Kvasistua

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Antall liker
11.227
Sted
Narvik
Torget vurderinger
12
Helt rett.. det er noe jævli funky med den.

kvasi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.09.2007
Antall liker
1.122
Musikk var mye bedre før

Sist redigert:

kvasi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.09.2007
Antall liker
1.122
Næh, gi dere a. dette er jo grisegørrkjedelig. Havna helt i hipsterloopen her?
Hmm, det er faktisk ikke helt utenkelig nei.

Hipster brukes særlig om unge mennesker som er velorientert og oppdatert når det gjelder nye meninger og holdninger, og som har et lett blasert forhold og en ironisk distanse til kulturen og fenomener i samtida.

Men sånn bortsett fra det så er det ganske flott å ikke være låst til kun en sjanger og ha enorme mengder bra musikk å velge blandt. så det så :)

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Antall liker
11.227
Sted
Narvik
Torget vurderinger
12
De hadde en periode etter nwa som var hard ja.. :)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Hipster brukes særlig om unge mennesker som er velorientert og oppdatert når det gjelder nye meninger og holdninger, og som har et lett blasert forhold og en ironisk distanse til kulturen og fenomener i samtida.

Men sånn bortsett fra det så er det ganske flott å ikke være låst til kun en sjanger og ha enorme mengder bra musikk å velge blandt. så det så :)
Så du mener at min tråd er en hipstertråd? :eek: :confused:

kvasi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.09.2007
Antall liker
1.122
NWA oppsto og levde pga at de, da, var hardcore og oppkjeftige mot det etablerte. Litt som punk og Sex Pistols på en måte.
Men i retroperspektiv syns jeg ikke musikken til NWA er å anse som så hard, og gruppa døde vel ca ganske effektivt samtidig som Easy-E døde.
Nymotens hardcore rap derimot, stort sett drit uten substans alt sammen..

Og det fikk meg til å tenke på Malcolm McLaren, både han og kona var jo sterkt innvirkende på musikkverden på den tiden.

kvasi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.09.2007
Antall liker
1.122
Meen, there can only be one.
Det har nok aldri, hverken før eller etter, vært noen som tok musikken så seriøst som MJ

Sist redigert:

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Antall liker
11.227
Sted
Narvik
Torget vurderinger
12
Nwa var harde med tanke på at de bare var seg selv.. dreit i radiotid og ville bare bli locale kjendiser..

Nwa døde kjapt når ice cube gikk ut og solo.. det ble en morro liten beef der som alle i nwa utenom manager Jerry Heller mener Cube vant med denne:

Ikke lenge etter gikk dr dre ut og startet plateselskap med suge knight.. her sluttet vel nwa brått opp med suge's brutale banking av easy for å frigjøre dr dre fra kontrakten sin.

Men nei, nwa var ikke direkte harde.. personlig liker jeg ice cube sin videre ferd.. han er enda dyktig, men litt for kommers i dag og mye film kontra musikk..
Savner westside connection også som cube hadde med mack 10 og WC :)

kvasi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.09.2007
Antall liker
1.122

Jepp. Du fremstår som orientert, blasert og ikkeminst ung. Jeg kan så klart ta feil, men du er nok en hipster. Du også :)

kvasi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.09.2007
Antall liker
1.122
Nwa var harde med tanke på at de bare var seg selv.. dreit i radiotid og ville bare bli locale kjendiser..

Nwa døde kjapt når ice cube gikk ut og solo.. det ble en morro liten beef der som alle i nwa utenom manager Jerry Heller mener Cube vant med denne:

Ikke lenge etter gikk dr dre ut og startet plateselskap med suge knight.. her sluttet vel nwa brått opp med suge's brutale banking av easy for å frigjøre dr dre fra kontrakten sin.

Men nei, nwa var ikke direkte harde.. personlig liker jeg ice cube sin videre ferd.. han er enda dyktig, men litt for kommers i dag og mye film kontra musikk..

Du har endel rett der, men også skikkelig feil i basics. Easy-E fikk aids og døde på ca samme tid som resten fant ut at managren pulte de i ræva og basicly var helt ubrukelig.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1

Jepp. Du fremstår som orientert, blasert og ikkeminst ung. Jeg kan så klart ta feil, men du er nok en hipster. Du også :)
Vel, det ligger bilder i tråden der jeg ser ut som om jeg er blond. Jeg er ikke blond. :rolleyes:

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Antall liker
11.227
Sted
Narvik
Torget vurderinger
12

Du har endel rett der, men også skikkelig feil i basics. Easy-E fikk aids og døde på ca samme tid som resten fant ut at managren pulte de i ræva og basicly var helt ubrukelig.
Ja det var ikke lenge før easy fikk sin dødsdom at han eller rettere sagt hans fru, fant ut at jerry hadde fucket det ganske godt til.. så easy, yella og ren var såklart de siste til å skjønne det..
Jeg hadde vel ikke så mye feil i basics.. jeg nevnte vel ikke noe om det rett og slett :)

kvasi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.09.2007
Antall liker
1.122
Nesten to timer med godis. Utelukkende spilt fra Afrika Bambaataas originale platesamling, ikke utenkelig at det er det beste på internet.

Sist redigert:

kvasi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.09.2007
Antall liker
1.122
Mer gull fra internettet for oss som liker oldskool og mixing

kvasi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.09.2007
Antall liker
1.122
Får tro på ryktene om at atter en stor artist ikke overlevde 2016 og hedre ham ved å snurre igang den eneste gullskiva jeg har

kvasi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.09.2007
Antall liker
1.122
Ingen grunn til å holde en tråd blottet for oppgraderinger, aktive høyttalere, DSP og ellers statusjag i live. Men det kan hende det dukker opp noe bra musikk av og til, sånn som nå.

kvasi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.09.2007
Antall liker
1.122
Årets album 2017 er allerede kåret her i huset. Moderne og funky på ekte oldskool vis samt kremlyd er ingen dum kombo.

Topp Bunn