatia ble fulgt av 1,12 milliarder seere. Ett tall som tangeres nå når kvinnene har sitt mesterskap. De store mesterskapene når ut til hele verden og alt folk :)
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.028
    Antall liker
    9.308
    Fotballinteresserte er oftest testosteronstinne, kvinnehatende neandertalere. Derfor en slik motstand mot norsk kvinnefotball, som faktisk hevder seg internasjonalt i motsetning til herrefotball som er en parentes internasjonalt. Rett og slett misunnelse, pluss et såret ego. Skammelig at kvinner er bedre enn menn.


    Tji-hi...
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.127
    Kvinnefotball er litt som Paralympics. Mest stas for spesielt interesserte og pårørende, og noe kringkasterne er pålagt å sende utifra politiske hensyn.
    Gud hvor du er søt.

    Jeg liker (god) kvinnefotball fordi den er hva den er. Annerledes. Den er også langt mer direkte* og teknisk god enn herrefotball var på bejublede Cruyff og Beckenbauers tid.

    *Ok, Gerd Müller var ganske så direkte av seg.
    Er du pårørende eller spesielt interessert?
    spesielt interessert? I fotball?
    Ta deg en bolle.

    Er en slags halvonkel til en Mjøndalenspiller, men det er herrefotball, gjesp.
    Takk for bollen. Tror ikke du helt tok spøken...
     

    Svullo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    3.461
    Antall liker
    2.417
    Sted
    vest
    Så vant damen åttendelsfinnalen mot Australia. Gratuler. Kvartfinnal neste
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    De gangene jeg zappet innom var det faktisk ikke så galt som første kampen.
    Fikk med meg straffekonken og den var jo bra. Nesten som man kunne tro de hadde øvd.....
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.613
    Antall liker
    9.169
    Sted
    Trondheim
    Den første kampen (mot Nigeria?) var bra. Mot Frankrike falt de gjennom, og mot Sør-Korea var de heldige. I går synes jeg faktisk de var gode, men hvis Australia hadde scoret på de 2 kjempesjansene i begynnelsen av kampen hadde det nok være kjørt.
     
    Sist redigert:

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn