Kvalifisert katastrofe .... Marion Ravn

J

J.J

Gjest
Nå har jeg ikke hørt låten (kommer mest sannsynlig aldri til å høre det heller).

Men det var jo artig lesing for det da ;D

VG - Anmeldelser

Edit: rettet skrivefeil...

J

J.J

Gjest
;D

artig blogg .. men "tok meg ikke tid til å høre på singelen.." 8)

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.033
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Ja, det spørs om mr. Talseth rett og slett trenger et ligg.....er noe surmaget i sin kritikk etter min oppfatning. Har jo hørt verre låter og ikke minst verre vokalister enn Marion Ravn. Etter dette liveopptaket å dømme, synger hun ok. Men han forsvarer jo hennes vokalegenskaper til en viss grad.
Jeg vet at mange av mine yngre elever liker dette.
Men i min platesamling kommer nok ikke denne skiva. Men det har mest med musikksmak å gjøre. Ala Talseth.

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
Her er det viktig å huske at Talseth er en Spiritbroiler, på den tiden han var der skulle helst alle slakte med samme spissfindighet og snert som de mer etablerte hadde gjort før de i Beat og tidvis Natt&dag.
Det er også verdt å merke seg at Marion Ravn er lett å mislike, all den tid det var hun som satt igjen med platekontrakt på majorlabel etter at M2M imploderte.

Hele denne anmeldelsen bør derfor leses som Talseths åpne søknad på stillingen som den slemme i Idoljuryen.

Jeg hørte gjennom låten på linken,

kunne den vært gjort bedre ? Sannsynligvis.
er den katastrofalt dårlig ? Slettes ikke. Jeg fikk ikke engang brekningsfornemmelser eller antydning til elveblest av å høre den.

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.149
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Har også hørt gjennom låta - lever enda - selv uten tarmtottbeskytter. Men, denne tror jeg neppe kommer i min platehylle.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
Hørte gjenom den. Er vel hverken verre eller bedre enn annet popskvip som blir gitt ut.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Søt jente som ble lurt av plateseskapet i ung alder, men det spørs om ikke litt av talentet i m2m hadde klumpet seg på den andre siden. Hun skulle jo bli den nye Madonna. You've got a hell of a road to go, girl...

Men hva er galt med postpubertal sutrepop?

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.181
Torget vurderinger
4
Andre like kjedelige artister blir jo rost opp i skyene her så jeg ser ikke helt grunnen til at forummedlemmer skal være så negative til Marion Raven....

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Kjedelige artister blir jo rost opp i skyene i en nær endeløs og tidløs rekke. Og slik har det vel alltid vært, iallefall i min tid. Det er gjerne outsiderne som lever evig.
Jeg kan love at mor og far ikke satt og digget Led Z, Syd Barrets Floyd, Cream, Sabbath, CCR etc etc på slutten av 60-tallet da jeg ble født. Oh no sir. Det var outsidere dengang, eller piggtråd som de angivelig kalte det.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Faen! Jeg trodde det var Marion som trengte et ligg. Jeg var til og med klar til å melde meg frivillig....

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.149
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Zomby_Woof skrev:
Faen! Jeg trodde det var Marion som trengte et ligg. Jeg var til og med klar til å melde meg frivillig....
Ahhhh!!! hahaha!! godt observert!

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
45.518
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
synes dere virkelig at den er så dårlig??har da hørt det mye verre ;)

mvh

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
motoren skrev:
synes dere virkelig at den er så dårlig??har da hørt det mye verre ;)

mvh
Som sagt, nei, det synes jeg ikke. Det er drøssevis av sanger jeg har større problemer med enn denne. Men jeg kommer ikke til å haste over til iTunes for å kjøpe den.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
At denne låta i det hele tatt blir diskutert her på musikksidene sier vel litt om HS. :p

Hører hjemme i off-topic IMHO.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
For meg virker dette bare som atter en se-hvor-flink-jeg-er-til-å-slakte-en-plate-anmeldelse.
Hvorfor kan ikke musikkanmeldere bare nappe løken som vanlige mannfolk gjør?

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
BT skrev:
For meg virker dette bare som atter en se-hvor-flink-jeg-er-til-å-slakte-en-plate-anmeldelse.
Hvorfor kan ikke musikkanmeldere bare nappe løken som vanlige mannfolk gjør?
Helt enig. Den utviklingen som kom på nittitallet overbeviste meg om at jeg ikke har noe å melde som kritiker lenger. Jeg mistet rett og slett viljen til å fortsatt mene noe offentlig på den måten, når fokus på anmelderen selv ble større enn artistens. ::)

Har ikke hørt låten enda, og kommer ikke til å gjøre noe aktivt for å høre den heller. Den tvinger seg nok fram av seg selv.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
baluba skrev:
Har ikke hørt låten enda, og kommer ikke til å gjøre noe aktivt for å høre den heller. Den tvinger seg nok fram av seg selv.
jævla passifist.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
En helt grei låt, og man må jo også huske på at den er live!

Arve Tellefsen får vel soleklar sekser av nevnte musikkanmelder når neste album utgis!

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Hmm, Frk. Ravn ligner til forveksling en ung utgave av Karen Carpenter

Mvh. RS

Topp Bunn